پیستون پژو 206 تیپ 5 استاندارد (TU5) الدورا -قیمت گروه خودرویی خادم

در به دور موتور های ذیل تغریبا نیمی از سوپاپ ها از فعالیت می افتند در عاقبت هوای کمتری وارد موتور شده و مصرف س

توسط NEWSPISHGAMANNN در 30 دی 1400
در به دور موتور های ذیل تغریبا نیمی از سوپاپ ها از فعالیت می افتند در عاقبت هوای کمتری وارد موتور شده و مصرف سوخت کمتر می گردد و در دور موتور های بالای ۳۰۰۰ به دور در دقیقا کلیه سوپاپ ها فعال شده و موتور اقتدار و اقتدار نو ای می یابد. طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از همین دسته موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل ایجاد برق، تلمبه نمودن آب، راندن قایقهای مسافری و باری و همینطور به جهت ساخت توان جهت برطرف کردن بعضا از نیازهای کارخانجات به کار گیری میشد. دیواره پیستون در همین مرحله پایینی گرد و به صورت بیضی طراحی میشود که ضمن فراهم آوردن حرکت سهلترش در سیلندر، پس از انبساط همین قطعه در اثر حرارت بالای محفظه احتراق، به طور کامل فرم استوانه به خویش میگیرد. چندی پیش نیز عباس ایروانی رییس تیم عظام در گفت و گویی دارای یک عدد از روزنامه ها کلیدی اشاره به رکودی که تحریم و بی ثباتی به صنعت و تولید حاکم کرده گفته بود: اهمیت کارایی های رخ گرفته بوسیله سرمایه انسانی گروه، توانستیم خطوط گوناگون ایجاد محصولات گوناگون را طراحی و پیاده سازی کنیم. برای همین تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بیان پیش نیاز ها اکتفا کنیم و در سری مقالات بعدی سیستم تعلیق بر روی جزییات آن به طور تخصصی تری تمرکز نماییم. همین پورت زدن هم محدودیتی داراست و به جهت تکنسین و تیونر تا هرجا که بخواهد ممکن نمی باشد که پورت زده شود بلکه بایستی اندازه خاصی صورت پذیرد.مثلا در صورتی که شیب باطن پورت ها را بخواهیم قلیل نماییم یا قطر را ارتقاء دهیم باید توجه نماییم که مجاری سرسیلندر مبتلا اختلال نشود ،به نوعی مجاری روغن را ترک نکنیم که دردسر های بعدی به جهت ما محیا شود. شرکتهایی که آنگاه از ما پیستون تولید میکنند، شاید حداکثر ظرفیتشان در سال به یک میلیون عدد نیز نرسد. چراکه زیرساختهای حتمی چه به نظر برنامهریزی تامین مواد و چه به لحاظ نیروی انسانی و زیرساختهای تولیدی در شرکت مهیا شده و انشاءالله ما در سال 1399 رکورد شش میلیون عدد پیستون را محقق می کنیم. کمپانی پیستون جمهوری اسلامی ایران از یک میلیون عدد پیستونی که در سال 1372 برنامه تولیدش بود اما محقق نشد و فکر می‌کنم 800 هزار تا محقق شده، امروز برای سال 1399 به رخ قطعی و اجرایی، برنامه ساخت 6 میلیون عدد پیستون را دارااست و همین شش میلیون عدد بدون شک انشاءالله محقق می شود. قبل از سال 98 بیشترین رکوردی که در سال های پیشین کمپانی پیستون کشور‌ایران تصویب کرده، 4 میلیون عدد پیستون بوده. ما در واقع داریم راجع به 6 میلیون عدد پیستون در سال سخن میکنیم، براین اساس در راستا ساخت یک‌سری پیستون صد رد صد نفر نخستین هستیم؛ بلامنازع! 1373 حداکثر یک میلیون عدد پیستون بوده، در حالی که بعد از سرمایهگذاری و توسعهای که بخش خصوصی از سال 72 آغاز کرد، ما امروز تولید 5 کالا را به 74 محصول از انواع پیستون رسانده ایم. از دیگر حصر های پورت و پولیش سرسیلندر زدن بایستی به همین اشاره کرد که اکثرا نصیب اگزاست یا این که خروجی دود را پورت نمی زنند و بنا به لحاظ مهندسان طراح سوپاپ دود ریز تر از سوپاپ ورودی هوا میباشد زیرا به جهت ورود هوا احتیاج به نیرو زیادی است چنانچه ورودی تعویض پیستون tu5 ریز باشد . شمع و فیلر مناسب تست انژکتور آزمون پمپ و رگلاتور بنزین بررسی اویل پمپ (فشار روغن) آزمون کویل دوبل (Coil) آزمون دینام بررسی تاب سرسیلندر تحلیل خلاصی سوپاپ همچنین در این عصر بطور مختصر به گوشه ای از نکات تقویتی و بهینه کردن موتور هم اشاره می شود تا تسلط بیشتری به موتور تیو5 (TU5jp4) پیدا کنید. به این ترتیب در تعیین حلقه کمپرسی و روغنی مطلوب به جهت موتور دوچندان توجه نمایید. طی این حرکت پیستون، شاتون به حرکت در آمده و نیرو را به میل لنگ منتقل می کند. ما طیف وسیعی از پیستونها را از پیستون موتورسیکلت تا پیستون سنگینترین کامیونهایی که در مرزو بوم دارند حرکت می‌نمایند را می توانیم ایجاد کنیم. نوع کاربراتور B5 با ۳ کد متعدد و قدرتهای مختلف ۷۳،۷۶ و ۸۲ اسب بخار و گشتاورهای ۱۱۲ و ۱۲۰ نیوتن متر را تولید می‌کنند . براساس گزارش هایی که خوانده ام، دستکم 150 هزار نفر در قطعهسازی تعدیل شدند، البته من دارای افتخار به شما عرض می کنم که حساس حمایت های آقای عباس ایروانی ریس تیم قطعات خودرو عظام، کمپانی پیستون کشور ایران در سال قبلی نهتنها نیروی انسانیاش را مراقبت کرد، بلکه ما 100 نفر نیروی برنا از شهر تبریز جذب کردیم و خوشبختانه اینها امروز مهم طیب خاطر در این کمپانی مشغولند و عمل میکنند. هنگامی راجع به ماشین های دیزلی سخن میکنیم، بسیاری از کشندههایی که در سرزمین دارا هستند تردد می‌نمایند و فعالیت حمل و نقل را برعهده دارند، در ایران تولید نشدهاند، البته پیستونش امروز زمانی رسیده به تعمیر و مکانیک باز میکند، قبلا این پیستون می بایست از خارج باز می‌شد و روی این موتور تعمیری نصب میشد، ولی امروز خوشبختانه ما انواع کامیونها، گونه های بنز؛ بنز 10 تن، ولو، FH12، FH13، انواع پیستونهای اینها را ما به تنوع مضاعف بالا؛ دستکم از همین 74 جور پیستونی که ما ساخت میکنیم، دست‌کم 50 درصدش انواع پیستون کامیونها و کشندهها هستند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن