بایدن برنده ترامپ 'آتش سوزی آب و هوا' بیش از آتش سوزی ایالات متحده

جو بایدن روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل امتناع از اذعان به نقش گرم شدن کره زمین در آتش

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 شهریور 1399

جو بایدن روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل امتناع از اذعان به نقش گرم شدن کره زمین در آتش سوزی های مرگباری که غرب آمریکا را جارو می کرد، «آتش سوزی آب و هوا» نامید، در حالی که ترامپ جنگلداری لاوکس را سرزنش کرد و اعلام کرد: «فکر نمی کنم علم بشناسد.»

تبلیغات
ادامه

ده ها پرچمداري با دامنه بی سابقه ای در حدود ۴٫۵ ميليون هکتار (۱٫۸ ميليون هکتار) در ايالت های اورگن، کاليفرنيا و واشنگتن از ماه اوت شدت گرفته است و زباله ها را به چند شهر کوچک گذاشته و هزاران خانه را منهدم کرده و دست کم ۳۶ نفر را کشته است.

آتش سوزی همچنین هوای منطقه را با سطوح مضر دود و دوده پر کرده است، حمام کردن آسمان در تن های مهیب نارنجی و سپیا در حالی که اضافه کردن به بحران بهداشت عمومی در حال حاضر ناشی از همه گیر کروناویروس است.

ده مرگ و میر در طول هفته گذشته در اورگن تایید شده است، آخرین فلش پوینت در شیوع تابستان بزرگتر از آتش سوزی همراه با طوفان های رعد و برق فاجعه بار، رکورد شکنی امواج گرمایی و تقلا از بادهای شدید است.

آن شرایط آتش زا داد راه را در طول تعطیلات آخر هفته به خنک تر، آب و هوای مرطوب تر و بادهای آرام تر، قادر می سازد آتش نشانان خسته برای به دست آوردن زمین در تلاش برای دور زدن فروغ است که تا حد زیادی بدون چک در هفته گذشته سوخته بود.

مدیران آتش نشانی هشدار دادند که نبرد به سختی به پایان رسید. پیش بینی رعد و برق برای اواخر هفته می تواند باران بسیار مورد نیاز بلکه رعد و برق بیشتر به ارمغان بیاورد. مقامات همچنين برای افزايش شمار کشته شدگان مهار شدند.

در حالی که تيم های فاجعه خرابه های خانه های غرق شده توسط شعله های آتش را در ميان تخليه های آشفته هفته گذشته جستجو کردند، مقامات مديريت اضطراری اورگن گفتند هنوز ۲۲ نفر را که از مفقود شدن در آتش سوزی ها خبر داده اند، حساب نکرده اند.

از اواسط ماه اوت تاکنون دست کم ۲۵ نفر در آتش سوزی های کاليفرنيا از ميان رفته اند و يک کشته در ايالت واشنگتن تائيد شده است. بر اساس آمار هر سه ایالت، بیش از ۶۲۰۰ خانه و سازه های دیگر از دست رفته است.

گزارش های Alyssa Caverley فرانسه 24 در مورد سفر ترامپ به کالیفرنیا

آتش سوزی تمرکز مبارزات انتخاباتی بر آب و هوا

بایدن، نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری که از سوی جمهوری خواهان به دلیل بازدید ن کردن از مناطق فاجعه بار کوبیده شده بود، از ایالت خود دلاویر در مورد تهدید افراط های فزاینده مکرر آب و هوایی که دانشمندان به آن اشاره کرده اند به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه تغییرات آب و هوایی آتش سوزی ها را فوق شارژ می کند، صحبت کرد.

ترامپ که بایدن را در نظرسنجی های ملی پیش از انتخابات ۳ نوامبر دنبال می کند، پس از آن که دموکرات ها رئیس جمهور جمهوری خواه را به دلیل سکوت بیشتر در مورد آتش سوزی ها مورد انفجار قرار دادند، با آتش نشانان و مقامات در کالیفرنیا ملاقات کرد.

ترامپ هنگامی که از یک خبرنگار پرسیده شد که آیا تغییرات آب و هوایی عاملی در پشت آتش سوزی ها است یا نه، پاسخ داد: «من فکر می کنم این بیشتر یک وضعیت مدیریتی است.» بدون اشاره به آتش سوزی های بزرگی که در سال های اخیر در نقاط دیگر جهان - از جنوب اروپا تا استرالیا و سیبری - خشمگین شده اند- ترامپ اظهار داشت که کشورهای دیگر «این مشکل را ندارد.»

او می گوید: «آنها درختان انفجاری بیشتری دارند، به این معنی که آتش را بسیار آسان تر می گیرند.» "اما اونا اينطوري مشکلي نداره"

رئیس جمهور و دولت او مدت هاست که به دنبال پین کردن سرزنش آتش سوزی های بزرگ بر مقامات دولتی هستند و می گویند جنگل های خفه شده با سوخت و اسکراب باید نازک شوند، آتش سوزی های بیشتری باید قطع شود و آوار قابل اشتعال از کف جنگل پاک شود.

ترامپ گفت بهبود مدیریت جنگل چیزی است که می تواند به سرعت با آن مقابله شود، در حالی که تغییرات آب و هوایی زمان بیشتری طول خواهد کشید و نیاز به همکاری های بین المللی دارد که به گفته او فاقد آن است.

"وقتی وارد تغییرات آب و هوایی می شود، خوب آیا هند راه خود را تغییر خواهد داد؟ و آیا چین راه خود را تغییر خواهد داد؟ و روسيه؟ آیا روسیه قرار است راه خود را تغییر دهد؟» او پس از فرود در پارک مکLellan، کالیفرنیا گفت.

فکر نکنم علم بدونه

ترامپ از تغییرات آب و هوایی به عنوان یک «حقه» اشاره کرده است و در سال ۲۰۱۷ آمریکا را از توافقات پاریس بیرون کشید و رویکردی بین المللی برای گرم شدن کره زمین به وجود آورد. بایدن، معاون سابق رئیس جمهور، تغییرات آب و هوایی را در فهرست بحران های بزرگ پیش روی آمریکا گنجانده است.

بایدن ترامپ را «آتش سوز آب و هوا» نامید و گفت: «اگر چهار سال دیگر انکار آب و هوایی ترامپ را داشته باشیم، چند حومه شهر بر اثر آتش سوزی سوزانده خواهند شد؟ چند محله حومه شهر سیل زده خواهند شد؟»

گاوین نیوزوم فرماندار کالیفرنیا اذعان کرد که برای مدیریت بهتر جنگل ها برای کاهش خطرات آتش سوزی باید کارهای بیشتری انجام شود و با استناد به بیش از یک قرن سرکوب تهاجمی آتش سوزی به سوخت ها اجازه ساخت داده است.

اما او مقابله کرد که گرم شدن کره زمین با این وجود یک عامل رانندگی در رفتار آتش سوزی تازه شدید است و او به ترامپ یادآوری کرد که ۵۷٪ زمین های جنگلی در کالیفرنیا تحت مالکیت فدرال است.

فرماندار دموکرات در دیدار با رئیس جمهور گفت: «ما از دیدگاهی می آییم، فروتنانه، جایی که ما علم را ارائه می دهیم در آن است و شواهد مشاهده شده خودآشکار است: که تغییرات آب و هوایی واقعی است و این امر را تشدید می کند.»

ترامپ که اجازه کمک های بلایای فدرال را هم برای کالیفرنیا و هم برای اورگن داده است، این علم را زیر سؤال برد.

او گفت: «شروع به خنک تر شدن می کند، شما فقط تماشا می کنید.» "فکر نکنم علم بدونه"

ده ها هزار نفر از ساکنان آواره در سراسر شمال غربی اقیانوس آرام همچنان به زندگی به عنوان فرار سازگار. در اطراف شهرهای ویران جنوب غربی اورگان از ققنوس و استعداد، برخی از مردم راه اندازی ایستگاه های غذایی در پارکینگ. برخی دیگر از دستورات تخلیه برای نگهبانی از خانه های خود در برابر غارتگران سرپیچی کردند.

تقویت منابع اجرای قانون محلی تیره و تار شده توسط فاجعه، اورگان در حال استقرار به عنوان بسیاری از 1،000 سربازان گارد ملی به جوامع آتش زده است.

دو مرد روز جمعه در اورگن، يکی و ديگری در روز دوشنبه، به اتهام آتش سوزی ناشی از تعداد انگشت شماری از آتش سوزی های نسبتا کوچک دستگير شدند.

اما پلیس در برابر گزارش های جعلی رسانه های اجتماعی هشدار داده است که آتش سوزی ها را بر ضد فاشیست های چپ یا فعالان پسر پرافتخار راست سرزنش می کند.

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب