ورق گالوانیزه، مشخصات آن و هر آنچه نیاز دارید بدانید، قیمت لفاف گالوانیزه

نکته قابل دقت همین می باشد که این جور ورق ها شالوده تولید ورق گالوانیزه هستند. در ادامه حساس ما همپا باشید تا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 28 آبان 1401
نکته قابل دقت همین می باشد که این جور ورق ها شالوده تولید ورق گالوانیزه هستند. در ادامه حساس ما همپا باشید تا در آیتم کاربرد ورق روغنی در صنعت های متفاوت اکثر تفسیر دهیم. ماهیت آهن در آهن گالوانیزه همین جور است که میان آهن و بر روی پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می شود که در آن بر روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به جای بر روی به عنوان کاتد مورد استفاده قرار می گیرند. بر روی در آند اکسیده می گردد به همین خاطر که فلزی پست‌تر یا این که به قولی فعالتر از آهن می باشد و اساسی پتانسیل احیاء کمتری نسبت به آهن می باشد و از پتانسیل اکسید بیشتری نسبت به آن برخوردار میباشد .
  • به همین استدلال می باشد که در صنایع مختلف نظیر صنعت های ایجاد اثاثیه خانگی و صنعت برق و الکترونیک و صنعت خودروسازی و صنعت ساختمان سازی و غیره آیتم استفاده قرار می‌ گیرند.
  • از خصوصیت های جنس همین شرکت می توان به عدم خوردگی و مقاومت در برابر نمک های محلول در آب، رطوبت و آلودگی هوا می باشد.
  • دلیل این که از بر روی در گالوانیزه سازی استعمال می‌شود، همین هست که این فلز وقتی که در تماس اهمیت اکثری از فلزها قرار می‌گیرد، میل به آنُد شدن دارد.
  • مطمئن‌ترین خرید مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را اصلی آسرون تجربه کنید.
  • یکی دیگر از مضرات شوره سفید همین هست که وجود آن باعث ساخت ناهمواری و رسوب بر روی ورق میگردد و این فرمان خود خشک شدن سطح ورق را زمانبر می نماید و منجر تشدید همین حالت خواهد شد.
اما ذکر این نکته ضروری است که این دو ورق، از لحاظ ساختار و ویژگی های ظاهری و شیمیایی به طور کامل دارای هم متعدد هستند و هر دو اهمیت جدول استاندارد، خاصیت و کاربردهای مختلفی هستند. همینطور دقت داشته باشید که ورق های گالوانیزه بر مبنا شیوه تولید به گونه بندی های گوناگون و متفاوت تقسیم‌بندی می‌ شوند همچنین رخ ظاهری این مطلب تماما متعدد است. لذا می بایست بگوییم که ورق های گالوانیزه به دو دسته ورق های گالوانیزه سرد و ورق های گالوانیزه گرم نیز تقسیم بندی می شوند. به همین دلیل در هنگام خرید کردن این محصولات به خصوصیت های آن‌ها اعتنا ویژه داشته باشید. به همین دلیل، ورق‌های گالوانیزه‌ی بسته‌بندی شده اصلی این شیوه را می‌توان به مدت طولانی‌تری در انبار نگه‌داری کرد. اما بایستی گفت هزینه‌ی این بسته‌بندی نیز بسیار بالاست و برای بعضی از کاربردها به هیچ وجه صرفه‌ی اقتصادی ندارد. همانطور که پیشتر ذکر شد ضخامت فلز بر روی بر روی ورق ها در مقاومت ورق ها مفید است و هرچه % پوشش بیشتر باشد مقاومت کالا و ارتفاع قدمت آن نیز بالا می رود. اصطلاحی به اسم کوتینگ در اینجا مفهوم پیدا می ‌کند که به میزان پوشش روی در بر روی سطح فلز شالوده در عملیات گالوانیزه شدن ورق می پردازد.

پربازدیدهای سایت خوان

در چنین شرایطی یون های آهن که اساسی مولکول های آب پیوند پیدا کردند، هیدروکسید آهن و هیدروژن را ساخت می‌ کنند. تکرار این فرایند در طولانی مدت باعث خوردگی قطعات آهنی و حتی از میان رفتن آنها خواهد شد. زمانی که اصطلاحاً یک ورق فولادی یا آهنی را گالوانیزه می‌ کنیم، یک روکش از جنس بر روی بر مرحله این محصولات ایجاد شده و از ادغام شدن اتمهای آهن و اکسیژن خودداری می‌ کند. به طور کلی دو شیوه به جهت ایجاد پوشش گالوانیزه روی فولاد یا این که بقیه آهن آلات وجود داراست که در ادامه این موردها را اهمیت شما گزینه بررسی قرار می‌ دهیم. ورق سیاه از آن نوع از ورق های فولادی میباشد که به شیوه نورد گرم تولید می شود. از جمله کاربرد این جور ورق می توان در صنایع ساختمانی، تانکر سازی، خودروسازی، کشتی سازی، صنایع سنگین و … اشاره کرد. دسته‌بندی نشده این دستور موجب نگهداری ایمنی سرنشینان به هنگام تصادف می­شود و حدود ۶۵ % مربوط به قطعات فولادی به کار رفته در آن است. این طرز یکی از از روش­های ساب پاشی است که؛ به جهت تمیز نمودن زنگ زدگی آهن و کثیفی استفاده به نقل از وبسایت خبری می­شود. همین طرز عملیات پاکسازی سطحی می باشد که به واسطه ساینده­های طبیعی مهم فشار بالای هوا اجرا می‌­شود. فولاد گالوانیزه طبق معمول به لطف در برابر آب مقاومت می نماید - تا هنگامی که آب نمک نباشد. ۲- در سطح دوم می بایست به شست و رفت ورق‌ها برسیم و مرحله آنان را به لطف تمیز کنیم. برای رهایی از این چربی‌ها بایستی از محلول چربی شویِ سود به کار گیری کرد تا کلیه چربی‌ها تماما از میان بروند در غیر همین صورت، بر روی به خوبی به ورق‌ها نمی‌چسبد. ۲- در صورتی که علاوه بر روی، کمی آهن هم سطح را پوشش بدهد، به آن ورق ZF می‌گویند.

کاربرد چاپ بر روی ورق گالوانیزه

بدون پوشش حفاظتی روی، فلز در برابر موادسازنده جراحت زننده ای همانند آب، رطوبت، آلودگی شیمیایی و غیره قرار خواهد گرفت و اهمیت سرعت زیاد بیشتری اکسید می شود و زنگ خواهد زد. به جهت جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی، فولاد گالوانیزه جایگزینی مقرون به ‌صرفه، به جای استفاده از موادی نظیر فولاد ضد زنگ آستنیتی یا آلومینیوم خواهد بود. مقاوت در برابر رطوبت و خوردگی، استحکام بالا، بها مطلوب و ترمیم آسان از پاراگراف مهمترین ویژگی‌ های ورق گالوانیزه به شمار می‌آید. به این خاطر، شیت های گالوانیزه در صنعت های مختلف کاربرد فراوانی دارند. اما حفظ و انبارداری نامناسب می‌تواند همین ورق ها را هم دچار زخم کند. شوره سپید یکی از از رایج ترین مشکلاتی میباشد که همین پلیت ها را تهدید می‌کند. یکی از باستانی ترین و لبریز استفاده ترین طریق ها برای نگهداری ورق در برابر خوردگی، گالوانیزاسیون به طریق غوطه وری گرم یا مراقبت مرزی می باشد که به وسیله برپایی یک لایه حفظ کننده بین الکترولیت در پیرامون و فولاد یا این که ورق صورت می گیرد. چسبندگی آن به ورق اساس و پایداری در برابر سایش از مهمترین مزایای همین لایه نگهدارنده می باشد. لذا از آنجا که می توانید بدون هیچ مدل نیازی به وسایل در دست گرفتن کننده اقدام به بازرسی و باز‌نگری ورق های گالوانیزه کنید، می قدرت گفت همین محصولات از مزایای بازرسی آسان برخوردار هستند. در بین طریق های گالوانیزه کردن، این شیوه نسبت به متدهای دیگه عملکرد زیادی نداره، به این برهان که ضخامت فلز روی فراوان اندک هست. حال که تراز ورق فولاد از آلودگی و گرد و غبار پاک شد، نوبت به مرحله کلیدی به این معنی که گالوانیزه کردن ورق آهنی میرسه. هنگامی که ورق‌های آهنی در دیگچه قرار میگیرن، در ابتدا فلز روی B6 ASTM که در اطراف ورق آهنی هست، شرایط یخ زده به خودش میگیره. در وقتی که ورق آهنی به وسیله مواد مذاب داخل حوضچه در اکنون گرم شدن هست، فلز روی دوباره ذوب میشه. به همین صورت یک واکنشی میان فلز بر روی و آهن شکل میده و آلیاژهایی رو بر روی ورق آهن به وجود میاره. قبل از اقدام به گالوانیزه کردن ورق‌های آهنی به طرز گرم، بایستی سطح ورق کاملا تمیز باشه به شکلی که کوچکترین آلودگی بر روی اونها دیده نشه.

ضخامت پوشش های گالوانیزه

به طوری که امروزه شاهد ساخت حجم متعددی از قوطی، میله گرد، نبشی و ورق های گالوانیزه در بعد ها متفاوت هستیم. روی به کار گیری شده در همین نوع فولاد سبب ساز می شود تا این فلز در علیه فرسودگی و خوردگی مقاومت داشته باشد. از فولاد اساس و خواص آن که بگذریم در مورد پوشش گالوانیزه بهترین پوشش ها مربوط به پوشش های اهمیت وزن فراوان بر روی می باشد. چرا که ارتباط خوردگی ورق اصلی مقدار روی اعمال شده بصورت پوشش در تراز ورق فولادی، رابطه ای مستقیم می باشد. ورق سیاه و ورق گالوانیزه هر دو از پرکاربردترین ورق ها در صنعت کشور ایران و عالم هستند.

روش ایجاد انواع ورق گالوانیزه

سطح روی ورق به اندازه‌ای مقاومت داراست که به راحتی خط و خراش بر روی آن ساخت نمی شود و می‌تواند سال‌های متعددی عمر کند. یک عدد از پرکاربردترین فلزاتی که به جهت ایجاد ساندویچ پانل گزینه به کارگیری قرار می گیرد، ورق گالوانیزه است. حال ممکن می باشد این سوال برای شما پیش بیاید که این نوع ورق کلیدی سایر ورق هایی که برای ایجاد ساندویچ پانل به کار گیری می شوند، چه تفاوتی دارد و یا این که این‌که ورق گالوانیزه در مقایسه مهم بقیه فلزات چه مزایایی دارند. عناصر کربن از ۲۵٪، فسفر بیش از ۰/۰۴ درصد یا این که منگنز بیش از ۱/۳ % سبب ساز ساخت روکش‌هایی می‌شود که متعدد از روکش‌های مشخص شده به وسیله رخ ۱ می‌باشد. آهن و فولاد از زمان بروز زندگی انسان را ریلکس کرده‌اند به استدلال راحتی تولید، دوام، و راحتی روش مونتاژ فولاد تقریباً تمامی جا بکار برده می‌شود عمده پیشرفت‌ها و ایجاد تکنولوژی‌ها حیاتی استفاده از فولاد به وجود می‌آید. خوردگی ادله بخش عمده‌ای از باخت و تخریب آهن و فولاد می‌باشد و پرهیز از آن حساس زیادی دارد.

نگاهی به خصوصیت های ورق گالوانیزه

کارخانه های گوناگون ابعاد متنوعی از ورق گالوانیزه 0.6 میل را ذیل پوشش خود دارند. تنوع در بعدها و حجمی ورق گالوانیزه 0.6 میل سبب ساز به تنوع در وزن همین ورق ها خواهد شد و همانطور که می دانید ورق گالوانیزه 0.6 میل به شکل کیلویی به فروش می رسند. به این ترتیب هر چه بعد ها و حجمی و وزن ورق گالوانیزه عمده شود طبیعتا ارزش آن هم فراتر خواهد رفت. ورق های فولادی به دو طریق سرد و گرم تولید می شوند و در اینجا منظور از سرد و گرم در واقع روش نورد ورق ها می باشد. آن مدل از ورق های فولادی که به شیوه نورد گرم تولید می شوند سپس از روی اندود شدن یا این که همان گالوانیزاسیون به ورق گالوانیزه تبدیل می شوند و قصه لبریز ماجرای آن ها و کاربردهای متعدد شان در صنعت آغاز می گردد. در طی همین مراحل یک لایه باریک از Zn بر روی ورق های فولادی کشیده می شود تا همگی جوره از شر اکسید شدن در امان بمانند. با وجود شباهت ‌های زیادی که حساس یکدیگر دارند، اصلی تفاوت‌ هایی هم هستند. در مطالب قبل به تحلیل و تفسیر در گزینه ورق سیاه و ورق گالوانیزه پرداختیم حال به مهمترین تفاوت های همین دو ورق می پردازیم. اغراق نیست اگر بگوییم ورق گالوانیزه بهترین تعیین برای تولید اکثر وقت ها تجهیزات فلزی است. به تیتر نمونه کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع خودرو سازی مشهود هست که بخش بزرگی از تولیدات را به صورت انبوه به خویش اختصاص می دهد. چنین قیاسی نشان دهنده حجم بالای استعمال از ورق گالوانیزه در تولیدات روزانه است. به گفته کارشناسان فولاد حامیران، مبنا ورق سیاه و ورق گالوانیزه، آلیاژهای فولاد می باشد. گالوانیزه نمودن فلزات از گزاره روش های رایج و موءثر در محفاظت فولاد در برابر خوردگی می باشد. ورق های گالوانیزه عمدتا در قسمت های اصلی صنعت های و تجهیزات مورد به کارگیری قرار می گیرد. به عنوان نمونه در تولید قسمت های حیاتی تجهیزات ساختمانی و خودروها و وسایل خانگی مورد استعمال می شود. امروزه بسیاری از اشخاص خصوصا صنعتگران به خاطر زنگ زدگی و خوردگی ورق فولاد شکایت دارند اما هنگامی که از ورق سرد استعمال می‌کنید، بخاطر پوشش بر روی به راحتی می توانید به مقاومت در علیه زنگ زدگی مطمئن باشید. ورق گالوانیزه یکی از انواع ورق های پوشش دار می باشد که به طور معمول با ورق اساس کلاف خام که بعد از شستشو و عملیات حرارتی بوسیله بر روی به عملیات غوطه وری پوشش داده شده است. در این طریق یک حوضچه بر روی ذوب شده داغ فراهم می‌گردد و ورق فولادی معمولا طی یک پروسه مداوم و پیوسته آنگاه از پوشش تمام ورق، و پس از عملیات رویین کاری بر روی آن انجام میشود. لایه ی روی از پوسیدگی و زنگ زدگی فولاد زیرین در علیه آب، رطوبت و دیگر موادسازنده موجود در هوا محافظت می‌ نماید. فقط در شرایطی که لایه روی به ‌صورت عمیق ساییده یا خراش پیدا کند، فلز حساس در برابر پوسیدگی قرار گرفته و زخم پذیر خواهد شد. همچنین، گالوانیزه کردن می‌ تواند از نحوه ی دیگری مهم تیتر زنگ زدائی گالوانیک از فلز حفظ نماید. زنگ زدائی گالوانیک وقتی صورت می‌ دهد که دو فلز اهمیت مخلوط ‌های الکتروشیمیایی متعدد در حضور یک محلول الکترولیت (رسانای برق) نظیر آب شور حساس هم در تماس باشند. بسته به ساختار اتمی این دو فلز، یک فلز به آنُد و دیگری به کاتُد تبدیل خواهد شد. به ابلاغ ساده، گالوانیزه سازی یک فلز به معنای بخشیدن قابلیت ضد پوسیدگی و مقاومت در برابر زنگ زدگی به آن می باشد.

ورق گالوانیزه تاراز شهرکرد

رنگ اکثر اوقات این ورق‌ها نقره‌ای بوده البته می‌توان آن ها را رنگ نمود و ذیل عنوان ورق گالوانیزه رنگی به کار گیری کرد. ورق گالوانیزه، از جمله ورق‌های فولادی می باشد که کلیدی به کار گیری از فرآیندهای شیمیایی مانند آبکاری گرم و سرد، ساخت می‌شود. در غایت بر بر روی این دسته ورق، یک روکش اختصاصی از کالا فلز قرار دیتا شده تا قابلیت‌های آن به طور چشمگیری افزایش یابد. عملیات گالوانیزاسیون هم در واقع برای پرهیز از خوردگی انجام می‌گردد و طول عمر ورق را به‌این وسیله افزایش می‌دهند. ورق فولادی اصلی صرف هزینه ای ناچیز می تواند به محصولی بسیار رده در برابر زنگ زدگی و خوردگی شود که در نهایت اهمیت احتساب بها آبکاری و گالوانیزاسیون وقیمت ورق آهن محصولی مقاوم، مستحکم و مقرون به صرفه خواهیم داشت.

اخبار بازار آهن

در این طریق ورق یاد شده از غوطه ور شدن آهن در «روی» مذاب تنظیم می شود. تا همین قسمت از بحث تا حدودی متوجه روند گالوانیزاسیون در قیمت ورق گالوانیزه رنگی این ورق شده اید. وقتی بدنبال نوع گالوانیزه از هر محصولی باشید، چه مفتول و چه ورق، باید هزینه بیشتری بابت مزایای آن بپردازید. در صورتی که قصد به کارگیری از ورق رنگی موج دار به جهت بنا های ساختمانی خودتان را دارید می بایست به ضخامت آن توجه کنید. یکی از از مزایای به کارگیری از ورق گالوانیزه موج دار رنگی طول عمر بالای آن است. این مورد باعث شده تا خیلی از اشخاص در سازه های خود از آن استفاده کنند. متوسط طول عمر این فرآورده حدود 20 تا 30 سال تخمین زده شده می باشد و هزینه مراقبت و تعمیرات آن بسیار تحت است. رنگی که بر روی ورق گالوانیزه می باشد یک پوشش پلیمری به جهت مقاومت و خوردگی بر روی آن تولید می‌کند. یکی از از مزیت های این ورق نسبت به ورق‌های ساده رنگ شده، این هست که در رخ خوردگی و خراش آسیب نمی‌بیند و روی ارزش ورق گالوانیزه تاثیرگذار است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن