"سیاه و چنین رفتار شود': فرانسه ضد نژادپرستی تظاهرات در معرض اسطوره colour-blind جمهوری

بی سابقه موج اعتراضات که جاروب شهرستانها فرانسه طی هفته گذشته در معرض ترک در این کشور universalist مدل بلند م

توسط NEWSPISHGAMANNN در 21 خرداد 1399

بی سابقه موج اعتراضات که جاروب شهرستانها فرانسه طی هفته گذشته در معرض ترک در این کشور universalist مدل بلند مدت طولانی تابوها و دامن زدن تلفن به ریختن "اسطوره" جمهوری ایمنی بدن به نژاد پرستی.

تبلیغات

Maelle B. dithered در ظهر قبل از رفتن به دادگاه پاریس در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس. ورزشی و گسترده ای صورت, ماسک های 23 ساله دانشجو از حومه پاریس انجام شده شیر و قطره چشم در کوله پشتی به سهولت نیش از teargas.

"ما سیاه و سفید و عرب و سفید و غیره. این واقعیت است. و ما باید برای جلوگیری از تظاهر که سیاه پوستان و دیگران هستند و نه تبعیض" او گفت: برگزاری یک نشانه آن است که به عنوان خوانده شده: "آن را در مقابل سیاه و سفید. این همه در مقابل نژادپرستان".

Maelle شد در میان بیش از 20 ، 000 افرادی که بسیج در شمال پاریس در ژوئن 2 به بیرون ریختن خشم خود را و سرخوردگی بیش از تبعیض است که اجازه داده شده به چرک بلامنازع برای چند دهه. الهام جهانی جنبش اعتراضی باعث جورج فلوید کشتار در آمریکا و پاریس جمع آوری شد فرانسه بزرگترین چنین رالی در دهه.

"البته فرانسه و امریکا بسیار کشورهای مختلف اما آنها یک دشمن مشترک در نژادپرستی" گفت: Maelle. "هیچ چیز هرگز تغییر خواهد کرد تا زمانی که مردم تحصیل کرده هستند در مورد نژاد پرستی."

امتیاز سفید

ژوئن 2, جمع آوری شد فقط برای اولین بار در یک موج تظاهرات که جاروب شهرستانها فرانسه در روزهای اخیر تعجب آور و حتی خود برگزارکنندگان با این حجم و تنوع از جمعیت. آن پرسیده دیرینه اختلاف در مورد پلیس در مهاجر-غنی حومه فرانسه بزرگترین شهرهای وادار کردن دولت به نادر پذیرش است که "وجود دارد نژادپرستانه افسران پلیس" و چنین است که انحراف نمی تواند تحمل.

Rokhaya Diallo برجسته ضد نژادپرستی مبارز که با حضور در راهپیمایی پاریس گفت که او تا به حال هرگز دیده می شود چنین گردهمایی بزرگ قبل از. در یک مصاحبه با فرانس 24 او اعتبار چشمگیر بسیج با کمک به بلند تثبیت تابوهای.

"نژادپرستی و خشونت پلیس بودند تا حد زیادی مسکوت توسط رسانه ها قبل از," دیللو توضیح داد. "پوشش در حال حاضر هنوز هم اغلب اریب در برابر معترضان اما حداقل این افراد در نظر گرفته شایسته بحث است."

For Maelle M. (right) and her friend Aline, tackling racism is they key to healing the fraught relationship between police and youths in the suburbs.
برای Maelle M. (راست) و دوستش الین مقابله با نژادپرستی است و در آنها کلید شفا مملو رابطه بین پلیس و جوانان در حومه شهر. © بنیامین Dodman, فرانسه 24

فراتر از این موضوع از پلیس های بسیج منجر به یک دوره جدید از روح جستجو در مورد طولانی نادیده گرفته شده ترک در ایران را جهانی که تضعیف آن گرامی اصول égalité را و fraternité. انعکاس مناظره در محل مصرف آن باعث شده است تا بحث از "امتیاز سفید" — مفهوم فرانسه اسمی colour-blind جمهوری عمیقا ناراحت کننده با.

در یک سوزاننده نامه خواندن در فرانسه اینتر رادیو در ژوئن 4, رمان نویس برجسته Virginie Despentes در مقایسه با درمان اقلیت نژادی با نسبی امتیاز از سفید.

"در فرانسه ما [ظاهرا] نه نژادپرستانه و در عین حال آخرین بار یک پیشخدمت حاضر به خدمت من بود با یک عرب; آخرین بار به من گفته شد برای نشان دادن ID من با یک عرب; آخرین بار یک فرد منتظر بودم تقریبا از دست رفته قطار به دلیل این که پلیس او را متوقف او سیاه" Despentes نوشت.

او افزود: "یک نفر مثل من می توانند آزادانه حرکت را از طریق شهرستان حتی بدون توجه به پلیس. [...] من نمی توانم فراموش نکنید که من یک زن هستم. اما من می تواند فراموش کرده ام من سفید است. که آنچه در آن به معنی سفید است. به فکر کردن در مورد آن است یا نه بسته به خلق و خوی خود را. در فرانسه ما نه نژاد پرست, اما من نمی دانم که یک سیاه یا عرب کسی است که مانند یک انتخاب است."

جمهوری خواه 'اسطوره'

این racialised طبیعت نابرابری در فرانسه است که بدون ذهن و بسیار خوشحال برای Maboula Soumahoro یک متخصص آفریقایی مطالعات در دانشگاه تورهای.

"من و من به عنوان درمان," Soumahoro گفت: فرانسه 24 در یک مصاحبه تلویزیونی در اوایل این سال است. او گفت: فرانسه با بی میلی به آدرس این مسائل مشتق در بخشی از یک برداشتی غلط از تاریخ آن است.

"فرانسه کور است و نه به نژاد پرستی. فرانسه فکر می کند آن نابینا به نژاد پرستی" او توضیح داد با این استدلال که استعمار و تجارت برده بود "تولید مسابقه" در سراسر جهان, اما در خارج از سرزمین اصلی فرانسه است.

"از آنجا که برده داری غیر قانونی بود در سرزمین اصلی مردم در فرانسه تصور کرده اند که این بیش از حد racialised تاریخ است که مشخصه دنیای مدرن تنها نگرانی آمریکا که در واقع ما خودمان تاریخ" Soumahoro گفت.

با توجه به دیللو محرومیت از نژاد پرستی است یک میراث جمهوری فرانسه را "اساطیر".

"ما در حال تغذیه داستان در یک کشور است که کور است به رنگ و نفوذ ناپذیر به نژادپرستی اما این صرفا یک mystification" او گفت:. در یک منحرف اثر او استدلال این انکار کشور مانع از پرداختن به این مشکل در وهله اول.

"فرانسه نمی خواهد به خودی خود وسیله ای برای اندازه گیری و آدرس تبعیض نژادی," دیللو توضیح داد. "این کشور همچنان برای مشاهده نژادپرستی از اخلاقی و فردی نبوده است. در انجام این کار آن مانع از امکان تصویب سیاست های وسیع است که می تواند به مقابله با این مشکل ساختاری از نژادپرستی است."

اجتماعی و نژادی تقسیم

در حالی که فرانسه معروف نمی کامپایل آمار رسمی بر اساس ایمان قومیت و یا پوست رنگ تبعیض نژادی در تمام حوزه های زندگی عمومی شده است به طور گسترده ای مستند غالبا با هم تداخل دارند با نابرابری های اجتماعی-اقتصادی.

متقاطع اجتماعی و نژادی و نابرابری بودند نکته در معرض در طول مستند در سراسر کشور اعمال شده در اواسط ماه مارس برای جلوگیری از گسترش این کوروناویروس. مهاجر-غنی, Seine-Saint-Denis بخش در شمال شرقی پاریس – فرانسه فقیرترین – اختصاص نامتناسب بالا تعداد مرگ و میر ناشی از Covid-19 و جریمه دست به نقض مستند قوانین.

وجود دلایل آشکار برای این. ترکیبی از خانواده های بزرگ در تنگ چهارم و عدم پزشکان و تخت های بیمارستانی در سمت چپ محلی جمعیت به خصوص در معرض ویروس. و در حالی که بسیاری از پاریسی فرار به حومه خوابگاه یا روشن به کار از خانه های پایتخت فقیر حومه عرضه شده بسیاری از کارگران که در خط مقدم نگه داشته کلان شهر در حال اجرا است.

لمس کردن در این موضوع در نامه هفته گذشته Despentes اشاره کرد که بسیاری از مفسران اضافه شده توهین به جراحت با نسبت مرگ و مير بالا به عدم وجود نظم و انضباط.

"در فرانسه ما نژادپرست اما زمانی که به ما گفته شد که مرگ و میر در, Seine-Saint-Denis شد 60 برابر بیشتر از میانگین ملی نه تنها ما مهم نیست ما حتی تا به حال عصب به پیشنهاد این بود که "آنها محدود نمی خود را به درستی'," رمان نویس نوشت.

در ژوئن 2, تجمع معترضان گفت: این ترکیب بی تفاوتی و مدارا آشکار بود و در این راه بسیاری از رسانه ها و نخبگان سیاسی تحت درمان نارضایتی خود.

Divy Vasanth سابق روزنامه نگار با اشاره به مورد Camélia Jordana یک خواننده و بازیگر زن از الجزایر منبع که به تازگی ناشی از طوفان با استفاده از اصطلاح "قتل عام" به بحث از خشونت پلیس در حومه شهر. متعاقب آن واکنش او معتقد بود که نشان دهنده جامعه ای است که نادیده افراد تا زمانی که آنها زندگی می کنند در banlieue و انتظار دارد آنها را سپاسگزار و "shut up" زمانی که آنها موفق هستند.

"هنگامی که [در اعتراض به رهبر] Assa Traoré صحبت می کند او گفت: بسته به این دلیل است که او را از حومه. و هنگامی که Camélia Jordana می گوید چیزی است که او گفت: او هیچ دلیلی برای شکایت" Vasanth گفت. "آنها نمی گوش دادن به آنچه که ما را به می گویند: آنها را مسخره کلمات استفاده می کنیم و چشم پوشی از ماده است."

نژاد پرستی 'اولویت نیست'

کارول رینو - -Peligot یک مورخ و جامعه شناس که به تازگی سرپرستی یک نمایشگاه در نژادپرستی در Musée de l'homme در پاریس آثار ریشه های فرانسه ناگفته نژادپرستی به "تناقض" بین جمهوری فرانسه را جهانی و اصول و استعمار.

"نتیجه این تناقض شکل عام است که خود را نمی, جهانی, آلوده با حس برتری و تمایل به سقوط فرهنگ های دیگر" او توضیح داد. "نژادپرستی است مشتق شده از این زمینه سلطه یک زمینه است که هنوز هم در بازی امروز مهمترین فرانسه در روابط با به اصطلاح در حال توسعه جهان است."

در طول سال, فرانسوی, تردید در مورد این گذشته ترجمه کرده است به طور گسترده ای متفاوت سیاسی طرح. در سال 2001 تحت سوسیالیستی دولت, مجلس, Christiane Taubira — یکی از تنها تعداد انگشت شماری از سیاستمداران به دیدار یک مقام عالی رتبه وزارت, نمونه زیر فرانسه پنج جمهوری — حمایت برجسته لایحه است که به رسمیت شناخته شده و برده داری به عنوان یک جنایت علیه بشریت است. فقط چهار سال بعد یک دولت محافظه کار به دنبال تصویب یک قانون بیان "منافع" از استعمار فرانسه را استعمار افراد تا زمانی که یک واکنش رهبری مورخان را به پایین.

رینو - -Paligot گفت: مقامات فرانسوی تا به حال موفق به شناسایی میراث نژادپرستی به عنوان یک تهدید به وحدت جمهوری فرانسه و مشروعیت آن نهاد.

"برنامه مدرسه همچنان حفظ و خجالتی در مورد نژاد پرستی به عنوان اینکه این نمی شد یک اولویت گفت:" مورخ برای آنها وضعیت حتی بدتر زمانی که می آید به آموزش کارمندان دولت.

"مطالعات نشان داده است که نژاد پرستی تا حد زیادی نفوذ نهادهای دولتی به ویژه پلیس و استان," او گفت: با اشاره به نهادهای اداری است که به نمایندگی از دولت ملی در سطح محلی است. "یک آموزش بزرگ تلاش لازم است در موسسات, اما این است که دیده می شود به عنوان یک اولویت است."

او افزود: مقامات "وسواس شده است با تهدید افراط گرایی همیشه پس از موج اخیر حملات تروریستی" غفلت گسترده تبعیض است که ارائه شده به جمهوری اسلامی دشمنان با چنین بارور زمین.

هر چند متولد خارج از نگرانی های مشروع "این روان بیش از افراط در به نوبه خود تقویت تبعیض نژادی و گفت:" دیالو با اشاره به "آب و هوا از سوء ظن است که تنها افزایش موجود نژادپرستی علیه اقلیت تصور می شود از اسلام" به سلطنت رایگان در حال حاضر تعصب دستگاه امنیتی.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب