ارورهای رایج ماشین لباسشویی سامسونگ

هنگامی که ماشین لباسشویی سامسونگ ارور می‌دهد، این مسئله می‌تواند ناشی از عوامل گوناگونی باشد. چرا که

توسط مدیر سایت در 7 آذر 1402

هنگامی که ماشین لباسشویی سامسونگ ارور می‌دهد، این مسئله می‌تواند ناشی از عوامل گوناگونی باشد. چرا که هر کد اروری که دستگاه نشان می‌دهد، دلیل خاصی دارد و به کاربر هشدار می‌دهد که در یکی از مراحل شستشو یا عملکرد دستگاه مشکلی وجود دارد. برخی از دلایل ارور می‌توانند حاکی از قطع یا وصل نبودن مناسب آب، گرفتگی فیلتر یا شلنگ‌ها، نوسان برق، خطاهای مربوط به موتور، یا مشکل در برد الکترونیکی باشند. از طرفی، دادن ارور توسط دستگاه به نوعی یک مکانیسم دفاعی است تا از خرابی‌های بیشتر و خطرات احتمالی جلوگیری کند و به کاربر فرصت تعمیر یا تنظیم مجدد دستگاه را بدهد.

ارورهای رایج ماشین لباسشویی سامسونگ شامل کدهای خطای مختلفی است که هنگام بروز مشکلی در عملکرد دستگاه نمایش داده می‌شوند. برخی از این ارورها عبارتند از:

  1. 4E یا 4C: مشکل در عرضه آب به دستگاه. این می‌تواند به‌علت بسته بودن شیر آب، خرابی شلنگ ورودی آب یا فیلترهای مسدود شده باشد.

  2. 5E یا 5C: آب نمی‌تواند از داخل دستگاه تخلیه شود. اغلب به خاطر گرفتگی پمپ تخلیه یا خرابی آن است.

  3. LE یا LC: نشت آب از دستگاه. باید چک کنید که نشتی از کجاست و آن را برطرف کنید.

  4. UE یا DC: مشکل در تعادل بار لباس‌ها داخل دیگ. این معمولاً زمانی رخ می‌دهد که لباس‌ها به‌طور یکنواخت در دیگ پخش نشوند.

  5. tE یا tC: یک خطای سنسور دما. این می‌تواند به معنای خرابی المنت گرمایشی یا سنسور دما باشد.

  6. 3E یا 3C: خطای موتور. ممکن است به‌علت مشکل سیم‌کشی، براش‌های موتور یا خود موتور باشد.

قبل از تماس با تکنسین یا تعمیرکار، ابتدا می‌توانید دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید که احتمالاً دارای اطلاعات بیشتری درباره هر خطا و روش‌های حل مشکل می‌باشد. همچنین، بعضاً ریست کردن دستگاه (خاموش و روشن کردن) می‌تواند به رفع برخی اشکالات کمک کند.

ارور 4E یا 4C لباسشویی سامسونگ

4E یا 4C در لباسشویی سامسونگ نشانه‌هایی هستند که به مشکلات مرتبط با سیستم الکترونیکی دستگاه اشاره می‌کنند. ارور 4E به تأخیر در پذیرش آب توسط دستگاه اشاره می‌کند. به عبارتی، دستگاه به درستی آب را دریافت نمی‌کند. این ممکن است به علت خطای اتصال لوله آب باشد یا مشکلی در سیستم تأمین آب داشته باشد.

از سوی دیگر، ارور 4C به خطای قطع ارتباط بین درب و بدنه دستگاه اشاره می‌کند. یعنی درب دستگاه به درستی بسته نمی‌شود و امکان شروع برنامه شستشو را نمی‌دهد. این مشکل ممکن است به خاطر عدم قرارگیری صحیح لباس‌ها در دستگاه یا وجود موانع دیگر در مسیر قفسه لباسشویی باشد.

در هر دو مورد، برای رفع این مشکلات، می‌توانید ابتدا اتصال لوله آب را چک کنید و از درست بسته شدن درب مطمئن شوید. همچنین، مطمئن شوید که لباس‌ها درست در دستگاه قرار دارند و هیچ مانعی از بسته شدن درب وجود ندارد. در صورت ادامه این مشکلات، بهتر است با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید و درخواست راهنمایی کنید.

ارور 5E یا 5C در لباسشویی سامسونگ 

 

ارورهای 4E و 4C بر روی لباسشویی سامسونگ می‌تواند نشان دهنده مشکلات خاصی در عملکرد دستگاه باشد. ارور 4E نمادی از مشکل در جریان آب وارد لباسشویی است. یعنی، مسیر تامین آب به دستگاه مشکل دارد و لباسشویی نمی‌تواند آب مورد نیاز برای شستشو را دریافت کند. این موضوع ممکن است ناشی از انسداد لوله، خرابی در فشار آب ورودی یا مشکل در سیستم الکترونیکی کنترل آب باشد.

در مقابل، ارور 4C بیانگر مشکل در قفل درب دستگاه است. این به این معنی است که قفل الکترونیکی درب به درستی کار نمی‌کند و باعث می‌شود دستگاه نتواند به طور مطمئن فرآیند شستشو را آغاز کند. مسائل مرتبط با این نوع خطا شامل مشکلاتی مانند خرابی در سیستم قفل درب یا موانعی که قراردادن درب در مکان درست و مطمئن را مشکل می‌سازد، می‌شود.

برای مرتفع کردن این مشکلات، در ابتدا می‌توانید بررسی کنید که آیا مسیر آب حاصل از انسداد هست یا نه و بررسی کنید که درب به طور مناسب قفل شده است یا نه. اگر مشکلات همچنان ادامه دارد، احتمالاً با یک مسئله فنی مواجه هستید و باید با سرویس‌های پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید.

ارور LE یا LC لباسشویی سامسونگ 

خطای LE یا LC بر روی لباسشویی‌های سامسونگ معمولاً مرتبط با قطع و وصل ناگهانی برق یا نوسانات ولتاژ برق است. خطای LE نشان‌دهنده این است که فشار آب در سیستم به درستی تنظیم نشده است و ممکن است به این دلیل افزایش یابد که اتصالات آب به دستگاه مسدود شده‌اند یا فشار آب ورودی بسیار پایین است. این خطا ممکن است با کنترل مجدد فشار آب ورودی و بررسی انسدادات مرتفع شود.

از سوی دیگر، خطای LC معمولاً به مشکلات الکتریکی دستگاه خصوصا مرتبط با تراشه‌های الکترونیکی اشاره دارد. این خطا ممکن است به علت نوسانات برق و یا خرابی در قسمت‌های الکترونیکی بروز کند. برای رفع این خطا نیاز است که یک تکنسین مجرب و کارشناس قطعات برقی این دستگاه را بررسی کند.

چنانچه با دیدن این خطاها در دستگاه لباسشویی سامسونگ خود مواجه شدید، ابتدا می‌توانید با چک کردن اتصالات آب و برق و از بین بردن احتمال استرس برقی، تلاش کنید خطا را حل کنید. اگر مشکل همچنان باقیست، پیشنهاد می‌شود با مرکز خدماتی سامسونگ تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بگیرید.

ارور UE یا DC لباسشویی سامسونگ

خطاهای UE و DC در لباسشویی‌های سامسونگ به‌طور خاصی به مشکلات مربوط به تعادل بار در داخل دیگ شستشو اشاره دارند. دستگاه‌های لباسشویی سامسونگ با استفاده از سنسورهای پیشرفته‌ای، توزیع وزن لباس‌ها درون دیگ را کنترل و مدیریت می‌کنند. وقتی که لباس‌ها به‌درستی در سبد داخلی توزیع نشده باشند و یک طرف دیگ بار سنگین‌تری داشته باشد، سنسورها خطاهای UE یا DC را به کاربر اطلاع می‌دهند.

خطای UE معمولاً مربوط به عدم تعادل بار است؛ به عبارت دیگر، دستگاه تشخیص داده که بار داخل دیگ لباسشویی به‌طور یکنواخت توزیع نشده و این امر می‌تواند موجب لرزش شدید یا حتی قطع چرخه شستشو شود. این درحالی است که خطای DC اغلب به قفل نامناسب درب لباسشویی اشاره دارد، که می‌تواند ناشی از قفل شکسته، خرابی سیستم الکترونیکی مربوط به قفل یا حتی مشکلات مکانیکی در محل قرارگیری درب باشد.

در هر دو مورد، به کاربر توصیه می‌شود ابتدا برای رفع این خطاها چک کند که لباس‌ها داخل دیگ مساوی قرار گرفته‌اند یا خیر و در صورت لزوم، بار داخل دیگ را مجدداً مرتب کند. همچنین، وضعیت قفل درب را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که درب به طور کامل بسته شده است. اگر پس از این اقدامات همچنان ارورها ظاهر می‌شوند، باید از تکنسین متخصص کمک خواست تا مسائل فنی بیشتری که ممکن است نیاز به تعمیرات داشته باشند را بررسی کند.

ارور tE یا tC لباسشویی سامسونگ 

ارورهای tE و tC در نمایشگر لباسشویی‌های سامسونگ خطایی هستند که به مشکلات مربوط به دماسنج و سنجش دما اشاره می‌کنند. این خطاها به‌طور خاص نشان‌دهنده بروز مشکلی در سیستم اندازه‌گیری یا تنظیم دمای آب در حین چرخه‌های شستشو هستند. ارور tE معمولاً بیانگر این است که سنسور دما شکسته است یا اتصالات الکتریکی آن دچار مشکل شده‌اند، که این آسیب یا خرابی باعث می‌شود دستگاه قادر به تشخیص یا کنترل دمای آب نباشد.

به طرف دیگر، ارور tC بیشتر به مسائلی اشاره دارد که ممکن است به عملکرد سیستم‌های کنترلی مرتبط با حرارت دهی مربوط باشند، به این معنا که دستگاه قادر به نگه داشتن دمای آب در سطح مطلوب نیست. این می‌تواند نتیجه خرابی فیزیکی سنسور، مشکل در مدارهای الکترونیکی یا حتی اختلال در المنت حرارتی لباسشویی باشد.

برای رفع خطای tE یا tC، پیش از هر اقدامی، پیشنهاد می‌شود به صورت ایمن دستگاه را خاموش کنید و متصل به برق نباشد، سپس بررسی کنید که اتصالات سنسور دما سالم هستند یا خیر. اگر شما تجربه کافی ندارید یا پس از بررسی‌های اولیه مشکل حل نشد، بهتر است با یک تعمیرکار مجاز تماس بگیرید. زیرا ممکن است نیاز به جایگزینی قطعات یا تعمیرات دقیق‌تری باشد که نیاز به مهارت‌های فنی و دانش تخصصی دارد.

ارور 3E یا 3C لباسشویی سامسونگ

ارورهای 3E و 3C در لباسشویی‌های سامسونگ معطوف به مشکلاتی می‌شوند که با عملکرد موتور دستگاه در ارتباط هستند. این کدهای خطا به کاربران هشدار می‌دهند که یک ناهنجاری با موتور یا سنسورهای مرتبط با آن وجود دارد که احتمالاً باعث می‌شود موتور نتواند به درستی چرخش نماید یا بار دقیقی را تحمل کند. ارور 3E غالباً نشان‌دهنده اختلال در عملکرد موتور است، مثلاً ممکن است به خاطر وجود جسم خارجی یا فرسودگی بخش‌های مکانیکی در اطراف آرمیچر یا بلبرینگ‌ها باشد.

خطای 3C از سمت دیگر، می‌تواند مربوط به مشکلاتی در مدار کنترل موتور باشد، که شامل نوسان در ولتاژ برق تغذیه‌کننده موتور یا وجود ایراد در بردهای الکترونیکی کنترل‌کننده است. این ممکن است به دلیل خرابی اجزای الکترونیکی نظیر سنسورهای هال یا مشکلات مرتبط با سیم‌کشی موتور باشد.

رفع ارورهای 3E و 3C معمولاً نیازمند بررسی دقیق‌تر دستگاه توسط یک تکنسین مجرب است. اقدامات اولیه می‌تواند شامل بازرسی موتور و حذف هرگونه موانع موجود باشد. شاید لازم باشد اتصالات الکترونیکی و سیم‌پیچ‌های موتور بررسی شوند تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود. اگر پس از این اقدامات ابتدایی، خطا همچنان پا برجاست، تماس با خدمات پس از فروش سامسونگ یا یک تکنسین ماهر در تعمیر لباسشویی می‌تواند مسیر درستی برای حل مشکل باشد.

در مواقع خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ چه کنیم؟

زمانی که با خرابی ناگهانی در ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه شوید، باید چندین اقدام برای عیب یابی و احتمالاً حل مشکل انجام دهید قبل از اینکه به دنبال خدمات تعمیر لباسشویی حرفه‌ای باشید. ابتدا برای راهنمایی خاص درباره کدهای خطا و عیب‌یابی، دفترچه‌ی راهنما را مشورت کنید، که اغلب می‌تواند مسائل ساده را حل کند. اگر خطا همچنان پابرجاست، دستگاه را از برق بکشید و یک بازرسی اساسی انجام دهید، با بررسی مشکلات آشکار مانند فیلترهای مسدود شده، لوله‌های زهکشی بسته، یا بار نامتعادل که می‌تواند چرخه شستشو را مختل کنید. ریست کردن برق ماشین پس از چند دقیقه گاهی اوقات می‌تواند نقص‌های الکترونیکی را پاک کند. اگر این تلاش‌ها مشکل را حل نکنند، به منابع پشتیبانی سامسونگ مراجعه کنید یا با یک تکنسین گواهی شده تماس بگیرید. نگهداری منظم و رعایت توصیه‌های استفاده از سازنده، می‌تواند به شکل قابل توجه‌ای احتمال خرابی‌ها را کاهش داده و عمر دستگاه را افزایش دهد و عملکرد بهینه را تضمین کند. در ادامه چند نمایندگی مجاز و معتبر برای تعمیرات لباسشویی های سامسونگ معرفی می کنیم.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ در اندیشه

نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در اندیشه 

نمایندگی تعمیرات سامسونگ در کرج 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن