حادثه و یا خرابکاری? آنچه ما می دانیم از انفجار مرگبار در ایران سایت های هسته ای نطنز

صادر شده در: 07/07/2020 - 14:24 دو نفر کشته و سه مجروح شدند روز سه شنبه هنگامی که یک انفجار را لرزاند کارخان

توسط NEWSPISHGAMANNN در 18 تیر 1399

صادر شده در:

دو نفر کشته و سه مجروح شدند روز سه شنبه هنگامی که یک انفجار را لرزاند کارخانه جنوب تهران را تقدیم آژانس در گزارش سرزنش خطای انسانی.

تبلیغات

انفجار در "کاملا صنعتی منطقه" از Baqershahr, 23 کیلومتر (14 مایل) از سرمایه ناشی از "کارگران در حال غفلت در حالی که پر کردن مخازن اکسیژن", به نقل از ایرنا این شهر فرماندار عنوان کرد و گفت.

ایران انرژی اتمی در اولین گزارش داد که یک "حادثه" آسیب دیده بود انبارها در حال ساخت در نطنز, سایت برخی از 250 کیلومتر (150 مایل) جنوب تهران در یک گیج کننده بیانیه در صبح روز پس از حادثه.

هیچ تلفات وجود دارد "هیچ مواد هسته ای (در سایت) و هیچ پتانسیل آلودگی" آژانس سخنگوی بهروز Kamalvandi گفته تلویزیون دولتی.

این سازمان منتشر شد یک عکس از ساختمان های آسیب دیده: طولانی در یک طبقه با سازه آجری با چند دهانه بخشی از یک دیوار بیرونی سیاه شدن توسط آتش فرو ریخت بخشی از سقف و درب ها که به نظر می رسد شده اند دمیده بیرون.

تلویزیون دولتی نشان داد چند عکس از ساختمان بیرونی اما هیچ کدام از داخل.

در یکشنبه شب Kamalvandi اذعان به ایرنا دولت خبرگزاری که این حادثه باعث شده بود "مالی قابل توجهی آسیب" بدون توضیح.

اما او گفت: ساختمان های آسیب دیده طراحی شده است برای تولید "سانتریفیوژ پیشرفته", اشاره که مونتاژ خود را آغاز کرده بود قبل از "تصادف".

چه نطنز هسته ای پیچیده است ؟

مجتمع مرکزی به برنامه هسته ای ایران است و نگهداری زیر بسیار تنگ امنیت.

اسرائیل و ایالات متحده را متهم خود را قوس دشمن ایران از تلاش برای ساخت یک بمب اتمی — یک مسئول جمهوری اسلامی ایران همواره رد شده است.

تحت شرایط آن 2015 هسته ای توافق با قدرت های جهانی تهران موافقت کرده بود به کلاه خود غنی سازی اورانیوم — اندازه گیری با حضور شکافت پذیر ایزوتوپ اورانیوم-235 — به 3.67 درصد است.

آن را نیز محدود تعدادی از به اصطلاح نسل اول غنی سازی سانتریفیوژ به 5,060.

اما یک سال پس از واشنگتن به طور یک جانبه رها پیمان و reimposed خرد کردن تحریم های ایران آغاز شد و به تدریج پله به دور از تعهدات خود.

از اواسط سال 2019 این اورانیوم غنی شده به 4.5 درصد — راکتور-درجه اما هنوز هم به دور از 90 درصد مورد نیاز برای استفاده نظامی.

ایران نیز اعلام کرد که در حال کار بر روی توسعه کارآمد تر سانتریفیوژ بدون محدودیت.

'به دقت تعیین می شود'

این حادثه آمد و در پایان هفته مشخص شده توسط دو انفجار در تهران, از جمله یکی در نزدیکی یک سایت نظامی. مقامات گفتند که انفجار شد, حوادث, اما بسیاری از ایرانیان مظنون به پنهان اسرائیل عملیات مسئول بودند.

روز جمعه ایران شورای امنیت ملی اعلام کرد که "علت این حادثه در" نطنز شده بود "با دقت تعیین می شود".

اما از آن کاهش یافته است به انتشار جزئیات با استناد به دلایل امنیتی.

در شب از ماه جولای 2-ایرنا منتشر سرمقاله هشدار ایران در قوس دشمنان در برابر اقدامات خصمانه و گفت unnamed اسرائیل حساب های رسانه های اجتماعی ادعا کرده دولت یهودی در پشت این حادثه است.

سرمقاله هشدار داد اسرائیل و آمریکا در برابر هر گونه حمله به ایران را "امنیتی" و "منافع".

یک حساب توییتر مرتبط تحلیلگر اسرائیلی ادعا کرد که زبان عربی در جولای 1 که اسرائیل در حمله به ایران غنی سازی اورانیوم.

BBC فارسی که مقامات ایرانی در نظر خصمانه گفت: آن را دریافت بیانیه "ساعت قبل از" این حادثه از یک گروه به نام "سرزمین یوزپلنگ" که مسئولیت.

آنها ادعا می شود "مخالفان در حال حاضر در ایران است دستگاه امنیتی" و گفت: محل مورد هدف قرار گرفت آن را به عنوان "زیرزمینی" و که در نتیجه این حمله را به اتهام نمی توان انکار کرد.

ایران دفاع مدنی رئیس سرتیپ غلامرضا جلالی گفت: دولت TV در شنبه شب ثابت شده است که هر حمله سایبری علیه ایران خواهد استنباط "پاسخ".

اسرائیل وزیر دفاع و جایگزین نخست وزیر Benny Gantz ماند مبهم در حوادث.

"ایران برای هدف های هسته ای [سلاح] ما نمی توانیم اجازه دهید آن را دریافت وجود دارد," او گفت: هر چند اضافه کرد که "نه هر رویداد در حال وقوع در ایران است که لزوما متصل به ما."

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن