صفحه اصلی میلیون دلاری

طبق تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با تأثیر استفاده از طرح بندیهای مختلف صفحه کلید در پیدایش این بیماری، محققان

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

طبق تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با تأثیر استفاده از طرح بندیهای مختلف صفحه کلید در پیدایش این بیماری، محققان دریافتهاند که استفاده از طرح بندی QWERTY به دلیل نزدیکی دستها در زمان تایپ با یکدیگر و توزیع نامناسب فشار بر هرکدام، یکی از عوامل ایجاد سندروم مچ دست میباشد. ایدهٔ ایجاد صفحهٔ اصلی میلیون دلاری در اوت ۲۰۰۵ به ذهن الکس تیو، دانشجویی از کریکلید در ویلتشر انگلستان، وقتی که ۲۱ سال داشت خطور کرد. صفحهٔ اصلی میلیون دلاری (به انگلیسی: The Million Dollar Homepage) وبگاهی است که ایدهٔ آن در سال ۲۰۰۵ توسط الکس تیو (به انگلیسی: Alex Tew)، دانشجویی از ویلتشر انگلستان، برای تأمین مخارج تحصیلات دانشگاهی خود شکل گرفت. چون استاندارد کردن تعداد و شکل حروف و اعداد و علامات در ماشینهای تحریر فارسی ضروری بود در سال ۱۳۵۲ کمیسیونی از نمایندگان تولیدکنندگان و مصرفکنندگان و برخی اشخاص علاقهمند و خبره تشکیل شد و پس از بررسیهای جامعی که دربارهٔ این موضوع به عمل آورد تصمیم گرفت که اولاً حداقل تغییرات ممکن را در ترتیب حروف و اعداد و علامات به عمل آورد تا تایپیستهایی که به حروف سابق عادت کردهاند دچار سردرگمی نشوند و تعویض سنگین ماشین تحریرهای موجود به مردم و دولت وارد نشود و همچنین حروف، علامات و اعداد در ماشینهای تحریر فارسی از نظر تعداد، شکل و ترتیب استاندارد شوند تا کلیه ماشینهای تحریر که به صورت تجاری وارد کشور میشوند از جهات مذکور یکنواخت گردند و در نهایت استاندارد صفحه کلید ایزیری ۸۲۰ شکل گرفت.

صفحه کلید انعطافپذیر برای داشتن عملکرد صحیح نیاز به سطحی سخت و صاف دارند که در هنگام استفاده از تا خوردن آن جلوگیری کند چرا که تا شدن سبب آسیب رساندن به مدارهای ایران اینتکس مارکت کیبورد خواهد شد. ابتداییترین کار این است که لپ تاپ را از پریز برق کشیده و آن را برعکس کرده تا جاذبه باعث ریخته شدن بیشتر مایع درون قطعهها نشود. البته این روش بر روی دستگاههای All in one بسیار کار آمد است. این پورتها علاوه بر رایج بودن و سرعت بیشتر، بسیار از معایب پورتهای قبلی را نیز مرتفع کردهاند. این کیبوردها قیمت بالاتری دارند اما بسیار با کیفیتتر از سایر کیبوردهایی هستند که امروزه در تعداد بسیار زیاد و بدون کیفیت از خط تولید کارخانهها خارج میشوند. اندازه صفحات معمولاً وابسته به سختافزار است اما سیستمعامل هم میتوان این پارامتر را به صورت نرمافزاری مشخص کند. کیبورد گیمینگ (Gaming Keyboard) کیبوردی است که مخصوص بازی طراحی شده و معمولاً به نورهای RGB مزین است. به دلیل سرعت بالای تایپ تایپیستهای حرفه ای، کیبوردهای تایپ باید به گونه ای طراحی شده باشند که علاوه بر نرمی کلید، دارای کمترین صدای ممکن در هنگام تایپ باشند. نتیجه این امر احساس درد، از دست دادن سرعت عمل، حالت کرخی در ناحیه مچ دست یا مورمور کردن در زمان خواب در ناحیه مچ دست میباشد. ​This a​rticle h᠎as been done  by G᠎SA C​on᠎tent᠎ Generat᠎or D​emov᠎er sion!

البته روشهای درمانی متعددی جهت بیماری سندروم مچ دست وجود دارد که از جمله آنها میتوان به داروها، اسپیلتهای مچی و در شدیدترین حالت به عمل جراحی اشاره نمود. سندروم مچ دست نوعی اختلال حاد میباشد که عامل بروز آن، فشارهای مکرر، ضربات فیزیکی، وضعیتهای خاص ارثی یا برخی بیماریهاست. در برخی از مدلهای کیبورد مخصوص تایپ، جایگاهی در قسمت پایین کیبورد تعبیه شدهاست تا کاربران در هنگام تایپ، دست خود را بر روی آن قرار داده و در دراز مدت خستگی کمتری را دربرداشته باشد. معمولاً صفحه کلیدها با یک مینی سیدی حاوی درایور مخصوص به فروش میرسند. این کیبوردها غالباً از جنس سیلیکون ساخته میشود و در مقابل گرد و غبار و آب مقاوم است این کیبورد معمولاً در محیطهای آزاد؛ خارج از منزل یا محل کار مناسب است. صفحه کلید عددی (Numeric keypad): این بخش از صفحه کلید برای کار راحتتر و سریعتر با اعداد تدارک دیده شدهاست. حالت هرمی شکل دکمههای لاستیکی است که کار فنر را انجام میدهد و کلید به بالا برمیگردد. با فشار دادن به ترتیب چندین کلید در صفحه کلیدها میتوان دستورات به سرعت انجام داد. کلیدهای کنترلی (Control Keys): این کلیدها به تنهایی یا در ترکیب با دیگر کلیدها برای انجام اقدام خاصی استفاده میشوند.

کلیدهای حرفیعددی (Alphanumeric Keys): شامل حروف، اعداد، نشانهگذاری و نمادها هستند. کلیدهای هدایت (Navigation keys): این کلیدها برای حرکت دادن مکاننما استفاده میشوند و شامل کلیدهای چهار جهت اصلی (Arrow key) (→↑↓←)، و کلیدهای درج و PageUp ,PageDown ,Home ,End ,Delete است. ویندوز شرکت مایکروسافت و مکینتاش و برخی از نسخههای لینوکس شامل صفحه کلیدهای نرمافزاری هستند که توسط موشواره کنترل میشوند. صفحهکلید فارسی مایکروسافت به صورت پیشفرض روی ویندوز وجود دارد. در نسخههای جدید این سیستمعامل، که ویندوز ۸ و ۸٫۱ (ویندوز آبی) نامگذاری شدهاند، صفحهکلید فارسی دیگری با نام فارسی (استاندارد) (به انگلیسی: Persian (Standard)) اضافه شده و قابل فعالسازی است؛ این صفحهکلید شباهت بیشتری به صفحهکلید استاندارد ملی ایران (۹۱۴۷) دارد. اما حالا به جز کلیدهای Cherry MX کمپانی Cherry Corp یا همان ZF Electronics، سازندگان دیگری هم به جمع تولیدکنندگان اضافه شدهاست. با نامهای دیگری همچون صفحه کلیدهای تصویر نوری، صفحه کلید حساس به نور، صفحه کلید تصویری الکتریکی و فناوری تشخیص بهکارگیری کلید نوری شناخته میشود. برخی از صفحه کلیدهای نوری از ساختار کلید ویژهای برای سد کردن نور در یک الگوی معین و اجازه عبور به تنها یک پرتو نور در هر ردیف از کلیدها (بیشتر پرتو عمودی) استفاده میکند. بیشتر صفحه کلیدهای نوری به دو پرتو نور (پرتو افقی و عمودی) برای شناسایی کلیدهای حقیقی نیاز دارند.

آخرین مطالب