بلاروس برای بستن مرزها با لهستان و لیتوانی، سربازان را در حالت هشدار قرار داد

الکساندر لوکاشنکو رئيس جمهوری بلاروس که هفته ها اعتراض به يک انتخابات مورد اختلاف را در بر می گرفت، روز پنجشنب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 28 شهریور 1399

الکساندر لوکاشنکو رئيس جمهوری بلاروس که هفته ها اعتراض به يک انتخابات مورد اختلاف را در بر می گرفت، روز پنجشنبه گفت بلاروس بايد مرزهای خود را با لهستان و ليتوانی ببندد، و کنترل های مرزی با اوکراين را تقويت کند.

تبلیغات
ادامه

بلاروس در پی انتخابات رياست جمهوری ۹ اوت که با ادعاهای تقلب در رای گيری که منجر به تظاهرات دسته جمعی عليه لوکاشنکو شد، که از سال ۱۹۹۴ در قدرت است، در يک بحران سياسی به سر می برد. لوکاشنکو می گويد او در انتخابات مجدد عادلانه برنده شد و قربانی يک کارزار اسمیر از سوی غرب است.

لوکاشنکو در یک سخنرانی در یک مجمع زنان در مینسک گفت: «ما مجبور هستیم سربازانمان را از خیابان ها خارج کنیم، نیمی از ارتش خود را در نگهبانی داشته باشیم و مرز ایالتی خود را با غرب ببنیم، اول از همه با لیتوانی و لهستان.» "به بزرگترین پشیمانی ما، ما مجبور به تقویت مرز خود را با اوکراین برادر است."

پیوتر مولر سخنگوی دولت لهستان در یک پیام متنی گفت لهستان هیچ تأییدی مبنی بر بسته شدن واقعا مرز ندارد.

پائول جابلونسکی معاون وزیر امور خارجه لهستان با پیام متنی به رویترز گفت: «ما این را به عنوان عنصر دیگری از کمپین تبلیغاتی می گیریم، یک بازی روانی که هدف آن ایجاد حس یک تهدید خارجی است.»

>> اوکراین و لهستان، پناهگاه های امن برای مخالفان بلاروس

وزارت امور خارجه لهستان به خبرگزاری دولتی PAP گفت که این مرز به عنوان عادی فعالیت می کند.

روستاماس لیوباجواس، رئیس گارد مرزی لیتوانی گفت مرز آنجا نیز طبق معمول فعالیت می کند.

«ما نمی دانیم این (اعلام) به چه معناست. آیا آنها مرز را به محموله، یا مردم، یا چیز دیگری می بندند؟ ... ما باید صبر کنیم و ببینیم این اعلام به چه معناست و چگونه اجرا می شود.»

کاوشگر انتخاباتی سازمان امنیت و امنیت و امنیت و امنیت و امنیت و امنیت و امنیت

اعلام لوکاشنکو در حالی اعلام می شود که آمريکا و يک گروه از کشورهای اروپائی بررسی بلاروس را در مورد بی نظمی های ادعایی در انتخابات ماه اوت اين کشور و سرکوب اعتراضات از آن زمان افزايش داده اند.

دانمارک روز پنجشنبه گفت هفده عضو سازمان امنيت و همکاری در اروپا تيم مستقلی از کارشناسان را برای تحقيق در باره نقض ادعایی حقوق در انتخابات رياست جمهوری ماه اوت منصوب کرده اند.

جپه کوفود، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «اساساً این ماموریت در مورد پاسخگو نگه داشتن مقامات بلاروس در برابر نقض فاحش آنها از حق مردم بلاروس برای داشتن انتخابات آزاد و عادلانه، آزادی های اساسی و حاکمیت قانون با عملکرد خوب است.»

وزارت او می گويد انتظار می رود اين ماموريت ظرف شش تا هشت هفته گزارشی منتشر کند.

گزارش های مربوط به آزار و اذیت نامزدها، روزنامه نگاران و فعالان و همچنین استفاده بیش از حد از زور علیه معترضان مسالمت آمیز، بازداشت غیرقانونی و شکنجه را بررسی خواهد کرد.

الکساندر لوکاشنکو رئيس جمهوری آمريکا می گويد در انتخابات مجدد عادلانه برنده شد و قربانی يک کمپين اسمیر غربی است.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا که در سفری به واشنگتن سخن می گفت، گفت به اعتقاد او طرح بازی لوکاشنکو و حمایت کننده اصلی او، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، «تلاش برای نشستن این موضوع» است.

"وقتی جواب داریم ... تحت آن نظارت مستقل، من فکر می کنم این امر می تواند بسیار سخت برای لوکاشنکو فقط به عنوان طبیعی ادامه دهد." راب با اشاره به این ماموریت به اتاق فکر شورای آتلانتیک گفت.

راب گفت: "آنها تلاش خواهند کرد، من گمان می کنم، و نکته بسیار مهم در آن نقطه اقدامی است که جامعه بین المللی انجام می دهد." راب گفت: "باید جا برای گفتگو وجود داشته باشد - تحت حمایت سازمان امنیت و توسعه و یا در غیر این صورت — "همراه با هزینه های واقعا روشن اگر رژیم ها در مسکو و در بلاروس فقط حرکت نمی کنند".

بعید است ماموریت سازمان امنیت و امنیت و امنیت و امنیت و امنیت به بلاروس دسترسی پیدا کند.

مینسک با دعوت نکردن از استقرار ناظران انتخاباتی سازمان امنیت و امنیت و توسعه جلوگیری کرد و پیشنهادهای مکرر رئیس سازمان امنیت و امنیت و توسعه، Edi Rama، نخست وزیر آلبانی را برای دیدار نادیده گرفته است.

اعضای سازمان امنیت و امنیت و امنیت ملی در پشت این ماموریت دانمارک، بلژیک، کانادا، استونی، فنلاند، فرانسه، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، اسلواکی، بریتانیا، جمهوری چک و آمریکا هستند.

سازمان امنیت و امنیت که یک سازمان حقوق و امنیت است، از ۵۷ ملت از جمله روسیه ساخته شده است.

به طور جداگانه گروهی ۲۹ کشور از جمله آمریکا، آلمان و بریتانیا با صدور بیانیه مشترکی تعطیلی های اینترنتی گزارش شده از سوی دولت بلاروس را در پی انتخابات «تقلبی» محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: «تعطیلی ها و مسدود کردن یا فیلتر کردن خدمات به طور غیر قابل توجیهی حقوق مجمع مسالمت آمیز و آزادی های انجمن و بیان را محدود می کند، به ویژه هنگامی که فاقد انصاف و شفافیت رویه ای هستند.»

دیگر امضاکنندگان استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایسلند، ایرلند، ژاپن، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، لهستان، اسلوونی، سوئد، سوئیس و اوکراین بودند.

(فرانسه 24 با رویترز)

...

tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب