چادر مسافرتی Diaries

وزن چادر مسافرتی بستگی به نوع سفر، مسافت، تعداد افراد و مدت زمان استفاده دارد. این نوع چادر مسافرتی بسیار جمع

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

وزن چادر مسافرتی بستگی به نوع سفر، مسافت، تعداد افراد و مدت زمان استفاده دارد. این نوع چادر مسافرتی بسیار جمع و جور بوده و امکان نصب آن در کمترین زمان ممکن وجود دارد. از نکات منفی چادرهای چهار فصلی، تعداد کم صفحات توری آنها است که این مسئله تا حدودی از قابلیت تهویه هوای چادر کم میکند و ممکن است در فصول گرم سال به افراد داخل چادر احساس خفگی و گرمازدگی دست دهد. چادرهای کوله گردی غالبا تک نفره هستند و سعی شده در ساخت آنها از سبکترین مواد ممکن استفاده شود تا وزن کمی داشته باشند و بتوان آنها را به راحتی در سفرها و پیاده رویهای طولانی حمل کرد. امروزه انواع و شکلهای گوناگونی از چادرهای مسافرتی در بازار موجود است، اما شما میتوانید با کسب کمی اطلاعات درباره چادرهای مسافرتی، چادری متناسب با نیازهایتان خریداری کرده و از استفاده از آن لذت ببرید. در این مقاله درباره انواع چادر مسافرتی، ویژگیها و مشخصات فنی آنها صحبت خواهیم کرد تا در هنگام خرید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. بسیاری از مردم مازندران این روز را روز پیروزی فریدون بر ضحاک میدانند یا روزی که فریدون شانزده ساله برای شکست ضحاک، به طرف مقر حکومت او (واقع در کوهی روبروی امامزاده هاشم کنونی که در جاده هراز است) حرکت کرد. ​Th is article has be en written by G᠎SA Content Gen᠎erat᠎or D em ov ersi᠎on!

از نکات منفی در مورد این چادرها اما میتوان به عدم مقاومت کافی در شرایط نامناسب جوی و فضای کم آنها اشاره داشت که البته با توجه به نوع کاربرد این چادرها چنین چیزی کاملا طبیعی است. هرچند باید به این نکته نیز توجه داشت که گرچه چادرهای سه فصلی میتوانند در مقابل بارش باران یا برف سبک مقاومت کنند، ولی به هیچ عنوان توان ایستادگی در برابر طوفانهای سهمگین، تند بادها و بارش برف سنگین را نخواهند داشت. آیا چادرهای دو لایه یا سه لایه بهتر هستند؟ آیا چادر مسافرتی نیاز به لوازم جانبی دارد؟ بله، چادرهای مسافرتی معمولاً نیاز به لوازم جانبی مانند میله، پرده، پایه و مهمانیهای درون چادر دارند. هرچند باید به خاطر داشت که از انتخاب چادرهای بسیار بزرگ خودداری کرده، زیرا علاوه بر سنگینی بیش از حد آنها هنگام حمل، پیدا کردن محلی مناسب و هموار برای نصب این چادرها نیز مشکل است. ضمن اینکه فضای نشمینی برای دورهمی اعضای خانواده در این چادرها در نظر گرفته شده است. برای این کار باید علاوه بر تعداد افراد گروه، فضای اضافی برای سایر وسایل و تجهیزات اردو نیز در نظر گرفته شود تا برای مثال در شرایط جوی بارانی بتوانید آنها را به داخل چادر منتقل کنید. ᠎This content has ​been generated  by GSA Content Gen​erat or DE᠎MO​.

در گذشته که خبری از وب سایتهای آژانسهای گردشگری و اپلیکیشنهای خرید تور نبود، شما مجبور بودید به یک آژانس مراجعه کنید یا با کارمندان آن آژانس پیوسته در ارتباط باشید تا بتوانید تور لحظه آخری که مناسب شماست را پیدا کنید. برای انتخاب یک چادر مسافرتی علاوه بر کیفیت و ظرفیت، باید به قیمت آن هم توجه داشت. چادرهای سه فصلی نسبت به انواع دیگر از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و میتوان از آنها به عنوان سرپناه نسبتا مقاومی در فصول بهار، تابستان و پاییز که شرایط جوی کم و بیش معتدل است استفاده کرد. قلعه فلک الافلاک بر فراز تپهای مشرف به شهر خرمآباد و در نزدیکی رودخانه خرمآباد قرار گرفته و چشم گیرترین اثر تاریخی و گردشگری درون شهر خرمآباد است. پس از این واقعه تحریکات مخالفان نوری ادامه یافت تا آنکه در بیستم محرم ۱۲۷۵ در یکی از سفرهای ییلاقی شاه، در دره سوهانک اهالی یکی از روستاها جسد مردی از بستگان جیران را برسر راه شاه قراردادند و مدعی شدند که او بر اثر ظلم میرزا آقاخان نوری مقتول شدهاست. یک ارزیابی اطلاعاتی سازمان سیا در ۸ اکتبر ۱۹۷۱ در مورد ایران، در ابتدا به تمجید اخلاقِ کاری شاه و موفقیتهای او در بهبود معیشت مردم میپردازد و مینویسد «بیشتر مردم به قدری سرگرم موفقیت در حوزههای دیگر هستند که فرصتی برای نق زدن در مورد سیاست ندارند.» این گزارش شاه را فردی «ایزوله» میخواند که در محیط رسمی دربار و در وضعیت «نبود تاسفآور ارتباط از پایین به بالا به سوی او» بهسر میبرد.

خصوصیات آن نیز قابل قبول است و حتی برای استفاده یک خانواده جایی بزرگ و جادار دارد. در ساخت این نوع چادر مسافرتی از صفحههای توری به تعداد کافی استفاده شده است تا هوای داخل چادر در تمام فصول سال، به ویژه تابستان، همواره در حال تهویه باشد و جریان هوای تازه قطع نشود. جنس چادر مسافرتی بستگی به شرایط محیطی دارد. به طور معمول، 2.8 متر مربع از فضای درون چادر برای هر فرد نیاز است تا آزادی عمل کافی برای او وجود داشته باشد، البته این فضا به بزرگی فرد و عادات او نیز بستگی دارد. در خرید چادر مسافرتی اولین چیزی که باید به آن توجه کنید در نظر گرفتن مقصد و برنامه سفرتان است اینکه چادر را برای برنامه کوهنوردی می خواهید و یا گردشگری. در نظر دارید به یک طبیعت گردی بروید و میخواهید وسایل مورد نیاز را آماده کنید . برای یک نفر، چادرهای با ابعاد ۲.۵x۲.۵ متر و برای چند نفرهها چادرهای با ابعاد ۴x۴ متر مناسب هستند. اما اگر به دنبال فضای بیشتری هستید، همواره توصیه میشود که در انتخاب گنجایش چادر مسافرتی، به اندازه یک نفر چادر بزرگتری خریداری کنید. گاهی اوقات از آلیاژ همبسته نیز در ساخت این تیرکها استفاده میشود.

آخرین مطالب