معترضان بلاروس از وسایل نقلیه برای جلوگیری از تظاهرات پلیس در مورد 'تقلب در انتخابات'

استفاده می کنند تبدیل شدن به یک ناظر معترضان در میان حضور قوی پلیس در شهر مینسک پایتخت بلاروس پس از انتخاب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 مرداد 1399
استفاده می کنند

معترضان در میان حضور قوی پلیس در شهر مینسک پایتخت بلاروس پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۹ اوت به خیابان ها ريختند. پلیس و نیروهای امنیتی پاسخ قوی، با استفاده از سلاح های کنترل جمعیت - و وسایل نقلیه خود را - برای از بين نبريدن ناامنی ها. معترضان با استراتژی های دفاعی که وسایل نقلیه خود را در یک حرکت مداوم در برابر انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور به کار می برند، مبارزه می کنند.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که در رقابت های انتخاباتی شرکت کرده بود، توسط کمیسیون مرکزی انتخابات در ۱۰ اوت گزارش شد و نشان داد که لوکاشنکو در ششمین دوره برنده شد. رئیس جمهور قوی ترین مرد در انتخابات تقلبی بیش از ۸۰ درصد آرا را به دست می آورید.  به گزارش خانه آزادی، یک سازمان دیدبان دموکراسی، انتخابات در بلاروس از زمانی که لوکاشنکو در سال ۱۹۹۴ انتخاب شد، دموکراتیک نبود. این سازمان بلاروس را «دولت پلیسی خودسر» می نامد که در آن انتخابات به طور باز تقلب شده است"

Challenger Svetlana Tikhanovskaya, the wife of a popular blogger in Belarus who took over her husband's presidential campaign when he was arrested, reportedly won less than 10 percent of votes, according to preliminary numbers reported by the state. در ۱۱ اوت، او بلاروس را ترک کرد تا پس از عهد کردن برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات به لیتوانی رفت.

>> خوانده شده در تاریخ France24.com : بلاروس رقابت کننده انتخابات Tikhanouskaya 'امن' در لیتوانی

پولیس و واحدهای نظامی حتی قبل از روز انتخابات در شهرهای بلاروس بسیج شدند، در انتظار ناهمزمانی ها که به زودی آشکار می شود.  اعتراضات روز یکشنبه ۹ اوت پس از آن که یک نظرسنجی خروج از ایالت لوکاشنکو را با اکثریت آرا نشان داد، با وجود گزارش هایی که تیخانوفسکایا با حاشیه گسترده ای به کسب رأی های مختلف در این ایالت ها دست پیدا کرد، به راه افتاده است.

ویدئویی که در ۸ اوت نوشته شده است، خودروهای پلیس و نظامی را نشان می دهد که یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری از پایتخت بلاروس عبور می کنند.

معترض توسط کامیون پلیس آمار ، مسدود کردن جاده ها استراتژی

به گزارش نت بلوکس، اینترنت تا حد زیادی در بلاروس به دنبال بسته شدن نظرسنجی ها آفلاین بود، اما ویدئوها و عکس های شاهدان عینی از آن زمان به طور گسترده ای آنلاین به اشتراک گذاشته شده اند. یکی از منابع اصلی محتوای آماتوری، نِستِلا بود، یک شبکه رسانه ای بلاروسی که اخبار را عمدتاً از طریق تلگرام، بلکه در فیس بوک و یوتیوب به اشتراک می نهد. شهروندان در بلاروس عکس و فیلم به خروجی ارسال می شود در کانال های خود را دوباره ارسال و با بیش از نیم میلیون مشترک مشترک.

به گفته سازمان حقوق بشر وياسنا، در اولين روز تظاهرات، دست کم يک معترض پس از آن که توسط کاميون پليس اداره مي شد، کشته شد. در ۹ اوت، نکستا ویدئویی از لحظه ٔ ضربهٔ معترض توسط کامیون پلیس به اشتراک گذاشت.

در یک ویدیو که در ۹ اوت به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، یک کامیون را می توان دید که بر سر یک معترض که جلوی خودرو را گرفته بود، می چرخد.

...


tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن