قالیشویی استاد معین

قالیشویی استاد معین اخطار! این مقاله را حتما بخوانید. در این مقاله ما به شما اطلاعاتی را ارائه می دهیم تا بت

توسط NEWSPISHGAMANNN در 10 اردیبهشت 1401

قالیشویی استاد معین

اخطار! این مقاله را حتما بخوانید.

در این مقاله ما به شما اطلاعاتی را ارائه می دهیم تا بتوانید به راحت ترین شکل ممکن فرش های خودتان را به قالیشویی بسپارید.

گلیم‌ها در کنار ارکانی همچون فرش‌ها، موکت‌ها و مبلمان نقش بسیار زیادی در دکوراسیون و تزئین داخلی منازل دارند. ازآنجایی‌که فرش و گلیم پایین ترافیک بالای رفت‌وآمد و جلوس کرد و برخاست فراوان هستند، همواره در معرض آلودگی قرار دارند. شستشوی گلیم و از در میان بردن آلودگی‌ها تهیدست رعایت اصول و قواعد متمایز است. چرا که ممکن می باشد دچار آسیب و زیان شده و یا تغییر‌و تحول رنگ پیدا کند. گلیم فرش‌ها در حقیقت نوعی فرش فارغ از پرز هستند که علاوه بر پوشاندن زمین و دیوارها می‌توانند بها هنری نیز داشته باشند. ازاین‌رو محافظت و شستن آنان می‌تواند اصلی بالایی داشته باشد. در ادامه مطلب به تحلیل روش شستن گلیم فرش‌ها در خانه پرداخته می‌شود. شستن گلیم در قالیشویی تهران و کرج، حساس بهترین کیفیت شستشو مهم محافظت کیفیت گلیم انجام می شود.

 آشنایی حساس انواع گلیم

 آشنایی حساس انواع گلیم

 گلیم‌ها در کل نقاط دنیا به عنوان آثار هنری قشنگ مورد اعتنا قرار گرفته‌اند و امروزه به وسیله پایانی تکنولوژی‌های روز دنیا و دستگاه‌های مدرن ایجاد و بافته می‌شوند. همان‌طور که گفته شد گلیم فرش‌ها در اصل به عبارتی فرش‌های سوای پرز هستند. گلیم هم مانند فرش حیاتی دو گونه ماشینی و دستباف هست که هر دو در شکل حفظ صحیح، عمر طولانی خواهند کرد. گلیم‌های دستبافت به طور معمول توسط اشخاص عشایر ایجاد میگردند و از نقش و نگار ویژه‌ای برخوردار بوده و ارزش مضاعف بالایی دارند. همین دسته گلیم از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند. گلیم‌های دستباف حیاتی بها متعددی هستند که مهم رنگ‌های طبیعی ساخته شده و در نقش‌ و نگارهای مختلف زینت‌بخش منازل هستند. گلیم‌های دستباف ارزش دنیوی بیشتری از دسته ماشینی داشته و ضرورت دارااست که از آنها به توجه حفظ شود و ترجیحا در خانه شسته نشوند، چرا که شستشوی غیراصولی موجب کاهش طول عمر آن خواهد شد. محصول اکثر اشکال گلیم ماشینی بی سی اف می باشد که در آشپزخانه و اتاق خواب استعمال می‌شود. امکان شستشوی سهل وآسان و سبکی این جنس، آن را به محصولی پرکاربرد برای این بخشها خانه تبدیل کرده است. گلیم‌های ماشینی در کالا اکریلیک و پلی استر نیز در بازار یافت می گردند که اساسی قیمت‌های متعدد در دسترس هستند. فرآورده دیگر گلیم پشم است. اساسی می باشد که این فرآورده گلیم در معرض رطوبت نباشد. چرا که نسبت به جنس‌های دیگر بیشتر پوسیده می‌شود. از مهم‌ترین مزایای گلیم‌ها در مقایسه اهمیت فرش‌ها می‌توان به قابلیت شستشوی راحت، حمل‌ونقل ساده، بها کاهش و نگهداری آسان‌تر اشاره کرد.

شستشوی گلیم فرش

شستشوی گلیم فرش

 شستن گلیم مثل فرش‌ها می‌تواند به دو طریق سنتی و در خانه و طرز مدرن و به کارگیری از شرکت‌های قالیشویی انجام شود. هر کدام از این ‌روش‌ها مستضعف رعایت نکته ها و فاکتورهای مختلفی بوده و می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد.

مراحل شستن گلیم در منزل

مراحل شستن گلیم در منزل

همان‌طور که برای شستشوی فرش ماشینی و یا این که فرش‌های دستبافت در خانه باید نکته ها و قواعد متمایز را رعایت کرد قبل از آغاز شستشوی گلیم هم می بایست به همین مورد ها اشاره نمود. او‌لین نکته در شستن گلیم فرش‌ها در منزل گردوغبار گیری اصولی است. برای 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن