سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر اپوزیسیون بلاروس: 'ما یک کشور دیگر می خواهیم'

صادر شده در تاریخ: 14/09/2020 - 16:21 سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر تبعیدی اپوزیسیون بلاروس در مصاحبه ای با فرانس

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 14/09/2020 - 16:21

سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر تبعیدی اپوزیسیون بلاروس در مصاحبه ای با فرانسه ۲۴ گفت امیدوار است که رژیم الکساندر لوکاشنکو در برابر تظاهرات دسته جمعی علیه انتخاب مجدد مورد مناقشه او سقوط کند. وی از رژیم خواست دست به تشدید خونین نزند و گفت استعفای لوکاشنکو به عنوان رئیس جمهور پیش شرطی برای سازماندهی انتخابات «آزاد و عادلانه و شفاف» است. وی گفت: ما یک کشور دیگر می خواهیم، رئیس جمهور دیگری می خواهیم.

تبلیغات

تیخانوفسکایا که از ویلنیوس پایتخت لیتوانی با فرانسه ۲۴ صحبت می کرد، از دیدار روز دوشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و الکساندر لوکاشنکو قوی بلاروس در سوچی پشیمان شد. "ما واقعا متاسفیم که آقای پوتین... او به طرف دیکتاتور می رود اما نه طرف مردم بلاروس.»

رهبر اپوزیسیون تبعیدی نگرانی هایی را که روسیه ممکن است مانند اوکراین برای مداخله نظامی در بلاروس برنامه ریزی کند، کنار گذاشت و گفت که این موضوع در کشورش «ماجرای داخلی ما» است.

تیخانوفسکایا گفت در حالی که او و دیگر رهبران اپوزیسیون با مقامات خارجی ملاقات کرده بودند، چنین ملاقات ها و تماس هایی با مقامات روسیه صورت نگرفته است.

او گفت شوهر زندانی اش سرگئی نسبتا ً تحت درمان قرار می گیرد و افزود که همین طور برای ماریا کولشنیکووا، چهره مخالف همکار، که هفته گذشته دستگیر شد، نیز صادق است.

او در نهایت از اتحادیه اروپا و آمریکا خواست به تحریم های فردی اعضای رهبری رژیم سیلی بزنند. او لوکاشنکو را مجرم توصیف کرد و گفت مردم از رژیم تغذیه شده اند. او در پایان به این نتیجه رسید: «ما یک کشور جدید، امن و آزاد می خواهیم، جایی که فرزندان ما برده نظام نخواهند بود.»

>> از کدام راه برای بلاروس؟ معترضان از چنگ لوکاشنکو بر قدرت سرپیچی می کنند



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب