افغانستان آزاد صدها نفر از طالبان زندانی در طول آتش بس

صادر شده در: 26/05/2020 - 19:16بروز رسانی: 26/05/2020 - 19:16 مقامات افغانستان آزاد و صدها نفر دیگر زندانیان

توسط NEWSPISHGAMANNN در 6 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

مقامات افغانستان آزاد و صدها نفر دیگر زندانیان طالبان روز سه شنبه به عنوان تماس های رشد برای شبه نظامیان برای تمدید آتش بس در آن سومین و آخرین روز.

تبلیغات

تاریخی مکث در مبارزه با -- تنها دوم در حدود 19 سال از جنگ -- بیشتر برگزار شد در سراسر افغانستان ارائه نادر مهلت از جنگ را آسیاب خشونت است.

مقامات گفتند آنها منتشر شده بود حدود 900 طالبان زندانیان سراسر کشور در روز سه شنبه حدود 600 نفر از آنها از بدنام زندان بگرام در نزدیکی کابل ،

انتشار بخشی از تعهد دولت افغانستان به رایگان به 2000 شورشی زندانیان در پاسخ به طالبان سه روز آتش بس پیشنهاد آغاز شد که روز شنبه به مناسبت مسلمان تعطیلات عید فطر.

عبدالواسع, 27, از استان قندهار بسیاری از است که تحت کنترل طالبان گفت که او یک "جنگجوی مقدس" زمانی که او دستگیر شد و هشت سال پیش.

"به من گفته شد ... به جهاد تا زمانی که همه نیروهای خارجی رانده شده از کشور ما" Wasi ورزشی ریش و پوشیدن سنتی شل پیراهن و شلوار shalwar kameez گفته لحظات پس از او آزاد شد.

او گفت که او خوشحال بود در مورد طالبان و مقابله هموار راه را برای همه نیروهای خارجی افغانستان را ترک مه سال آینده و این که او می خواست یک آتش بس دائمی.

"اگر نیروهای خارجی خروج, ما نمی خواهد مبارزه," او گفت: به عنوان او سوار یک کابل محدود اتوبوس همراه با دیگر رهایی اعضای طالبان.

تماس به 'تمدید آتش بس'

زندانیان را امضا کرده بود نوشته شده وعده به بازگشت به میدان جنگ ولی آزاد اهل بیت قاری Mohammadullah متعهد به ادامه مبارزه اگر نیروهای خارجی باقی می ماند.

"ما نمی خواهیم که خارجی ها به ماندن دیگر در کشور ما است. آنها باید فورا ترک" Mohammadullah گفت.

"ما ادامه جهاد تا هر نیروی خارجی برگ."

هر زندانی سابق داده شد معادل حدود 65 در افغانستان را ارز. اتوبوس آنها تا به حال سوار در زندان کاهش یافته و آنها در کابل که در آن آنها پیشنهاد خداحافظی به هر یک از دیگر و در زمان تاکسی به خانه های خود.

آزادی از 900 زندانی مشخص شده "خوب پیشرفت" سخنگوی طالبان سهیل شاهین گفت در توییتر.

وی افزود: این گروه خواهد شد و در صورت "قابل توجه" شماری از نیروهای امنیتی پرسنل اما مشخص نکرد که.

مقامات افغانستان امیدوار است طالبان را گسترش آتش بس پس از تاخیر در مذاکرات صلح با طالبان می تواند شروع, شورای امنیت ملی سخنگوی جاوید فیصل گفت.

"اگر طالبان آماده هستند برای تمدید آتش بس ما آماده هستند برای ادامه آتش بس بیش از حد" فیصل یک کنفرانس خبری گفت.

"ما امیدواریم که آنها آزادی زندانیان به طوری که داخل افغانستان مذاکرات صلح آغاز خواهد شد به عنوان به زودی به عنوان امکان پذیر است... آینده بستگی به طالبان بعدی حرکت می کند," او گفت:.

آتش بس را مطرح کرده است به امید تمدید آتش بس است که می تواند راه را برای مذاکرات بود که در اصل برنامه ریزی شده است برای شروع در ماه مارس 10.

"تمدید آتش بس. صرفه جویی در زندگی" Shaharzad اکبر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفت در توییتر.

"پایان دادن به خشونت به طوری که ما می تواند تمام تمرکز بر روی ساخت خدمات در دسترس به آسیب پذیر ترین در سراسر کشور در حال گسترش دسترسی به, حقوق بشر, به طوری که ما باید فضا برای نفس کشیدن."

کابل فشار برای مذاکرات صلح

یک مقام ارشد طالبان منبع قبلا گفته است که گروه می تواند تمدید آتش بس توسط هفت روز اگر دولت در سرعت بخشیدن به آزادی زندانیان.

اما شورشیان سخنگوی Zabihullah مجاهد گفت که او تا به حال هیچ اطلاعاتی در مورد فرمت.

اتحادیه اروپا ماموریت در افغانستان به نام "دائم و جامع با آتش بس موقت ... که می توانید غیر روحانی کردن زمینه برای مذاکرات صلح".

آمریکا-طالبان مقابله تصریح می کند دولت افغانستان را میکشید تا به 5000 زندانیان طالبان و داعش را آزاد حدود 1000 امنیت ملی پرسنل.

قبل از این هفته منتشر کابل در حال حاضر آزاد حدود 1000 نفر از زندانیان طالبان در حالی که شورشیان منتشر شد حدود 300 نیروی امنیتی افغان اسیران.

وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo, در حالی که استقبال از آخرین تحولات اصرار دارد که رهایی زندانیان طالبان نباید بازگشت به میدان جنگ.

رئیس جمهور غنی گفت که دولت او آماده است تا به آغاز مذاکرات صلح دیده می شود به عنوان کلید برای پایان دادن به جنگ.

قبل از آتش بس آغاز شده طالبان چندین حملات مرگبار علیه نیروهای امنیتی افغان در سراسر کشور است.

اما آنها محروم انجام وحشتناک داد و بیداد در بیمارستان زایمان در کابل در اوایل این ماه هنگامی که افراد مسلح کشته مادران و پرستاران نوزادان.

آمریکا برای اولین بار ساخته شده از بازداشتگاه بگرام در اوایل جنگ و آن را به دست آورد معروفیت بین المللی پس از جزئیات جدیدی از زندانی ،

این نظامی افغان در حال حاضر اجرا می شود در مرکز.

(AFP)

  



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن