کولشنیکووا چهره مخالف بلاروس در مرز اوکراین بازداشت شد

صادر شده در تاریخ: 08/09/2020 - 10:14 مقامات مرزی روز سه شنبه گفتند يکی از چهره های برجسته اپوزيسيون بلاروس م

توسط NEWSPISHGAMANNN در 18 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 08/09/2020 - 10:14

مقامات مرزی روز سه شنبه گفتند يکی از چهره های برجسته اپوزيسيون بلاروس ماريا کولسينکووا هنگام تلاش برای عبور به اوکراين بازداشت شده است.

تبلیغات
ادامه

آنتون بیچکوفسکی، سخنگوی کمیته مرزی ایالتی به خبرگزاری فرانسه گفت کولشنیکووا هنگام تلاش برای عبور شبانه با دو عضو دیگر شورای هماهنگی مخالفان که توانستند از اوکراین عبور کنند، بازداشت شد.

او و دو عضو شورا ديگر، آنتون رودنکوف دبير مطبوعاتی و ايوان کراوتسوف دبير اجرائی، روز دوشنبه ناپديد شده بودند.

بیچکوفسکی گفت رودنکوف و کراوتسوف توانستند به اوکراین عبور کنند و سفارت اوکراین در مینسک به خبرگزاری فرانسه تأیید کرد که آنها در این کشور هستند.

بایچکوفسکی گفت: کولشنیکووا در حال انجام بود و «تحقیقی برای ارزیابی قانونی وضعیت در جریان است.»

خبرگزاری دولتی بلتا به نقل از مقامات مرزی نوشت اين سه نفر حدود ساعت ۴ صبح روز سه شنبه سعی کرده اند با يک اتومبيل ب ام و از مرز عبور کنند.

شورای هماهنگی برای اطمينان از انتقال مسالمت آميز قدرت پس از آن راه اندازی شد که سوتلانا تيخانوفسکايا رقيب اصلی الکساندر لوکاشنکو رئيس جمهوری آمريکا ادعای او مبنی بر برنده شدن در انتخابات رياست جمهوری نهم اوت را با کسب ۸۰ درصد آرا رد کرد.

انتخابات مورد اختلاف اعتراضات گسترده و سرکوب شدید پلیس را برانگیخته است که چند هزار نفر را دستگیر کرده است.

آلمان و بريتانيا روز دوشنبه پس از مفقود شدن کولسنيکووا خواستار پاسخ شده بودند و متحدان گفتند او توسط مردان ناشناس سياه پوست از خيابان ها ربودند.

کولسنیکووا ۳۸ ساله تنها یکی از سه نفر از زنانی است که جلوی کمپین تیخانوفسکایا را برای ماندن در بلاروس گرفتند.

تیخانوفسکایا تحت فشار مقامات کشور را ترک کرد و به کشور عضو اتحادیه اروپا لیتوانی پناه برد، در حالی که دیگر شریک کمپین او، ورونیکا تسپکالو، هم اکنون در اوکراین است.

(AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب