اعتراضات ضد دولتی در بلغارستان در حالی متشنج می شود که هزاران نفر علیه PM تجمع می کنند

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 03:28 هزاران بلغار روز چهارشنبه در يکی از بزرگترين اعتراضات تا کنون در دو ماه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 13 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 03:28

هزاران بلغار روز چهارشنبه در يکی از بزرگترين اعتراضات تا کنون در دو ماه تظاهرات که خواستار استعفای بويکو بوريسوف نخست وزير شده بود، در مقابل پارلمان در صوفیه تجمع کردند.

تبلیغات
ادامه

تنش ها در اواخر ساعات پس از آن بالا گرفت که برخی از معترضان بیش از ۱۰۰ بمب و ترقه کوچک را به سمت پلیس پرتاب کردند. مأموران یک کانن آب آوردند و جلوی مجلس از میدان طناب دار شدند. به گفته پليس، حدود ۶۰ نفر دستگير شدند.

رهبران معترض درخواست تجمع مسالمت آميز کردند و گفتند تحريک کننده ها به پليس حمله کردند. پيشتر در روز چهارشنبه بين معترضين و پليس، که اسپری فلفل شليک کردند و ۳۵ نفر را دستگير کردند، دست و پنجهچه به راه افتاد.

معترضان تخم مرغ، سیب و زباله پرتاب کردند. گئورگی هادژیف، رئیس پلیس صوفیه می گوید آنها همچنین خودروهای پلیس را تکان دادند و حدود ۱۰۰ افسر تحت تأثیر اسپری فلفل با هدف معترضان قرار گرفت. مقامات بهداشتی گفتند حدود ۴۵ نفر، از جمله ماموران پليس، در بيمارستان ها تحت درمان قرار گرفتند.

این تجمع در اولین نشست مجلس پس از تعطیلات تابستانی صورت گرفت. معترضان در واکنش به طرح دولت برای قانون اساسی جدید آن را «قیام بزرگ ملی» نامیدم.

وقایع از زمان #protest امروز #Bulgaria (تا کنون):
* پلیس فلفل پاشیده و گاز اشک آور مردم به طور تصادفی، از جمله روزنامه نگاران و سالمندان
* دستگیری تصادفی بدون توضیح اما با ضرب و شتم خوب
* گزارش دهی رسانه های انتخابی و دستکاری (طبق معمول) #ostavka pic.twitter.com/13aksJAknc

— Mila Daskalova #ostavka (@MilaDaskalova) September 2, 2020

معترضان سه بار نخست وزیر بوریسوف و ایوان گشف دادستان ارشد را متهم می کنند که در مبارزه با فسادی که حاکمیت قانون را فرسایش می دهد و به نفع سرمایه داران قدرتمند در فقیرترین کشور اتحادیه اروپا است، کوتاهی کرده اند.

در پارلمان، رمن رادف رئيس جمهوری خواستار استعفای دولت راست مرکز بوريسوف شد و از معاونان خواست طرح های مربوط به قانون اساسی جديد را رد کنند.

وی تصریح کرد: نبود قانون اساسی جدید نبود که مردم را به خیابان ها آورد، بلکه عدم اخلاق در رهبری، فرسایش دولت پذیری و فساد بود.

بوريسوف قول داده است اگر پارلمان فراخوان خود را برای انتخاب يک مجمع بزرگ ملی که به قانون اساسی جديدی رای خواهد داد که بايد استقلال قوه قضائيه را بهبود بخشد و تعداد معاونان را نصف کند، استعفا دهد.

معترضان و احزاب مخالف اين پيشنهاد را به عنوان يک حقه با هدف نگه داشتن بوريسوف، ۶۱ ساله، در مقام خود طولانی تر رد کرده اند چرا که رای گيری در مورد اينکه آيا بلغارستان بايد قانون اساسی جديدی داشته باشد يا نه، ممکن است در ماه نوامبر در ابتدا صورت گیرد يا نه.

ائتلاف حاکم که از اعتراضات بی دلهره بود، گفت بحث ها را برای يک قانون اصلی جديد در مجلس آغاز می کند، هرچند در حال حاضر رای کافی برای پيش رفتن با طرح خود ندارد.

(رویترز)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن