ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر در بست فرنیچر

قطعا مبلمان تاجدار با تاج منبتکاری شده، مبل های رنگ کرم یا قهوه ای با تزیینات گل دار جزو دسته مبلمان کلاسیک به

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 شهریور 1401

قطعا مبلمان تاجدار با تاج منبتکاری شده، مبل های رنگ کرم یا قهوه ای با تزیینات گل دار جزو دسته مبلمان کلاسیک به حساب میان. به طور کلی چه برای مبلمان و چه برای پرده ها و رومیزی ها پنبه، کتان، کرباس و مخمل بیشترین کاربرد رو دارن. وقتی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک انتخاب کردین، بهتره قسمت های مختلف خونه هم با همون سبک طراحی بشه. اولین چیزی که در هر آشپزخونه ای به چشم میاد، کابینت هاست. در آشپزخانه به سبک کلاسیک معمولا کابینت ها از جنس چوب گردو یا بلوط و به رنگ های استخوانی، کرم و قهوه ای تیره هستن. روی درب و نمای این کابینت ها هم، منبت کاری و نقشهای برجسته زیبایی حک شده . آشپزخانه های مخفی بدون اپن با سبک کلاسیک بیشترین همخوانی رو دارن. https://bestfurniture.ir/ اگر قراره که میز ناهارخوری داخل آشپزخانه قرار بگیره، بهتره که از نوع چوبی با تزئیناتی مثل معرق کاری، منبت کاری، کنده کاری یا طرح های برجسته باشه. میز و صندلی های براق شده با رزین هم مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک هستن. المان های تزیینی: در دکوراسیون کلاسیک فضای پذیرایی معمولا مجسمه های سنگی وگچی، تابلو فرش و یا تابلوهای نقاشی فاخر، لوستر های بزرگ، انواع آلات موسیقی و آباژورهای برنز و کریستال به کار میرن. فرش: از فرش های ریز بافت با نقشه پرکارتر استفاده کنین. استفاده از فرش های مدرن برای اتاق پذیرایی کلاسیک ایده مناسبی نیست چون فضا باید حالت سلطنتی خودش رو حفظ کنه. در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک کف رو با استفاده از پارکت های رنگ چوب میپوشانند و با فرش، گرمی و دنج بودن فضا رو دو چندان می کنند.

یکی از مهم ترین عناصری که در تفکیک فضاهای پذیرایی و هال به ما کمک می کند مبلمان و نحوه چیدمان آن ها در خانه است. ساده ترین روش این است که شما دو نوع مبلمان برای هر فضا داشته باشید و به طور مثال یک مبلمان راحتی برای نشیمن و یک مبلمان استیل برای پذیرایی. در این صورت فضای یک دست شما به طور ناخودآگاه به دو فضای مجزا تجزیه خواهد شد. در حالت دوم ممکن است که شما یک مدل مبل را استفاده کرده باشید اما با نوع چیدن متفاوت آن ها دو فضای متفاوت را خلق می کنید. به طور مثال تعدای به سمت تلویزیون قرار گرفته و حکم فضای هال را دارند، تعدادی دیگر نیز به طورت دایره ای و رسمی تر چیده می شوند که همان فضای پذیرایی را تشکیل خواهند داد. تفاوت در رنگ مبلمان ها هم می تواند همان تاثیر دو حالت قبل را داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگیهای این نوع مبلها این است که میتوان به راحتی روی آنها دراز کشید و استراحت کرد. در نهایت میتوان گفت که این نوع مبلمان از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. اگر به اصول چیدمان انواع مبلمان آشنا باشید، میتوانید به بهترین نحو از این مبلمان استفاده کنید. در خانههای بزرگ اگر دو سرویس مبل وجود داشته باشد، شک نکنید یکی از آنها مبل راحتی است چرا که به دلیل راحت بودن طرفداران زیادی دارد. بنابراین اگر فضای بزرگی دارید که در آن مبل سلطنتی چیدهاید و میخواهید بخشی از آن را با یک سرویس مبل دیگر پر کنید، مبل راحتی بهترین گزینه برای شماست. البته این به معنای آن نیست که مبلهای راحتی به عنوان دومین سرویس مناسب هستند، بلکه اگر فضای کمی دارید و تنها یک سرویس مبل میتوانید داشته باشید باز هم این نوع از مبلها بسیار مناسب هستند. مبلهای راحتی به دلیل داشتن ظاهر ساده و شیکی که دارند به راحتی با هر فضایی ست میشوند.

معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تختهای دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده شود. اگر دیوار بالایی تخت را با یک تابلو و یا تنها یک قاب عکس تزیین می کنید ، ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب کنید. ولی اگر میخواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده کنید ، مناسبتر است که از تابلوهایی با عرض کم و ارتفاع زیاد استفاده کنید. در این حالت بهتر است اندازه ارتفاع تابلوها تقریبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمین باشد. دکوراسیون مدرن چیست ؟ “هرچه کمتر بهتر” . این یکی از اصول دکوراسیون مدرن است. در دکوراسیون مدرن هر چه مبلمان کمتر باشد، جلوه بیشتری دارد. رنگ های تیره به اتاق سبکی خاص داده و آن را کلاسیک و مدرن نشان می دهند. در این نوع دکوراسیون ، معمولا وسایل دکور در یک اتاق محدود به میز، کاناپه و اشیاء معدودی است.

روی این مبل باید عاشقانه در کنار یکدیگر بنشینید چرا که اسم این مبل این را از شما درخواست میکند. جدا از سبک طراحی لاوست ها بر اساس اندازه نیز به چهار دسته تقسیم بندی میشوند. مبلهای دیوان یا دو وجهی که در تصویر نیز مشاهده میکند بدون پشت و قسمت تکیه گاه هستند. بسیاری از افراد برای این که نشستنی راحت را تجربه کنند این مبل را به دیوار چسبانده و به کمک کوسنها از آن استفاده میبرند. در بین افراد نیز سلیقههای متفاوتی وجود دارد که این مبل را از میان انواع مبلها جدا کرده و با همین شرایطی که دارد برای استفاده خریداری میکنند. شاید شما دوست داشته باشید این مبل را در مرکز اتاق قرار دهید و یا مانند ترفند فوق به نزدیک دیوار کشانده و از کمک دیوار نیز بهره مند گردید. انواع مبل با گستردگیهای فراوان خود دلایلی برای ایجاد و شکل گیری مبل بیان میکنند.

میز قهوه و سایر لوازم تزئینی در بقیه فضا پخش شوند. وسایل دکوری و تزئیناتی نباید در پشت مبل های تکی پنهان شده باشند، مگر اینکه تزئیناتی باشند که روی دیوار نصب شوند. در سالن های پذیرایی با عرض کم، در صورتی که میز ناهار خوری با مبلمان ست باشد، بهتر است که مبلمان در انتهای سالن قرار گیرد. به این ترتیب کمی از فضای طول پر شده و فضا مربعی به نظر می رسد. مدل کمد دیواری چند منظوره در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی کوچک از ست های ۷ نفره استفاده می شود. در ست های ۷ نفره توصیه می شود که مبل های ۲ نفره یا ۳ نفره مقابل هم چیده شده و دو مبل یک نفره در کنار هم روبروی تلویزیون قرار بگیرند. بدیهی است که انتخاب مبل های ۹ نفره در چنین فضایی می تواند بدترین انتخاب باشد. استفاده از مبلمان ترکیبی نیز در سالن ها پذیرایی مستطیل شکل ایده خلاقانه ای است.

بخشی از فضا که خودمانی و روزمره است میتواند با مبل راحتی مزین شود. بخش اصلی و رسمی نشیمن نیز میتواند از مبلهای استیل استفاده کند. در زمان انتخاب مبل استیل به رنگ دکوراسیون خود نیز توجه کنید. سعی کنید از تناژ رنگی متفاوت در تزیینات استفاده کنید تا خانه رنگ و بویی شیک تری به خود بگیرد. با استفاده از خدمات مبل شانا میتوانید با تعمیرات و تغییر رویه مبل خود دکوراسیون زیباتری در خانه ایجاد کنید. سعی کنید از رنگهایی که باهم ست هستند، استفاده کنید. سعی کنید تا حد امکان بین مبل راحتی و استیل فضای خالی ایجاد کنید و این فضا را یا خالی گذاشته و یا با لوازم تزیینی بپوشانید. سعی کنید فاصله بین مبلها نیز زیاد نباشد. بد نیست برای مبل راحتی از شکل ال یا شکلهای نامتقارن و برای مبل استیل از شکلهای متفارن استفاده کنید. همیشه میتوانید با هزینه اندک مبلمان خود را تغییر داده و حتی ظاهر آن را عوض کنید. برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه خود میتوانید با چیدمان مبل راحتی به روشی درست رنگ و بویی تازه به خانه خود بدهید. مبل شانا، بهترین شرکت خدمات مبل میتوانید به شما در انجام انواع خدمات مربوط به مبلمان کمک کند. فراموش نکنید گاهی تغییرات کوچکی در ظاهر مبل شما میتواند از خریدن یک مبل تازه نیز بهتر عمل کند.

  1. آینههای بزرگ و
  2. دکوراسیون اتاق نشیمن با کاناپه سه نفره
  3. وسایل جانبی این مبلمان کمتر و خلاصهتر است
  4. سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم
  5. برداشتن دیوارهای اضافی داخل اتاق

اگر مبلمانتان گرد و منحنی است از یک میز زاویه دار استفاده کنید. همواره میز جلو مبلی را طوری قرار دهید که از همهی مبلها قابل دسترسی باشد. اگر از چند میز استفاده میکنید بهتر است که اندازههای مشابه داشته باشند و کنار مبلمانی که برای مطالعه در نظر گرفته اید حتماً یک چراغ قرار دهید. حدود ۳۵ تا ۴۰ سانتی متربین میز قهوه خوری و مبلتان برای ریلکس نشستن و دراز کردن پاها فاصله در نظر بگیرید. اگر این نکته کلیدی را در نظر داشته باشید به طور حتم برای چیدمان مبلمان خود کمتر دچار مشکل میشوید و البته میتوانید هر بار هم تنوع به چیدمان خود بدهید. چیدمان مبل راحتی، بستگی به طراحی مبلمان و تعداد آنها دارد. مدل چیدمان مبل راحتی بستگی به نوع استفادهای که از آنها میکنید هم دارد. اینکه بخواهید محلی برای تجمع جلو تلویزیون باشد یا دور از تلویزیون و فقط برای پذیرایی از مهمانها و دور هم جمع شدن.

البته قطعا اجرای چنین ایده های برای تزیین بالکن به فضای لازم هم نیاز دارد و نمی توان آن را در هر بالکنی اجرا کرد. این ایده تزیین بالکن نیز برای مواردی است که بالکن مورد نظر فضای مورد نیاز کافی را دارد. در این نتیجه باید این فضا را به دو قسمت مجزا برای عملکرد های متفاوت تقسیم کرد تا به این ترتیب کارایی فضای بالکن را دو برابر کنید. برای مثال در این ایده تزیین بالکن، یک فضای بزرگ در دسترس است که به صورت L طراحی شده است. به این ترتیب هم یک فضای مجزا مانند اتاق نشیمن در بالکن وجود دارد که منظره ای مشرف به شهر و فضای باز دارد. هم این که دارای یک فضای جداگانه برای صرف غذا در فضای باز بالکن است. استفاده از گل های گلدانی مخصوص حیاط هم می تواند فضای شیک تر و صمیمانه تری را ایجاد کند. ایده دیگری که به عنوان ایده تزیین بالکن به شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از دکوری از آینه های ایمن روی دیوار بالکن به جای آثار هنری دیواری متداول است. استفاده از آینه ها به جای موارد دیگر نه تنها نمای زیبایی را ایجاد می کند، بلکه موجب بیش تر دیده شدن فضا، بزرگ تر و دلبازتر شدن فضای بالکن نیز خواهند شد. آینه هایی که به دیوار بالکن وصل شده اند نمای منظره رو به رو را نمایش می دهند و به این ترتیب هر دو ردیف چیدمان صندلی در بالکن، از دیدن منظره بهره مند خواهد بود. استفاده از کفپوش برای بالکن هم می تواند ترکیب این فضا را جذاب تر کند. ایده تزیین بالکن بعدی به انتخاب درب ها مربوط می شود. بهتر است از درب های شیشه ای سرتاسری با چارچوب های فولادی و نمای کرومیک استفاده کنید تا فضای بالکن مورد نظر را با فضای داخلی خانه ادغام کنید.

اتاق نشیمن نقشهای مختلفی بازی میکند: ما در اتاق نشیمن تلویزیون تماشا میکنیم، با دوستانمان گپ میزنیم و کتاب میخوانیم. اتاق نشیمن البته نقشهای دیگری هم دارد و گاهی به عنوان اتاق بازی بچهها، اتاق کار و اتاق غذاخوری هم ایفای نقش میکند. با همهی این کارکردها چیدمان مبلمان کاری نسبتا دشوار میشود. باید انواع مبلمان را طوری چید که کاربردهای مختلف اتاق نشیمن از بین نرود. چیدمان مبل سلطنتی و چیدمان مبل اسپرت و مبلمان راحتی هم کمی باهم متفاوت است و دو نوع صحنهپردازی خاص را میطلبد. گفتیم اتاق نشیمن نقشهای متفاوتی بازی میکند. ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر برای برخی این نقش پررنگتر است و خانواده در این اتاق دورهم جمع میشوند و ساعات زیادی در آن میگذرانند. معمولا چیدمان مبلمان راحتی و چیدمان مبل اسپرت در این نقش پررنگتر است. اما برای برخی دیگر اتاق نشیمن به مثابهی مهمانخانهی قدیم است. ملافهها پیش از ورود مهمانهای مهم از روی چیدمان مبل سلطنتی بالا میروند و از اتاق رونمایی میشود. نقطه کانونی اتاق را بشناسید و چیدمان مبلمان را دور آن انجام دهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن