بایدن قبل از رفتن به کنوشا با خانواده مرد سیاه پوست که توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شده بود ملاقات کرد

صادر شده در: 03/09/2020 - 21:19اصلاحشده: 03/09/2020 - 21:20 جو بايدن نامزد دمکرات رياست جمهوری روز پنجشنبه با

توسط NEWSPISHGAMANNN در 14 شهریور 1399

صادر شده در: 03/09/2020 - 21:19اصلاحشده: 03/09/2020 - 21:20

جو بايدن نامزد دمکرات رياست جمهوری روز پنجشنبه با ملاقات با خانواده جيکوب بليک، مرد سياه پوست که تيراندازی او توسط يک افسر پليس سفيد پوست، روزها اعتراضات خشونت آميز گاهی را برانگيرد، ديدار از ايالت ميدان جنگ ويسکانسين را آغاز کرد.

تبلیغات
ادامه

بایدن بیش از یک ساعت را به صورت خصوصی با پدر بلیک، جیکوب بلیک سر، خواهر و برادرش و یکی از وکلایش به نام B'Ivory LaMarr گذراند. مادر بلیک جولیا جکسون و وکیل دیگری به نام بن کرامپ از طریق تلفن به هم پیوستند. بلیک پس از هفت بار شلیک گلوله از پشت در حالی که مقامات سعی در دستگیری او می کردند، در بیمارستان بستری می ماند.

این سفر که اولین سفر بایدن به ویسکانسین در مبارزات انتخاباتی عمومی بود، برای جلب تضادهای شدید با رئیس جمهور دونالد ترامپ در نظر گرفته شده بود.

ترامپ در طول سفرش به ویسکانسین با خانواده بلیک که از تیراندازی مجروح شده و از کمر به پایین فلج شده بود، ملاقات یا صحبت نکرد.

ترامپ در عوض در حالی که با پلیس ملاقات می کرد، پیام قانون و نظم را تحت فشار قرار داد، دیگر اولین پاسخ دهندگان و ساکنانی که کسب و کارشان در اعتراضات خشونت آمیز پس از تیراندازی بلیک ۲۹ ساله آسیب دید یا از بین رفت.

نشست جامعه در کنوشا

به گزارش این کمپین، بایدن روز پنجشنبه پس از دیدارش با خانواده بلیک به سمت جنوب به نزدیکی کنوشا می رود و در تلاش برای «گرد هم آوردن آمریکایی ها برای بهبود و رسیدگی به چالش هایی که با آن مواجه هستیم» در یک نشست جامعه شرکت خواهد کرد.

کنوشا يکی از آخرين شهرهای مجموعه ای از شهرهای آمريکا است که از ناآرامی های متهم نژادی تکان خورده است.

تظاهراتی که برخی از آن ها خشونت آمیز بودند، در ماه های مه و ژوئن در مینیاپولیس، در ایالت همسایه مینه سوتا و جاهای دیگر پس از آن رخ داد که یک افسر پلیس در آنجا با زانو زدن بر گردنش بیش از هشت دقیقه یک سیاه پوست غیرمسلح به نام جورج فلوید را کشت.

اعتراضات همچنين اين هفته پس از آن به جنوب لس آنجلس اصابت کرد که معاونان کلانتر در جريان يک روياروئی خشونت آميز به يک سياه پوست شليک کردند و او را کشتند.

تظاهرات هفته ها پورتلند، اورگن را تکان داده و باعث شده است که ترامپ تهدید کند که نیروهای فدرال را به شهرهایی خواهد فرستاد که رهبران دموکرات «ضعیف» نتوانسته اند خشونت ها را فرونشانده باشند.

کمپین بایدن برمی دارد

در حالی که بایدن در قلب اعتراضات اخیر آمریکا علیه نژادپرستی و وحشیگری پلیس از این شهر بازدید می کند، ترامپ در سراسر ایالت های میدان جنگ بارن استورم می کند و پیام «قانون و نظم» خود را به زمین می دهد و حملات خود را به تمامیت رای گیری پستی تکرار می کند.

قفل شدن ناشی از همه گیر، بایدن را ترک کرده است که بیشتر وقت خود را در ویلمینگتون، خانه دلاور خود یا ایراد سخنرانی های نزدیک به خبرنگاران می گذراند، اما به نظر می رسد که آن دوره اسلک به پایان می رسد.

با سرعت دویدن این دو نامزد به روز انتخابات در ۳ نوامبر، بایدن قصد خود را برای بازگشت جدی به دنباله مبارزات انتخاباتی برای اولین بار از ماه مارس اعلام کرده است، زمانی که کمپین های شرکتی به دلیل ویروس کرونا خراشیده شد.

ترامپ مدت ها پیش احتیاط را به باد انداخت. در هفته های اخیر او از مینه سوتا، ویسکانسین، آیووا، آریزونا، نیوهمپشایر و کارولینای شمالی بازدید کرده است، با تجمعی که قرار است عصر پنجشنبه در پنسیلوانیا، یک ایالت نوسان بزرگ برگزار شود.

سفر بایدن به ویسکانسین که ترامپ در پیروزی انتخاباتی غیر محتمل خود در سال ۲۰۱۶ به تنگنا از دموکرات ها تکان خورد، فراخوان کمپینی است که هدف آن کمک به یک شهر درگیر «حرکت به جلو» پس از روزها ناآرامی های خشونت آمیز و مرگبار نیز هست.

بایدن ۷۷ ساله روز چهارشنبه در دلاویر گفت: «ما باید بهبود پیدا کنیم.»

"و بنابراین هدف من از رفتن این خواهد بود که فقط این کار را انجام دهم، تا تاثیر مثبتی بر آنچه در جریان است داشته باشم."

(فرانسه 24 با AP و AFP)

بایدن به دنبال تاکید بر استدلال است که او یک چهره متحد کننده است، قادر به رهبری ملت از طریق حساب با نژادپرستی سیستمیک همراه با همه گیر کروناویروس و سقوط اقتصادی آن است.

ترامپ هنگام دیدار کنوشا در اوایل این هفته با خانواده بلیک ملاقات نکرد.

انتظار می رود بايدن ملاقات خصوصی خود را با يک بحث عمومی در اواخر روز پنجشنبه با نمايندگان جامعه در شهری که هنوز از تيراندازی بليک و اعتراضات در حال گريه کردن است، دنبال کند.

دو ماه پیش از روز انتخابات، این سفر هم فرصت و هم خطرات را به بایدن ارائه می دهد. او در طول مبارزات انتخاباتی خود را در سال 2020 وعده داده است که او می تواند "متحد کردن کشور" و پیدا کردن اجماع حتی در جایی که آن را به آسانی آشکار نیست. آن موضوع به عنوان یک تضاد عمدی با ترامپ آغاز شد که در درگیری رونق دارد. این تمایز در طول یک تابستان اعتراضات سراسری تیز شده است. بیشتر آن ها صلح آمیز بوده اند، اما برخی از آن ها مانند کنوشا به خشونت و مخرب تبدیل شدند.

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب