۹ راهکار منحصر به‌فرد برای تقویت حافظه کودکان مجموعه آموزشی بهارمن

خیلی از ما همین طور تصور می‌کنیم که یادگیری چرتکه صرفا روشی به جهت بهبود و انجام هرچه سریع‌تر محاسبات ذهنی است

توسط NEWSPISHGAMANNN در 3 آذر 1401
خیلی از ما همین طور تصور می‌کنیم که یادگیری چرتکه صرفا روشی به جهت بهبود و انجام هرچه سریع‌تر محاسبات ذهنی است؛ در صورتیکه هنگامی فرزند شما در درحال حاضر تدریس چرتکه هست، روند رویش را در سایر حوزه ها را هم تجربه خواهد کرد. از آنجا که آموزش و فعالیت اصلی چرتکه، به طور به طور همزمان هر دو نیم کره مغز را مشغول می‌کند، می‌توان گفت تاثیر بسیار شگفت انگیزی بر طفل دارد؛ از پاراگراف هدف ما از این مقاله، یعنی تقویت و ارتقا هوش ریاضی کودکان. یک کاغذ یا بوم سفید می‌تواند پر از ایده‌های ناگفته باشد. تنها کافی است، به فرزند خود زمان خیال‌پردازیداده و نسبت به رویش خلاقیت نوباوه اقدام کنید. ممکن میباشد اوایل عمل ایده ای نداشته باشد، ولی ناامید نشوید. ایده نقاشی را جلوی او بگذارید و از او بخواهید که آن را بکشد.
  • مثلا یک پژوهشگر به دانشجویان دانشکده مسئله‌ای در آیتم یک شمع، یک جعبه پونز و یک کتاب داد.
  • مثلاً زمانی که یک اسباب‌بازی را می‌بینید از او بپرسید به نظرتان اسباب‌بازی به چه دردی می‌خورد.
  • سعی کنید پازل‌های رنگارنگ و تبارک به او بدهید تا سبب ساز تحریک تمرکز و تشویق او شود.
  • خرد، چگونگی توسعهچنین توان ظریفی که ما اکثر زمان ها احساس نمی کنیم یا متوجه نمی شویم؟ در طول روز، کارایی مغز، مانند شما می تواند سقوط کند و بالا بیاید.
بیشتر والدین فکر می‌نمایند که فرزندی باهوش و حتی نخبه دارا هستند که اهمیت تمام بچه‌های دیگر فرق می‌کند. به این برهان برای آن‌ها اهمیت میباشد که بتوانند نبوغ فرزندشان را شناسایی کنند. به عنوان مثال آدم‌هایی که ضریب هوشی بالای ۱۴۰ داشتند نخبه به حساب می‌آمدند. آنها همچنین نسبت به احساسات و موقعیت دیگران حساس­تر هستند و ممکن هست در شرایطی که سایر همسالانشان بی­‌تفاوت باشد، همدلی متعددی نشان دهند. بضاعت یادگیری سریع، کارآمد و تعیین آسان ایده­‌ها و مهارت­‌ها؛ علم دقیق، تمرکز دوچندان و عشق و علاقه در حوزه­‌های خاص به عنوان مثال؛ اشکال، فضا، حیوانات و رغبت به جستجوی اطلاعات در مورد این موضوعات به طور مستقل. عمده مدرسه ها حتی تا کلاس دوم یا سوم شناسایی کودکان به جهت برنامه­‌های تیزهوشان را شروع نمی‌‌کنند و فرزندان فوق‌العاده زرنگ ممکن است، دیر شناسایی شوند. همچنین بعضی از کودکان زرنگ ممکن میباشد در کلاس دستاوردهای خاصی نداشته باشند. همین دانش­‌آموزان ممکن هست به عامل مشکلاتی که در توجه دارند، مهارت­‌های سازمان­دهی ضعیفی داشته باشند یا به سادگی مهم سبک تدریس در کلاس سازگار نشوند.

بینام: درود من ایده های در حیث دارم البته هیچ امداد مالی ندارم .و مکانیکی میخونم...

کنجکاو باشید - و سوای تلاش های ویژههر چیزی را که کنجکاو می شود مراقبت کنید. البته به جهت حفظ حافظه، بایستی فعالانه فعالیت کنید، علایق متنوعی داشته باشید. آنگاه چیزهای متعددی به خاطر سپرده می شود و حافظه پشتیبانی قابل اعتمادی خواهد بود. توانایی نتیجه‌گیری از مشاهدات هم از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد اهمیت هوش ریاضی است. احتمال دارد گهگاه به حیث برسد که آنها گیج شده‌اند، اما شک وتردید نکنید که مغز این افراد مانند یک رایانه فعالیت می‌کند. روانشناسان در دانشگاه کینگز لندن تحقیقی بر نگارگری کشیده شده توسط کودکان متعدد انجام دادند، آن هایی که جزئیات بیشتری ارائه دیتا بودند، در تست های هوش هم غالب خیس فعالیت کردند. تحقیقی دیگر بر 7750 دوقلو، از ارتباط توانا میان ژن ها و نبوغ پرده برداشت. به استدلال بلوغ فرضی و توانایی‌های ذاتی در سازمان دهی، بسیاری از بچه‌های نابغه وظیفه رهبری گروهی را که در آن هستند، به عهده می‌گیرند. دسته‌بندی نشده به‌جای واژه‌ی «نابغه»، در دنیای تحصیل و آموزش، اصطلاح «مستعد» رایج‌تر و از نظر سیاسی صحیح‌تر محسوب می‌شود. مدارس اکثری برنامه‌ای برای «افراد مستعد» دارند، اما چه تعداد از کودکان عملا به این مجموعه تعلق دارند؟ به گزارش انجمن بین‌المللی کودکان مستعد، حدود 6 درصد از کودکان آمریکایی جزءِ این گروه هستند. دیگر کارشناسان اعتقاد و باور دارا هستند که این تعداد اهمیت نگاهی سخاوتمندانه ارائه شده و عملا میزان واقعی کودکان مستعد کاهش از این آمار است. حدود 20 % از دانش‌آموزان همسال دخترم در این کلاس‌ها هستند، هوم … البته همه‌ی این 20 درصد واقعا جزءِ دانش‌آموزان مستعد نیستند». کلاس‌های ویژه‌ می‌تواند از به عبارتی مهدکودک‌ها شروع شوند و در آنان از نحوه مشاهده‌ی کردار نوپا و بررسی نتایج یک سری از توانایی‌های آموزشی رایج و آزمون‌های استدلالی می‌توان افراد مستعد و غیرمستعد را از نیز تشخیص داد. اگر میخواهید نبوغ و استعداد نوباوه شکوفا شود بایستی او را رها نمایید تا مانند یک نهال به آرامی مرحله به مرحله پیش برود، غنچه دهد، شکوفه بزند و به ثمر بنشیند. اساسی تشویق کلامی (‌گفتن آفرین و احسنت و ...) و یا این که تشویق لمسی (‌دست کشیدن روی سر و صورت، در آغوش گرفتن و ...) و تشویق احساساتی ( لبخند زدن و نشان دادن مانی سلیمانی نشاط و ...) به نوباوه حس موفقیت را منتقل کنید. شیوه‌های درست تشویق و تنبیه بچه در شکل‌گیری خلق و موفقیت‌های نوباوه نقش مهمی دارند. باورش طاقت فرسا است، ولی حتی یک طفل 3 ماهه هم می‌تواند کمیت را فهم کند! به جهت شروع به‌ راحتی دو یا سه اسباب‌بازی را به بچه نشان دهید، عدد ها را حساس صدای بلند بگویید.

کتاب‌های تصادفی

طی تحقیقات معین شده میباشد که این توان در سن 4 یا 5 سالگی رخ می‌گیرد. به لطف همین توان ما نشانه‌های اجتماعی را باز‌نگری می‌کنیم و به شکل اجتماعی رشد می‌یابیم. در طی این به وقوع پیوستن مشخص شد علت تخصص این افراد این هست که در میان قسمت‌های مغز اتصالات طولانی برقرار نیست. البته همین تقسیم وظایف بایستی حساس اعتنا به سن نوباوه انجام شود. بازی‌هایی که منجر ارتقاء حافظه نوباوه می شود را حساس او انجام دهید. برای مثال از طفل بخواهید اعداد و ارقام یک، سه، شش و دو را به همان صورتی که شما تکرار کرده‌اید تکرار نماید در صورتی که نوباوه بعد از آن از یک سری تمرین چیره به تکرار صحیح شد تعداد اعداد و ارقام را ارتقاء دهید. استعدادهای حسی-حرکتی به استعدادهایی گفته میگردد که سرعت‌عمل بالایی در واکنش ساخت می‌کند. ورزش‌هایی نظیر اسب‌سواری و موفقیت در مسابقاتی مثل فرمول یک و مسابقات رانندگی ارتباط مستقیمی اصلی همین هوش دارد. استعدادهای حسی استعدادهای هستند که اهمیت حواس پنجگانه در رابطه هستند.

کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن

از به عبارتی نوزادی، به صورتی ناخودآگاه از آهنگ به جهت آهسته کردن نوزادان به کارگیری می کنیم، حتی درصورتیکه همین عمل در حد سوت زدن یا دراوردن صدای میز حساس ضرب گرفتن بر روی آن باشد. البته حال تحقیقات علمی نشان داده که موسیقی تاثیراتی غیرقابل اغماض در کشف استعداد و نبوغ کودکان دارد. کودکان کلیدی به کارگیری از اسکرچ می‌تونن بازی‌ دارای ریاضی هایی طراحی کنن که باعث رشد هوش ریاضی میشه. زمان‌هایی که به همپا خانواده به تفریح و گردش می‌روید هم می‌توان پرورش هوش ریاضی نوباوه از یاد نبرد. به تیتر نمونه از فرزند خویش درخواست کنید تا تعداد گل‌ها، پروانه ها و یا هر چیز قابل شمارشی را که در اطرافش می‌بیند، بشمارد. حتی می‌توانید قبل و آن گاه از اینکه خوراکی‌های اردو خود را نوش جان کردید از او بخواهید تفاوت تعداد آنها را محاسبه کند. او را که به جلسات سخنرانی دربارۀ مادۀ بدون‌نور در رصدخانۀ سلطنتی لندن می‌بُرد، می‌دید هیچ بچۀ دیگری آنجا نیست. معلمش می‌گفت که زنگ‌های تفریح به‌جای آنکه خارج کلیدی بچه‌ها بازی کند، می‌خواست درون کلاس بماند و جمع‌وتفریق کند. اتان ریز به سرعت یاد گرفت که هیچ پیشرفت آکادمیکی تهیدست همت نیست؛ بلکه به استعدادی نیاز داراست که او آن را دارد. وقتی وارد دبیرستان شد، از موضوعاتی که نیاز به کارایی داشتند، گریزو فرار می کرد. دیگر نمی توانست برنده شود و برای اولی بار اشتباهاتی مرتکب شد اما این اشتباهات را به تیتر فرصتی برای پیشرفت نمی دید. اساسی وجود این، اتان پسر باهوشی بود چون به شیوه عجیبی می توانست تمامی چیز را فهم کند اما چنانچه چنین بضاعت و توان نداشت، همین مفهوم به ذهن می رسید که دیگر تیزهوش نیست.

وقتی به کسی حسودیمان می‌شود، چه فعالیت بکنیم؟

به یاد داشته باشید که شما الان یک نابغه می باشید و فقط کاری که حتمی میباشد انجام دهید، کشف آن فرد خوبتر در وجودتان است. به گفته این محقق، مردمان (دانش‌آموزان) در دو جور جای می‌گیرند. بعضا از آنان چارچوب خیالی بسته و ثابت و عده‌ای دیگر چارچوب ذهنی رشدیابنده دارند. به‌طور مثال، فرد گروهی از کارها را زنانه و گروهی را مردانه می‌داند. به‌عبارت ساده‌تر، چنانچه فرد توان همگامی کلیدی تغییرات محیط اطراف و تغییرات زمانی و مکانی را نداشته باشد، اهمیت چارچوب فرضی بسته است. تئوری ذهن بضاعت اشخاص طبیعی در ابلاغ شرایط ذهنی را ابلاغ می‌کند.

جنگ استعدادها و پیکار بر سر استعدادها

این کودکان از سنین زیر می‌توانند زمانه را از بر روی ساعت‌های آنالوگ بخوانند، محاسبات ریاضی را انجام دهند و مضرب‌ها را بشمارند. کارشناسان می‌گویند کودکان باهوش خیر فقط در بازی‌ها و فعالیت‌ها متوجه الگو‌ها و چارچوب‌ها میشوند بلکه می‌توانند رفتارها، فعالیت‌ها و عملکرد‌های تکراری را نیز راحت‌تر از همسالان خویش متوجه شوند. به تیتر نمونه یک طفل بااستعداد تشخیص می‌دهد که چه اتوبوسی بعد از آن از صبحانه از درمقابل منزل‌شان عبور مینماید یا این که چه تعداد آجر در صندوق اسباب‌بازی‌اش جای می‌گیرد. این کودکان در بازدید و به خاطر سپردن اطلاعات مهم فراوان عالی کار می‌کنند. در این راستا توصیه می‌کنم مقاله‌یچگونه خلاقیت نوپا خویش را افزایش دهیمرا مطالعه کنید. اما در فنلاند که تدریس و پرورش ژاپن و آمریکا را جا می‌گذارد، 5 درصد رتبه‌های بالای کنکور خویش را به جهت معلمی پذیرش میکنند و این افراد می‌فهمند چگونه تدریس بدهند. کنجکاوی در مورد جهان؛ آنها مرتباً سؤالاتی راجع به آنچه می­‌بینند، می‌­شنوند، می­‌پرسند و می­‌خواهند جواب ها و توضیحات کاملی را دریافت کنند. براساس Harvard Business Review؛کنجکاوی به ترازو هوش اصلی هست و داشتن ذهن کنجکاو، نشانگر مهربانی به جهت برد کودکان است. البته نظارت این که آیا یک طفل حساس نشانه­‌ها و معیارهای یک بچه زرنگ است؛ مضاعف پیچیده­‌تر از اتکا به نمرات امتحان هوش است. در واقعیت بخش اعظمی از محققان، مربیان و والدین به دنبال علامتها دیگر هوش استثنایی هستند که نمی­‌توانند اهمیت امتحان یا امتحان سنجیده شوند. اهمیت فریبرز درتاج، مدیر انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران و عضو هیئت علمی دانشکده علامه طباطبائی به گفت‌وگو نشستیم.

هنرهای دستی

وی معتقد می باشد که ماهیت نبوغ با یک سری افسانه‌های گمراه‌کننده محصور شده است. در برنامه‌نویسی هر شخص به خوبی کلیدی طرز حل‌مسئله به شکل گام به گام آشنا می‌شود و می‌آموزد که چطور اهمیت هر پرسش رو به رو شده و اهمیت الگوریتم و روندی مشخص و معلوم به آن جواب دهد. همین نظام فکری تاثیر قابل توجهی بر ارتقا هوش ریاضی نوباوه و مهارت‌های حل مورد قضیه و محاسبات عددی آن ها دارااست و ما را به نتیجه‌ی آخرین می رساند. الان که این مطلبو خوندم، یاد گذشته خودم افتادم و خواهرزاده ام که چنین خصوصیت هایی داره. مگی فرگوسن، اکونومیست ۱۸۴۳ — کامل آن روزی را یادش میباشد که تصمیم گرفت می‌خواهد کارشناس اخترفیزیک نظری بشود. عمیقاً سرگرم تحقیق دربارۀ سیاه‌چاله‌ها بود و یک جعبه مقاله دربارۀ نظریه‌های خودش توده کرده بود. در یکی از از آنان دربارۀ رابطۀ دربین سیاه‌چاله‌ها و سفیدچاله‌ها گمانه‌زنی کرده بود، به این معنی که آن اجرام آسمانی خیالی که مقادیر عظیمی انرژی ساطع می‌کنند. به نظر او، سیاه‌چاله‌ها در ارتفاع منحنی فضا-زمان اهمیت سفیدچاله‌ها پیوند دارند. انقدر تعاریف مربوط به استعداد گسترده است که نمی‌توان بر روی یک تعریف کلی اِجماع کرد. ادراک صحیح تفاوت مهارت و استعداد فراوان اصلی هست و در مسیریابی و زندگی غالب نقش فراوان مهمی دارد. بچه زرنگ ممکن میباشد بخواهد، حیاتی استفاده از هوش زیادش، مهم مدرس و والدینش رقابت نماید یا سعی کند از آن‌ها پیشی بگیرد. همین سوال معمولاً زمانی پرسیده می شود که نوباوه در مسیر اجرای ایده‌اش مبتلا اختلال شده باشد. از او بپرسید که چرا می‌خواهد همین کار را انجام دهد؟ معمولا پرسیدن همین سوال منجر می‌شود، نوپا مراحلی را که انجام داده مجدد مرور کند.

مسولیت‌پذیری را به نوباوه تدریس دهیم

در ادامه اشاره خواهیم کرد که چگونه این تعریف و تمجید از نبوغ به معضل کشیده شد. در «فرهنگ توصیفی روان‌شناسی ربر»، نبوغ به «سطح بالای کارکرد عقلانی یا این که خلاقیت و نخبه به شخصی که اساسی چنین قابلیت‌هایی است»، اطلاق می‌شود. در این مرجع به ظریف نبودن معانی ارائه‌شده از نبوغ و نخبه اشاره شده است. متأسفانه (یا خوشبختانه) به نظر نمی‌رسد که مجموعه‌ی روشنی از ویژگی‌هایی که نخبه را معین و نبوغ را تمجید می‌کند، وجود داشته باشد. شاید به ادله همین ابهام‌ها در چیستی نبوغ و به ادله این که ظهور نوابغ در جوامع نسبت به جمعیت انسانی بسیار اندک بوده است، نوابغ همواره به‌صورت استثنا و تافته‌ای قطع بافته تلقی شده‌اند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
ایران کارز
تاریخ ثبت : 3 آذر 1401

آموزش تیونینگ را میتوانید در وب سایت ایران کارز رایگان بیاموزید


avatar
ایران کارز
تاریخ ثبت : 3 آذر 1401

میل سوپاپ XUM یکی از بهترین میل بادامگ های موجود در بازار برای تقویت XU7 پژو 1800 برای خرید میل سوپاپ ایکس یو ام میتوانید به وب سایت ایران کارز مراجعه فرمایید