مراحل گرفتن حضانت فرزند بدون طلاق

پس گرفتن حضانت فرزند موقعیت حضانت نوباوه چیست؟ فرزندان را می توان بی آلایش ترین , تمیزترین و زخم پذیرترین اشخ

توسط NEWSPISHGAMANNN در 4 اسفند 1399

پس گرفتن حضانت فرزند

موقعیت حضانت نوباوه چیست؟ فرزندان را می توان بی آلایش ترین , تمیزترین و زخم پذیرترین اشخاص جامعه دانست که برای ترقی به محافظت و حفظ از اشخاص خانواده نیاز دارا هستند . گرفتن حضانت فرزند پرورش فکری و فردی هر طفل در ذیل پناهگاه در مکانی امن به اسم خانواده صورت می‌گیرد گرفتن حضانت فرزند که در سایه آن بچه می‌تواند شم به روزی نماید . از آن جا که خردسال ها زخم پذیرترین اشخاص در جامعه می‌باشند , ضابطه موادی را در اختیار آن‌ها برای حضانت کودک ها قرار میدهد . گرفتن حضانت فرزند این مسئله از آن جا که در مواد 47 - 40 ضابطه حمایت از خانواده و 1179 - 1178 ضابطه دولتی به آن پرداخته شده از اهمیت شامل است . به‌دنبال با جزئیات بیشتری درخصوص ضابطه سرپرستی با شما کلام خوا‌هیم کرد .

 

نحوه ی گرفتن حضانت فرزند

حضانت به معنای حقیقی واژه و کلمه به معنای تربیت و حفظ از کودکی است گرفتن حضانت فرزند که همان گونه که قبلاً ذکر شد , اهمیت این مسئله در ضابطه حمایت از خانواده نو و ضابطه دولتی بیان شده شده‌است . قابل ذکر است که از نگاه حقوقی , سرپرستی تأکید بیشتری گرفتن حضانت فرزند بر جنبه های نگهداری از نوباوه داراست و در قضیه تربیت اخلاقی دخیل متعددی ندارد .

 

گرفتن حضانت فرزند بدون طلاق

گرفتن حضانت فرزند طبق قانون ها کشور ایران , بلوغ خردسالان علتی در سن حضانت به حساب آورده می شود . اصولاً حضانت فرزند گذشته از جدایی به عهده هر دو همسر است , گرفتن حضانت فرزند مگر این که یک کدام از همسران فوت نماید یا این که از مسئولیت جلوگیری نماید . طبق ضابطه , سن سرپرستی برای دختران 9 سال و برای پسران 15 سال است . درین زمان , گرفتن حضانت فرزند هیچ یک از پدر و مادر که حضانت نوباوه را به آن ها سپرده اند , نمی توانند از مسئولیت های خویش در قبال نوباوه دیده پوشی نمایند .

 

گرفتن حضانت فرزند از پدر

گرفتن حضانت فرزند بعد از جدایی زوجین از یکدیگر , حق تقدم نگهداری از خردسال ها تا 7 سال , دختر و پسر به عهده مامان خواهند بود . بعد از 7 سالگی فرزندان آن‌ها پایین نگهداری بابا قرار خواهند گرفت . گرفتن حضانت فرزند در شرایطی که پدر و مادر درخصوص حضانت فرزندان با یکدیگر مشکلی داشته باشند , دادگاه در زمینه‌ی حضانت نوپا تصمیم رسمی می‌گیرد .

 

گرفتن حضانت فرزند قابل ذکر است که در صورت اعتیاد بابا ( اعتیاد و . . . ) حضانت فرزند بعد از 7 سالگی به مامان منتقل میشود و این حضانت تا بلوغ فرزندان ادامه خواهد داشت . گرفتن حضانت فرزند بچه بعداز وصال به سن بلوغ میتواند ادامه معاش مامان یا این که بابا را تعیین نماید . گرفتن حضانت فرزند اما بابا مکلف است هزينه ها و هزينه هاي ذی‌ربط را تا زماني كه فرزندان پایین نگهداری مامان می‌باشند تأمين كند .

 

گرفتن حضانت فرزند از مادر

گرفتن حضانت فرزند طبق ماده 29 ضابطه حمایت از خانواده , دادگاه مکلف است در رابطه حضانت فرزندان در هر جور جدایی تصمیم گیری نماید . در صورتی‌که زن و شوهر خواستار جدایی توافقی باشند گرفتن حضانت فرزند و دختر کمتر از 9 سال و پسر کمتر از 15 سال داشته باشد , می بایست راجع‌به حضانت فرزندان , میزان دیدار طرف مقابل با فرزندان , پرداخت هزینه حفظ و محافظت توافق نمایند . میزان حفظ

طبق ضابطه جدایی و سرپرستی , حضانت فرزند از مامان دوباره گرفته شده و به بابا واگذار می شود . البته در صورت جدایی , با رضایت متقابل همسران , فرزندان ممکن است بعداز وصلت هم زیر محافظت مامان باشند .

گرفتن حضانت فرزند قبل از طلاق

طبق ضابطه , در صورت مرگ یکی‌از پدر و مادر , ​​حضانت فرزند به عهده بابا یا این که مامان زنده است . یعنی در صورت فوت بابا , مامان حضانت فرزند را به عهده خواهد گرفت . گرفتن حضانت فرزند ولی درصورتی که دادگاه مامان را به التماس قیم تحمیلی , حضانت ضروری را درخصوص نوباوه نداند , حضانت کنسل می شود .

 

در صورت فوت هر دو پدر و مادر بچه , مسئولیت حفظ از نوباوه بر عهده پدربزرگ پدری است . گرفتن حضانت فرزند در غیاب پدربزرگ پدری , اقوام بعدی این مسئولیت را به نوبه خویش به ارث میبرند .

آخرین مطالب