نانو کود‌ چیست و چگونه برای تغذیه بهتر گیاهان تولید می‌شوند؟ کشتیار

تعیین یک دکان اینترنتی باتجربه و با سابقه و در عین حالا تخصصی در راستا عرضه انواع محصولات مطلوب برای کشاورزی ا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 1 دی 1401
تعیین یک دکان اینترنتی باتجربه و با سابقه و در عین حالا تخصصی در راستا عرضه انواع محصولات مطلوب برای کشاورزی اعم از اشکال کودها می‌تواند مزیت‌های فراوان متعددی به جهت شما به دنبال داشته باشد. امکان دسترسی به محصولات مهم میزان مرغوب بودن دوچندان بالا و در عین درحال حاضر خرید انواع کود کشاورزی مهم بها مناسب و مقرون به صرفه از اصلی‌ترین مزیت‌هایی هست که در چنین شرایطی در اختیار خواهید داشت. برای رسیدن به تمام این مزیت‌ها می‌توانید از مغازه اینترنتیاطلسی هااستفاده کنید. همینطور می‌توانید از تجربیات عالی و سرویس ها مشاوره متخصصین این تیم هم برای هر چه خوبتر نمودن موقعیت به دست آوردن و فعالیت خود در زمینه کشاورزی استعمال کنید. اطلسی‌ها نهایی انتخاب شما برای خرید کردن محصولات آیتم به کارگیری برای کشاورزی خواهد بود. دسته‌بندی نشده حتی ممکن هست کود شیمیایی را به گیاهان خود بیش تر نموده اید البته ترکیبات آن چندان توانمند نبوده باشد. گیاهان این موجودات زنده قشنگ و سبز، فراوان حساس هستند و می بایست حواسمان به آن ها باشد به این ترتیب پی بردن این مسئله که کود شیمیایی از چی درست میشه برای اشخاصی که به گل و گیاه خویش مهم می دهد امداد شایانی در مراقبت از آنان می کند. گلهایی که در که از آن ها داریم نگه داری می کنیم باید کل نیازهای آن ها را تامین نماییم اما قبل از هر چیزی در صورتی که بدانیم کود شیمیایی چیست و از چی درست میشه برای رشد گیاهان ما اثر گذاری مهربانی دارند. "نظارتی بر میزان مصرف کودهای مصرفی در اراضی نمی­شود و ما نیز اطلاع از نظر مقدار تجمع موادتشکیل دهنده در سبزی نداریم و بیش­تر عملکرد را در حیث می­گیریم". اهمیت ترین ماده کود حیوانی ماده آلی می باشد که در کودهای دوچندان پوسیده این ماده به میزان کمی وجود دارد و عملکرد حتمی را ندارد. از گذشته‌های دوچندان بدور کشاورزان دریافتند درجایی ‌که فضولات حیواناتی نظیر اسب، گاو، گوسفند و مرغ وجود دارد، گیاه رویش خوبتر و بیشتری دارااست و از آن به بعد از آن همواره از کود حیوانی جهت رویش گیاهان استفاده‌شده است.

تفاوت میان کودهای معدنی و کودهای آلی چیست؟

کودهای ارگانیک از انواع مواد گیاهی و حیوانی تولید می‌شوند و فرآیند ساخت زیاد سالم‌تری در مقایسه اصلی کودهای شیمیایی دارند. تحلیل های زیادی نشان دیتا است که برای نمونه محلول پاشیکودهای شیمیاییاورهبا نسبت %۱در باغ ها مرکبات منجر ارتقاء کارایی در مقایسه با تیمار شاهد مفهوم داری بوده است. همینطور محلول پاشیکودهای شیمیاییاورهدر مزارع برنج دارای نسبت %۲ سبب ساز افزایش مضمون‌ دار کارایی گردیده است. امروز همگی کشاورزان و باغداران جهت تقویت و تغذیه گیاهان یا این که طبیعت خویش از کودهای متمایز به کار گیری می‌نمایند و مهم امداد آن ها می‌توانند مواد لازم و نبود غذائی گیاهان را به‌خوبی تامین نمایند. کودهایی که در بازار موجود میباشند به ۳ جور کودهای زینتی، شیمیایی و همین‌طور آلی تقسیم می‌شوند. کودهای شیمیایی به‌خاطر این‌که مصرف آنان نسبت‌ به کودهای دیگر دوچندان آسان‌تر است، اکثری از افراد ترجیح ارائه می کنند که به جهت تقویت گیاهان خود بخش اعظم از این جور کود به کارگیری نمایند.
  • جهت برطرف نمودن نقصان منیزیم ، سولفات منیزیم و یا این که سولفات مضاعف منیزیم و پتاسیم مصرف می گردد.
  • کودهای آلی مثل فضولات حیوانات و کمپوست قرن ها آیتم استفاده قرار گرفته اند و منبع ارزشمندی از مواد مغذی و مواد آلی می باشند که باعث تقویت ساختار خاک می‌شوند.
  • بور برای ارتقا جنس و رویش ریشه‌ها نیاز است و همچنین در طول روزگار شکوفه‌زنی و میوه دادن حتمی است.
  • سلام ، عوامل مختلفی میباشد که در ترازو میوه و تناژمیوه اثر گذاری گار می باشد ، از نظر کودی مهمترین عوامل در باردهی پتاسیم هست و فسفر نیز در ریشه زایی بسیار مفید می باشد که طبیعتا ریشه ی قوی، گیاه قادر و میوه ی بهتر صادق است.
  • ناسازگاری شیمیایی ناشی از اختلاط نامناسب بر کیفیت جذب و تماس گذارده های ترکیب شده اصلی سطح گیاه اثر گذاری منفی می گذارد.
حال در صورتی که یک کود کل این عنصرها را به مقدار متناسب در خود دارا باشد، کود کامل نامیده می شود. آیا میدانید چرا گیاهان نیاز به کود دارا‌هستند ؟ به طور معمول به جهت رشد محصولات کشاورزی سلامت کشاورزان باید از سلامت خاک زمین مورد نظرشان، اطمینان حاصل کنند. خوبتر هست بدانید؛ وقتی که محصولات زراعی و کشاورزی برداشت می‌شوند، مواد مغذی اهمیت هم از خاک خارج می‌آیند چون کل مواد مغذی توسط گیاهان استفاده شده‌اند. به همین دلیل درصورتیکه خاک از روش کوددهی کلیدی مواد مغذی تغذیه نشود؛ به مرور زمان بازدهی محصولات خیلی کمتر می‌یابد. همینطور می‌توانید برای هدف ها متمایز اعم از گلدهی بیشتر، باردهی بیشتر و حتی بالا بردن کیفیت ریشه‌ها و ساقه‌های گیاهان و درختان میوه هم از این کود خوب استعمال کنید.

در درحال حاضر حاضر حالت بازار کود سرزمین در چه شرایطی میباشد و فعالان بخش حساس چه چالش‌هایی روبه‌رو هستند؟

آب و بعضی کود های مایع دو حامل متداولی هستند که به جهت مهیا سازی سموم دفع آفات در تانک سمپاش به کار گیری می شوند. آب حامل بهتری به جهت اختلاط در مخزن سمپاش هست و اکثریت سموم حیاتی آب رقیق می گردند. ضمن آنکه کودهای کود گیاهان مایع محلول های الکترولیتی هستند که حاوی یون های آبستن مانند سدیم، پتاسیم، کلر، کلسیم ، فسفات و امونیاک هستند. در نتیجه جهت انحلال سموم دفع آفات ، اصلی مولکول های آب در دسترس کمتری برای انحلال هستند.

کود شیمیایی یا این که کود حیوانی؟

توجه به ترتيب طولانی تر كردن مواد به تانكر سم پاشي بسيار اهمیت هست و بايد بر پایه ترتيبي باشد كه در برچسب سموم يا كود به آن اشاره شده است. در برخي موارد اينكه مواد از لحاظ فيزيكي سازگار میباشند يا خير بستگي به ترتيب حل كردن آن ها در تانكر سم خواهد داشت. يك اشتباه در ترتيب اختلاط ممكن میباشد باعث به انحلال ناقص و نيز مانع پخش يكنواخت سم درمخزن سم پاشي شود. در پرورش رویشی گیاه موثر هست اما اعتنا داشته باشید ازدیاد کود ازت موجب کاهش رویش زایشی گیاه و ریزش گل می شود. • یک عدد دیگر از فواید به کار گیری از کودهای ارگانیک این می باشد که شما می توانید کود ارگانیک را باکمپوستمنابع ارزان قیمت تهیه و تنظیم کنید. •خاکبرگکه از پوسیده شدن موادی نظیر برگ و دمبرگ درختان، چمن های قیچی شده و غیره حاصل می شود.

برتری کود سولفات آمونیوم نسبت به اوره در موقعیت آب و هوای سرد:

پتاسیم موجود در محلول خاک در درحال حاضر تعادل است و ذخیره پتاسیم خاک به حساب می آید و اگر که شدت تثبیت بالا برود بایستی پتاسیم را به صورت نواری و پیش از کاشت در خاک گذاشت. اهمیت استفاده از کودهای شیمیایی در زمین های کشاورزی چیست؟ کودهای شیمیایی از مواد مغذی مورد نیاز گیاهان تشکیل شده میباشد که ترکیبات آن در آزمایشگاه یا این که پالایشگاه به دست می آید. در یک‌سری سال پیش خبری از همین دسته کودها فقدان و به جهت به دست داخل شدن محصولات کشاورزی از کودهای ارگانیک استعمال می کردند.

نقش سدیم در گیاهان تا چه مقدار حساس دارد؟

کود سولفات آمونیوم کودی میباشد اسیدزا و دومنظوره که مهم 20 درصد نیتروژن و 24 % گوگرد می‌باشد. کود سولفات آمونیوم یکی از محصولات فرعی صنعت های کک سازی نیز می باشد. مصرف همین کود برای برنج و نیز به جهت بخش اعظم محصولات زراعی در خاک های آهکی و قلیایی و در بخش ها خشک و نیمه خشک کشور ایران به ویژه فضای سبز میوه زیاد موءثر است.

روش ایجاد حشره کش های طبیعی و خانگی ارگانیک

برخی مواقع کودها بر مبنای طبیعی (ارگانیک) و شیمیایی (غیر ارگانیک) بودن نوع بندی می‌شوند. کودهای طبیعی یا ارگانیک اساسا گیاهان بازیافت شده می باشند یا این که از فضولات حیوانات تشکیل شده اند. به کودهای غیرارگانیک کود شیمیایی می گویند به همین خاطر که جهت فراهم سازی کود درختان آن ها پروسه های شیمیایی رخ می گیرد. نانو کود‌های ماکرو در واقع آن مدل از کود‌هایی هستند که به شدت برای رشد و همینطور ارتقاء کیفیت محصولات کارآمد هستند. از مواد مغذی ماکرو که در همین نانوذرات قرار می‌گیرند می‌توانیم به نیتروژن، پتاسیم و فسفر اشاره کنیم. PH خاک اطراف دانه کود اوره به علت تشکیل کربنات آمونیوم ممکن میباشد به 8 یا بیشتر از آن ارتقاء یابد. حساس برداشت محصول از مزارع از هر هکتار 15 تا 200 کیلوگرم نیتروژن از خاک خارج می‌شود. و این دامنه نوسان تا حدود زیادی بستگی به بقایای گیاهی داراست که در خاک باقی می‌ماند. تحلیل های انجام شده نشان می دهد یک هکتار مزرعه گندم اهمیت میانگین کارایی 5 تن در هکتار، به طور متوسط 75 کیلوگرم نیتروژن از خاک خارج می نماید و این میزان در صورتی که کاه و کلش متاع نیز جمع آوری شود تا 120 کیلوگرم در هکتار ارتقاء خواهد یافت. بایستی به خاطر داشت که برخی آنیونها نظیر فسفات و سولفات بیش از نیترات جذب خاک شده و نیترات اضافی بر مصرف و جذب گیاه در معرض آبشویی و آب باران یا آبیاری است. 30 تا 50 % از کارایی مزارع و باغ‌ها به مصرف مواد کودی وابسته است.

۲٫ کود زیستی

یکی از علائمی که به شما نشان می دهد گیاهتان اهمیت فقدان نیتروژن مواجه است، تغییر‌و تحول رنگ برگ هاست. در رخ مشاهده همین نشانه خوبتر هست به گیاه کود NPK دارای درصد نیتروژن بالا بدهید. البته از قرن بیستم، کودهای معدنی به جهت تأمین نیازهای غذایی جمعیت رو به رویش عالم حتمی می باشد. میزان مواد مغذی در کود های آلی متعدد و اهمیت غلظت زیاد کمتری از کود های معدنی است. گیاهان به جهت اینکه بتوانند رویش عالی داشته و مقاوم باشند و محصولات با میزان مرغوب بودن را در اختیار شما قرار دهند، به مواد معدنی و مغذی نیاز دارا هستند که اکثر اوقات این مواد را از خاک تأمین می‌کنند. کشاورزی ارگانیک مهم اکولوژی هماهنگ میباشد و باعث تثبیت بافت خاک، حفظ چرخه آب، چرخه کربن، چرخه مواد غذایی و آلودگی کاهش زمین و آب شرب است. کشاورزی ارگانیک هم در محافظت تنوع زیستی امداد زیادی می نماید و هم از تنوع زیستی استفاده می‌کند. در سطح ها اکوسیستم مراقبت منابع طبیعی در بخشها کشاورزی ارگانیک کود باغی و فقدان مواد شیمیایی باعث نگهداری حیات وحش می‌گردد. به کار گیری از فرآوده های اصلاح شده ژنتیکی (تراریخته) در کشاورزی ارگانیک مجاز نیست، زیرا اثرات فرآورده های اصلاح شده ژنتیکی هنوز بخوبی شناخته نشده اند و گیاهان تراریخته ژنتیکی خطرات بخش اعظمی را برای گوشه و کنار زیست به ملازم دارند. کودهای شیمیایی سریع عمل می کند و مواد مغذی موجود در آن ها فراوان پرسرعت حل می‌شود. به همین خاطر، مواد مغذی خیلی پرسرعت در دسترس گیاهان قرار می گیرد. اهمیت به کارگیری از کودهای شیمیایی به خاطر تامین مواد مغذی مثل فسفر، پتاسیم و نیتروژن است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن