3 چیز من حدود تقویت خودرو را دوست دارم، اما #three مورد علاقه من است

در سال گذشته سیستم خرید خودرو به صورت قرعهکشی بود اما وزارت صمت در اقدامی مناسب، اسفند ۱۴۰۱ قرعهکشی را حذف کر

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

در سال گذشته سیستم خرید خودرو به صورت قرعهکشی بود اما وزارت صمت در اقدامی مناسب، اسفند ۱۴۰۱ قرعهکشی را حذف کرد و سیستم نوبتدهی جایگزین آن کرد تا عطش متقاضیان برای خرید خودرو را برطرف کند و به تمام افراد این اطمینان را بدهد که به صورت قطعی خودرو به آنها تعلق خواهد گرفت، از دیگر اقدامات وزارت صمت میتوان به عرضه خودرو در بورس کالا، افزایش تولید و اقدام به واردات اشاره کرد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارتنیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد. از روش های تقویت ترمز پراید باید به تقویت دیسک ترمز و لنت ترمز اشاره کرد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز مجددا وارد کانال بالاتر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان رسید. به عنوان مثال برای خودرویی مانند پژو ۲۰۶ با توجه به این که ECU این خودرو در تیپ و سالهای مخلف با یکدیگر فرق دارد هزینه ریمپ کردن آنها نیز متفاوت است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، اکنون در نرخ ۴۷۰ میلیون تومان به فروش میرسد. ما در این قسمت از تقویت موتور خودرو ، به ارائه راهکارهایی در زمینه افزایش قدرت موتور خودرو خواهیم پرداخت که بدون نیاز به دانش خاصی بوده و خود راننده به تنهایی یا با کمک یک تعمیرکار معمولی، می تواند از عهده انجام آن برآید. در کشور ما در حال حاضر خودرو های پر شتاب و سریع نظیر پورشه، بنز، ب ام و و بسیاری از برندهای محبوب دیگر قیمت هایی گزافی دارند و تنها قشرهای مرفه و ثروتمند توانایی خریداری این خودرو ها را دارند.افرادی که خودروهایی میان رده یا حتی ارزان قیمت دارند آرزوی رسیدن به شتابی نظیر این خودرو ها را داردند و برای رسیدن به این آرزو به تیونینگ خودرو متوسل می شوند. بهعلاوه در بیشتر خودروهای روز جهان حتی اهرم دندههای اتوماتیک نیز حذف گردیده و جای خود را به چند دکمه در کنار نمایشگر یا سامانه تهویه خودرو دادهاست. بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو به تجارتنیوز گفت: هنگامی که نرخ دلار در کشور روند تصاعدی به خود میگیرد، کالاها نیز با افزایش قیمت همراه میشوند. ژاپن یک مثال افراطی است، مه با کاهش تلفات جاده ای به ۵۱۱۵ نفر در سال ۲۰۰۸ میلادی، که ۲۵ درصد از نرخ سرانه سال ۱۹۷۰ میلادی و ۱۷ درصد از نرخ سال ۱۹۷۰ میلادی به ازای هر مسافت طی شده توسط وسیله نقلیه مواجه شده. این برنامهها در دهه ۱۹۷۰ میلادی شروع شدند و این مناطق در زبان ژاپنی با عنوان «بهشت عابران پیاده» (به ژاپنی:歩行者天国) شناخته میشوند. این مدل از شهرها طرفداران بسیاری در بعضی از جنشهای اجتماعی همچون جنبش بدون خودرو پیدا کرده و تبدیل به یک موضوع درخور توجه در سیاست norbert performance شدهاست. این موضوع در حالی است که طی ماه گذشته، شرکت BYD یکی دیگر از غول های چینی سازنده خودروهای برقی در کارخانه تایلندی خود که قرار است تولید آن در سال ۲۰۲۴ آغاز شود سرمایه گذاری کلانی انجام داده و گفته می شود این شرکت قصد دارد سالانه ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی در تایلند تولید کند.

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، در زمینه گران شدن خودرو با اشاره به اینکه از آبان ماه ۱۴۰۰ تا امروز قیمت خودرو در ایران بدون تغییر بوده است، اظهار میکند: خودرو هم مانند هر کالای مصرفی دیگر مشمول تورم میشود. با توجه به امکان تخصیص مجدد زمین، حدود ۷۰ درصد از زمینهای مرکز شهر در چندین شهر ایالات متحده برای استفاده توسط خودروها اختصاص داده شدهاند. انجام هر یک از این کار ها به تنهایی تاثیری در عملکرد خودرو ندارد و انجام تمامی این کارها به صورت همزمان، پاشش سوخت بیشتر،توان بیشتر و در مقابل افزایش مصرف سوخت را به همراه دارد. اعمال تغییرات در سیستم سوخت رسانی خودرو تنها در کنار ریمپ کردن ECU می تواند تاثیر خود را نشان دهد.از جمله این اقدامات می توان به استفاده از پمپ سوخت فشار بالا،استفاده از سوزن های انژکتور یا کاربراتور های با دبی پاشش سوخت بالاتر و تغییر در منیوفیلد هوا به منظور افزایش حجم ورودی هوا به پیشرانه اشاره کرد. رومانی بدترین ارقام را در این زمینه داشت و در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۹۶ نفر از یک میلیون نفر در جادهها جان خود را از دست دادند، بلژیک با میانگین ۵۲ مرگ در میلیون نفر و بریتانیا با ۲۸ نفر بهترین امتیاز را به خود اختصاص داد. منظور از ریمپ ECU چیست؟ در حال حاضر برای ریمپ کردن ecu خودروهای داخلی مبالغی بین۳۰۰ الی۵۰۰هزار تومان هزینه از مشتری دریافت میشود. در کشورهای اروپایی که جمعیت آنها بیش از ۱ میلیون نفر است. یکی از مهمترین رویدادهای صنعت خورو در دو سال گذشته، نمایشگاه بین المللی تقویت و تزئین خودرو و خدمات وابسته به آنها میباشد. ممکن است تمامی تغیرات تیون خودرو در جهت نشان دادن ظاهری قدرتمند در خودرو باشد، قطعا در این حالت، یک سپر ظریف و کوچک نمی تواند این قدرت را القا کند و میبایست از سپری با خطوط ناملایم و حجیم تر استفاده کرد. همانطور که گفتیم تقویت موتور خودرو که یکی از اصول اولیه تیونینگ می باشد، روشی برای بالا بردن توان، شتاب و سرعت خودرو بوده که در دو روش انجام می پذیرد.

گونهای دیگر از این محصول با (نام اختصاری CFRPs) هزینهٔ بسیار بالایی برای تولید میطلبد اما با توجه به استحکام و وزن معقولی که نسبت به استحکامش دارد و همینطور در مبحث استحکام ویژه مورد بهرهبرداری میتواند قرار بگیرد که به عنوان مثال برنامههای هوافضا، مهندسی خودرو، وسایل ورزشی و تعداد فزایندهای از دیگر برنامههای کاربردی مصرفکننده و فنی را میتوان نام برد. تیونینگ و تقویت خودرو نیاز به علم و مهارت بالایی دارد بنابراین در هر قسمت از این علم باید دقت کافی و تجربه لازم را داشته باشید. از طرف دیگر سنگین بودن باعث می شود که عکس العمل خودرو به خصوص پدال گاز هنگامی که شما پایتان را از روی پدال بر می دارید کاهش یابد و دور موتور با کمی تاخیر کم شود.در خودروهای مسابقه ای و مواردی از این قبیل خودرو باید عکس العمل سریع تری داشته باشد بنابراین از فلایویل سبک تر به منظور ایجاد تغییرات سریع تر در سرعت و ایجاد توان بیشتر استفاده می شود.میزان سبک شدن فلایویل بستگی به موارد استفاده شما و همچنین به بالانس بودن فلایویل در حالت سبک شده بستگی دارد.فلایویل باید با دقت و علم و مهارت کافی سبک شود و توجه داشته باشید که این نوع از فلایویل ها برای مقاصد مسابقه ای مناسب است و مناسب جاده و شهر نیست. این پیچ و تاب در اگزوز معمولا به خاطر کاهش میزان صدای خروجی از اتومبیل می باشد. کاتالیست در خودرو نیز که برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه می شود، خود یک عامل مهم در کاهش شتاب و قدرت خودرو است که در خودروهای اسپرت معمولا از آن استفاده نمی شود. تغییر رینگ های آهنی به آلومینیوم سبک، تغییر سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی سوارخ دار، برداشتن ابزار و لوازم اضافه از صندوق عقب، تغییر جنس شیشه های اتومبیل و سایر موارد از این دست، از جمله روش هایی است که می توان وزن خودرو را کاهش داد. در این صورت برداشتن ابزار و لوازم اضافه ی صندوق عقب، تغییر در رینگ ها و تعویض آن با نوع آلومینیومی سبک و تغییر در ترمز کاسه ای به ترمز دیسکی سوراخ دار، برداشتن باربند از روی سقف اتومبیل و… چنین اقدامی از سوی برخی به رشوه تعبیر شده است. موتورسیکلت سفرهای معمولی در مسافتهای متوسط و میانی را راحتتر و مقرون به صرفهتر کرد و پس از جنگ جهانی اول، خودروها نیز بهویژه در مناطق بدون راهآهن تبدیل به وسیله ای مقرون به صرفه شدند. در خودروهای تیونینگ شده سعی می شود تا جنس لوله و مخزن اگزوز از استیل صاف و صیقلی انتخاب شود تا دود و جریان هوای خروجی بتواند بدون اصطکاک و با شتاب زیادی از خودرو خارج شود. همانگونه که فیلتر هوا در بخش ورودی هوا به موتور موثر است، اگزوز نیز در بخش خروجی هوای موتور بسیار نقش تاثیرگذاری در قدرت موتور دارد. تنظیم آینههای جانبی خودرو به صورت برقی، که در SX به صورت دستی است. فرض کنید اگر سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه تولید میکردیم، امسال به عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه برسیم؛ اما به احتمال زیاد بازار با این قیمتها کشش نخواهد داشت، میتوان حتی تولید را بیشتر از گذشته کرد اما سیستم عرضهای که الان وجود دارد و در کار خودروساز دخالت میکند و محدودیت ایجاد میکند فقط باعث تقویت بازار سیاه میشود.

استفاده از سوپرشارژرها موجب می شود که اکسیژن بیشتری به موتور منتقل شود. گاهی اوقات با افرادی مواجه میشوید که بیش از هر چیزی به خودرو علاقه دارند. اما اگر قصد دارید از خودروی خود در شرایط عادی و در شهر استفاده کنید، می توانید مبدل های کاتالیزوری قدیمی را با مدل های جدید با جریان بالا جایگزین کنید. اگر قصد دارید تا خودروی خود را در بهترین شکل ممکن تیونینگ کنید، حتما باید این چیپ را با یک نمونه اسپرت آن تعویض کنید. تمام این تمهیدات برای تنفس بهتر ماشین است، پس اگر از تراتل استفاده نمی­کنید حتما باید فیلتر هوای خودرو خود را با فیلتر هوای اسپرت تعویض کنید. وقتی بازار با کارخانه اختلاف قیمت پیدا میکند یعنی مشکلی در عرضه، تولید یا در شرایط ثبات اقتصادی وجود دارد که این مشکل در بازار منعکس میشود و بازار نهایت سوءاستفاده را از آن میکند. DEF یک واکنش شیمیایی را ایجاد می کند که اکسیدهای نیتروژن را به نیتروژن ، آب و مقادیر کمی از دی اکسید کربن (CO2) یعنی اجزای طبیعی هوای تنفسی ما تبدیل می کند ، که از طریق لوله اگزوز بیرون رانده می شود. برخلاف تصور، اَمپلیفایر ترانزیستوری به مراتب بهتر و راحتتر از یک امپ لامپی قابلیت درایو اسپیکرهای متنوع را دارد. قیمت کارخانه خودرو از سال ۹۸ تغییر قابل توجهی نکرده بود اما جنگ ارزی باعث شد که هزینههای تولید افزایش یابد، این شرایط گریبانگیر صنعت خودرو هم شد و قیمتهای کارخانه خودروها را در سال جاری افزایش داد، این موضوع نیز باعث افزایش چند قیمت بازار شد اما سخنگوی شورای رقابت با توجه به شعار سال در صحبتهای امیدوار کنندهای خبر از کاهش قیمتها میدهد. دارد.پروگرامر فوق امکان نوشتن، خواندن و پروگرام اطلاعات کامپیوتر خودرو را از راه پورت OBDII داراست.لایسنس ها و درایورهای پروگرامر فوق به طور مداوم آپدیت می شوند و بدین ترتیب امکان ساپورت وسایل نقلیه بیشتری مهیا می شود. برند MG SAIC که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار تایلند شد، با بیش از ۱۸۰ هزار کاربر در این کشور به یکی از محبوب ترین برندها در بین مشتریان تایلندی تبدیل شده است.به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر کشور تایلند قصد دارد به قطب تولید خودروهای برقی در شرق آسیا تبدیل شده و پیش بینی می شود خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد از کل تولید خودروی این کشور را به خود اختصاص دهد. تیبا هاچبک پلاس که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، یکشنبه، در محدوده ۳۱۵ میلیون تومان قیمتگذاری شد. در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟ کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402