به عنوان آتش خشم در سراسر ساحل غربی ایالات متحده، شهردار لس آنجلس می گوید ترامپ سر 'در شن و ماسه'

مقامات در ايالت های ساحل غربی که آتش سوزی های ثبت شده ۳۵ نفر را کشته است، روز يکشنبه دونالد ترامپ رئيس جمهوری

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 شهریور 1399

مقامات در ايالت های ساحل غربی که آتش سوزی های ثبت شده ۳۵ نفر را کشته است، روز يکشنبه دونالد ترامپ رئيس جمهوری آمريکا را متهم کردند که در مورد تغييرات آب و هوايی انکار می کند، چرا که او و رقيب سياسی کامالا هریس برای ملاقات با کارگران اورژانس در کاليفرنيا آماده شده اند.

تبلیغات
ادامه

اریک گارکتی شهردار لس آنجلس که در شبکه سی ان ان در "ایالت اتحادیه" صحبت می کرد، گفت: «این تغییرات آب و هوایی است و این اداره ای است که سرش را در شن و ماسه گذاشته است.»

ترامپ قصد دارد روز دوشنبه با روسای خدمات اضطراری کالیفرنیا دیدار کند و با دوزخ های تاریخ سازی که اکنون نزدیک به پنج میلیون جریب (دو میلیون هکتار) را در سراسر غرب آمریکا سوزانده اند، مبارزه کند، منطقه ای که تقریبا به اندازه ایالت نیوجرسی است.

هریس، نامزد معاون دموکرات ریاست جمهوری که توییت کرد که ترامپ «شواهد را تکذیب کرد» شعله های آتش «با بحران آب و هوایی دامن زده و تشدید شده است» نیز برای ارزیابی آسیب ها و دیدار با مقامات آتش نشانی به کالیفرنیا سفر خواهد کرد.

از آغاز تابستان تاکنون دست کم ۳۵ نفر بر اثر فروغ ها کشته شدند، تنها در این هفته ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند. ده ها نفر روز يکشنبه هنوز مفقود شده بودند.

ترامپ در هفته های اخیر اظهار نظر چندانی در مورد فروغ ها نکرده است، اما در یک رویداد کمپین نوادا در روز شنبه به دامنه این فاجعه اذعان کرد.

ترامپ که به طور سیستماتیک گرم شدن کره زمین را پایین می آورد، می گوید: «آنها هرگز چنین چیزی نداشتند. "لطفا کلمات را به یاد داشته باشید، بسیار ساده، مدیریت جنگل."

گارکتی به عقب ضربه زد و گفت که «هر کسی که در کالیفرنیا زندگی می کند، از این کار توهین می شود.»

"اگر فکر می کنید تغییرات آب و هوایی واقعی نیست با یک آتش نشان صحبت کنید... این در مورد مدیریت جنگل و یا raking نیست."

با کشيدن خطوط نبرد پيش از انتخابات ماه نوامبر، جو بايدن کانديدای دمکرات رياست جمهوری نيز قرار است روز دوشنبه به آتش سوزی ها و علت آنها رسيدگی کند.

او به تازگی تهدید تغییرات آب و هوایی را «غیرقابل انکار» و «وجودی» نامید.

'در شوک'

بخش عمده ای از ساحل غربی در مه دود متراکم تا روز یکشنبه پوشش داده شده باقی ماند، با پورتلند در فاصله ای آلوده ترین شهر هوا در جهان با توجه به IQAir.

جی اینسیلی فرماندار ایالت واشینگتن به ای بی سی در "این هفته" گفت: «آخرالزمانی است.»

او می گوید: «در حال حاضر دیوانه کننده است که ما این چالش کیهانی را برای جوامعمان، کل ساحل غربی آمریکا در آتش داریم، تا یک رئیس جمهور داشته باشیم که انکار کند که این ها فقط آتش سوزی نیستند، اینها آتش سوزی آب و هوایی هستند.»

بیشتر کشته شدگان در کالیفرنیا و اورگن رخ داده است که خدمات اضطراری در دو ایالت ۳۴ کشته را ثبت کرده اند.

بيش از ۳۰ هزار آتش نشان در حال نبرد با فروغ ها هستند و مقامات هشدار می دهند که بهبود آب و هوا می تواند روز دوشنبه در حالی به پايان برسد که شرايط بادخیزتر به منطقه خشک بازگردد.

به ساکنان آرکادیا، در حومه لس آنجلس، دستور داده شد روز یکشنبه در حالی که آتش سوزی بوبکات در نزدیکی آن از طریق زمین های جنگلی به سمت کلان شهر به سمت جنوب گسترش یافت، تخلیه کنند.

دو مرگ جدید از آتش سوزی مجتمع شمالی تایید شد، که با سرعت های بی سابقه ای در این هفته به مناطقی که در حال حاضر کمتر از دو سال پیش توسط آتش کمپ ویران شده بود، جاروب شد-- مرگبارترین فروغ کالیفرنیا تا کنون.

کلانتر کوری هونا با هشدار به فراری ها می تواند «هفته ها و هفته ها» طول بکشد تا به خانه هایشان بازگردد، می گوید: «هنوز آتش سوزی های فعالی وجود دارد، خطوط برق پایین است، درختان پایین هستند، جاده هایی وجود دارند که غیر قابل عبور هستند.»

پل کلمنت به خبرگزاری فرانسه توصیف کرد که چگونه از خانه اش در بری کریک فرار کرده است.

"وقتی دور خم آمدم، همه چیز در آتش بود-- یک تپه کامل. بنابراین من به پایان رسید تا رانندگی را از طریق و شما نمی توانستید پنجاه فوت (15 متر) را ببینید."

"بدتر از آتش کمپ بود که فکر نمی کردم امکان پذیر باشد."

کالیفرنیا شاهد سوختن 3.3 میلیون جریب بوده است -- یک رکورد سالانه، با بیش از سه ماه از فصل آتش سوزی هنوز هم می آید -- و بیش از 4100 سازه از بین رفته است.

"تماس بيدار شو"

در نزديکی آتش سوزی بيچی کريک، در شرق سالم پايتخت ايالت اورگان، پليس روز يکشنبه محاصره های متعدد جاده ای را راه اندازی کرده بود. خطوط طولانی اتومبیل ها در مقابل آن ها کشیده شده بودند و در مه ضخیم منتظر عبور بودند.

بسیاری کشاورزانی بودند که سعی می کردند به خانه بروند و به دام های خود غذا دهند.

الینا اوایل ساکن فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما امروز صبح به میل سیتی برگشتیم، اما پلیس به ما توصیه کرد که آنطور که خطرناک است، نکنیم.» "خانه خوب است، اما ما در حال حاضر ترک چون شرایط واقعا خوب نیست."

این جوان ۳۶ ساله افزود: پسرم شش ساله است و در شوک است، برایش سخت است. "او مدام به من می گوید: "ما در یک هتل در حال حاضر زندگی می کنند؟"

آماده سازی شده اند با ادعاهای آنلاین که "افراط گرایان" عمدا آتش سوزی در اورگان مانع شده است، شایعات debunked توسط اف بی آی.

فیس بوک گفت که ها را از بین می کند.

فرماندار کیت براون روز یکشنبه در شبکه سی بی اس در "چهره ملت" گفت نزدیک به یک میلیون هکتار زمین در اورگن به آتش کشیده شده است که دو برابر مقدار عادی سالانه است.

براون گفت: "این یک تماس بیدار کننده برای همه ما است، که ما باید هر کاری در قدرت داریم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام دهیم."

(AFP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن