شکستن سکوت در چین "دو رو' مبارزه با Uighurs

بیش از سه سال پس از پدرش بازنشسته دولت رسمی در چین اویغوری منطقه دستگیر شد Subi Mamat Yuksel در نهایت صحبت کر

توسط NEWSPISHGAMANNN در 11 تیر 1399

بیش از سه سال پس از پدرش بازنشسته دولت رسمی در چین اویغوری منطقه دستگیر شد Subi Mamat Yuksel در نهایت صحبت کردن در مورد خانواده اش مصیبت. این تخلفات ممکن است به دنبال رسمی چینی, بخشنامه ها, اما سوء استفاده شد آنقدر شدید است که پکن با استفاده از ترس به عنوان یک ابزار برای سکوت اویغوری خانواده است نتیجه معکوس.

تبلیغات

در 29 آوریل 2017, Subi Mamat Yuksel پدر و مادر در خانه بودند در اورومچی اصلی شهر در اویغوری منطقه شمال غرب چین بسته بندی برای پرواز خود را به ما روز بعد. پدر او بازنشسته دولت رسمی به همسرش گفت: او فقط پله برای خرید هدیه آخرین لحظه برای نوه های خود را در منطقه ویرجینیا. او هرگز بازنگشت.

این شد شروع یک Orwellian مصیبت که شیرجه رفتن خانواده به یک ضربه از ابعاد وجودی یک کابوس است که به احتمال زیاد به اشتراک گذاشته شده توسط میلیون ها نفر از مردم اویغوری چینی تبار در سراسر جهان به عنوان پکن انجام یک خرد انسانی و فرهنگی مرتب سازی مجدد در سین کیانگ چین بزرگترین استان که هم مرز هشت کشور جهان است.

Yuksel پدر Mamat عبدالله 75 شد دیرین رئیس اداره جنگلداری در سین کیانگ اویغوری خودمختار منطقه (XUAR) و یک شکل عمومی در اویغوری جامعه اکثریت مسلمان, ترکی-زبان های اقلیت. او چهار دهه در XUAR خدمات اداری شامل ارسال به عنوان شهردار کرلا سین کیانگ را دومین شهر بزرگ.

Mamat Abdullah is also a talented musician and painter.
Mamat عبدالله نیز با استعداد نوازنده و نقاش. © جزوه از طریق Subi Mamat Yuksel

دو تن از سه فرزند خود را – Yuksel و برادر اسکندر Mamat – تا به حال مورد مطالعه قرار گرفته و حل و فصل در ایالات متحده است. همیشه از فرزندان خود را وارد, در امریکا در سال 2007 زن و شوهر بازدید غالبا تحمل هدیه و ظرافتهای محلی برای حوادث خانواده.

Mamat Abdullah at his youngest daughters wedding in June 2013 in the US.
Mamat عبدالله در او جوانترین دختر عروسی در ژوئن 2013 در ایالات متحده است. © جزوه از طریق Subi Mamat Yuksel

آوریل 2017 سفر بود که نگاه ها را به خانواده اسکندر را پسر تازه متولد شده, و آن را نمی رود به هر گونه متفاوت از گذشته شده است. کمی هم خانواده می دانم که آنها در مورد به کشتی سوار در یک سفر تاریک است که آزمون خود را در انعطاف پذیری و روابط.

"زمانی که پدرم نمی گرداند, مادر من خواستار محاکمه او در, اما هیچ پاسخ وجود دارد و او شروع به نگران کننده" بازگو 31 ساله مادر سه در یک مصاحبه تلفنی با فرانس 24 از ویرجینیا است. "چند ساعت بعد دو ماموران امنیتی به خانه آمد و گفت: پدر من با آنها بود. آنها در زمان پدر و مادرم گذرنامه و گفت: مادر من آنها را نمی خواهید در هر نقطه. آنها می دانستند که پدر و مادرم از هم جدا شدند برای ما است."

چین سرکوب Uighurs و دیگر گروههای اقلیت های قومی در سین کیانگ شده است به طور سیستماتیک و هدفمند در حوزه های مختلف گروه های جمعیتی از سرکوب آغاز شد و در سال 2014 پس از حملات مرگبار در منطقه, که مقامات چینی مقصر اویغوری اند.

به اویغوری تشدید سرکوب در سال 2017 – سال عبدالله بازداشت – با توده دستگیری وسیع در اردوگاه های اقامت اجباری در منطقه از راه دور. کارشناسان مانند آدریان Zenz یک محقق برجسته در اویغوری بحران توصیف حبس بیش از یک میلیون نفر به عنوان "احتمالا بزرگترین توقیف یک قومی-مذهبی اقلیت گروه پس از هولوکاست".

'فرم مشخصات دموگرافيک نسل کشی'

پکن در ابتدا منکر اردوگاه و بعد از آن حسن تعبیر و توصیف آنها به عنوان "بازآموزی مراکز". اما قصد واقعی از چین pacification عملیات پدید آمده در سرد جزئیات بیش از چند ماه گذشته با انتشار نشت و منبع باز اسناد رسمی توسط تحقیقی اخبار تیم.

در اوایل این هفته یک AP تحقیقات بر اساس Zenz و تحلیل دولت از آمار و اسناد نشان داد اقدامات چین به کاهش نرخ تولد در میان Uighurs و دیگر اقلیت های قومی با استفاده از مجبور پیشگیری از بارداری در چه کارشناسان "فرم مشخصات دموگرافيک نسل کشی".

در ماه نوامبر در نیویورک تایمز منتشر شده و گزارش مفصلی از هماهنگ كردم بر اساس 403 اسناد درز کرده از داخل حزب کمونیست چین. آنها شامل رسمی جزوه در مورد نحوه فریب اویغوری اعضای خانواده و زندگی در خارج از منطقه که پرس و جو در مورد ناپدید شد ،

دستورات ظاهر شده اند به طور سیستماتیک به دنبال عبدالله در مورد, از جمله استفاده از نظارت جعلی اخبار و ترس به عنوان یک ابزار برای سعی کنید برای جلوگیری از اویغوری مهاجر از صحبت کردن.

ما واقعا نمی تواند چت WeChat

Yuksel شخصی کابوس آغاز شد و قبل از طلوع آفتاب در 29 آوریل سال 2017, زمانی که برادر زدم در درب در ویرجینیا به او اطلاع پدر و مادر خود را نمی خواهید به آن را به ما. جزئیات ناقص بودند: خود را خواهر بزرگتر در اورومچی تا به حال به نام اسکندر و تنها به او گفتم به لغو بلیط پرواز.

"او متوجه از صدای او که چیزی اشتباه بود اما خواهر من نمی توانستم صحبت در مورد وضعیت واقعی و از او بپرسید مقدار" گفت: Yuksel.

خانواده با استفاده از WeChat, the do-همه چیز برنامه به عنوان "چینی Facebook, Twitter, Google, WhatsApp, Tinder همه نورد را در یک". کاربران می دانید این نرم افزار یک غول حزب کمونیست ابزار نظارت اما آنها را انتخاب و از آنجا که اکثر برنامه های ممنوع در چین است.

تحت شرایطی ارتباط با چین مبتنی بر اعضای خانواده مملو از سکوت چرند به دفع سوء ظن صورت نشانه ها و کدهای ایجاد شده در پرواز است.

اما زمانی که Yuksel در نهایت از طریق او سپس 61 ساله و مادر وجود نداشت پنهان کردن ناراحتی.

"مادر من گریه شد. او خیلی ترسیده بود او بود و لرز گفت:" Yuksel صدای او لرزش با خاطره. "او تکان دادن او نشان من آغوش او, او نگه داشتن مچ دست او با هم" به سیگنال شوهرش دستگیر شده بود.

"آن سال 2017, ما در حال حاضر می دانستم که همه چیز داره بد برای Uighurs در این منطقه است. اما ما سعی به آرام ماندن. پدر من تا به حال کار کرده و دولت بیش از 40 سال ما می دانستم که خبر از سابق وزارت روسای گرفتن بازداشت در مورد فساد. پدر من بازنشسته شده بود و تقریبا از 10 سال پیش اما برادرم گفت: ممکن است آنها در حال تحقیق در مورد چیزی و می خواهید او را به سوال و خواهد شد و سپس آزادی او را," او گفت:.

"دو رو', سه اتهام

اما این اتهامات بسیار جدی تر است. عبدالله – یا Maimaiti Abudula در ماندارین – شد متهم با رشوه بودن "دو رو" و تجزیه طلب, Yuksel توضیح داد.

رشوه خواری مشترک است اتهام علیه دولت چین مقامات جمهوری خلق چین را گسترده مبارزه با فساد درایو. پس عبدالله بازنشسته شده بود نزدیک به یک دهه قبل از اتهامات عنوان شده علیه واصل شد خانواده بر این باور بود که حداقل جدی است.

"دو رو" یک اصطلاح است که اغلب مورد استفاده توسط مقامات برای اویغوری کادر و روشنفکران که از دست داده اند خود نقش به عنوان واسطه بین حزب کمونیست و جامعه است. بیش از سه سال گذشته چندین سین کیانگ استادان دانشگاه و رئیس جمهور را از کار اخراج شده و به "بازآموزی" اردوگاه برای بودن "دو رو" و یا پرداخت خدمات لب به حزب حاکم در حالی که وفاداری خود را به دروغ با خود گروه های قومی.

جدایی طلب اتهام Yuksel یادداشت بود: "به خاطر من و برادر من. ما در ویرجینیا زندگی می کنند وجود دارد زیادی اویغوری جامعه را به واشنگتن دی سی همه اعتراضات در این منطقه هستند و چین, ندارد, این, منطقه," او توضیح داد.

هیچ جا امن: خاموش کردن مهاجر

چین با هدف قرار دادن از آن خارج شده است در مستند عفو گزارش "هیچ جا احساس امنیت" که اشاره کرد که چندین Uighurs در خارج از کشور گفت: آنها "هشدار داد که اعضای خانواده خواهد بود بازداشت اگر آنها بازگشت به سین کیانگ و یا که آنها نمی خواهد بود قادر به دیدن خانواده خود را دوباره اگر آنها ارائه اطلاعات در دیگر Uyghurs [sic] زندگی در جامعه".

اطلاعات در مورد اعضای خانواده در ایالات متحده به نظر می رسد تمرکز سوال Yuksel مادر و برادر قرار گرفتند و برای ماه ها برای عبدالله را بازداشت.

"برای اولین بار دو سال با مادر و خواهر بودند برای بازجویی تقریبا هر روز به مدت هشت ساعت مستقیم," او گفت:. "من مادر و خواهر نمی به من بگویید که دقیقا چه اتفاقی افتاده است اما آنها دیوانه در آمریکا به دلیل شستشوی مغزی وجود دارد بسیار قوی است. آنها [چینی مقامات امنیتی] به شما بگویم آن را چون پسر و دختر خود را در خارج از کشور هستند و دشمنان از دولت چین. من نمی توانم سرزنش مادر و خواهر" او اصرار داشت. "من می تواند حس سوال بود به طوری که آنها می تواند آن را تحمل نمی کند. به جای عصبانی شدن با خود بازجویان آنها عصبانی شدم و با ما است."

نامه ای از پدرش در یک ناشناخته در اردوگاه های بازداشت یک عکس که فرستاده شد به Yuksel بود واضح تر نشانه ای از تهدید و ارعاب.

"پدر من است شناخته شده برای خود را با دست خط در هان چینی و اویغوری زبان. نامه شروع با زیبا نوشتن است. اما در قطعات او را متهم کرد به ما و گفت: ما به بازگشت و عذر خواهی به این کشور دست خط خیلی بد بود آن را آشکار بود که آنها مجبور پدر من برای نوشتن این نامه که به ما," او توضیح داد.

گناه به عنوان برنامه ریزی شده و محکوم به زندگی

خانواده در اورومچی در ضمن نمی شد با توجه به دسترسی به عبدالله و یا گفت: از محل خود. آنها فقط او را دیدم بیش از دو سال بعد در اولین جلسه دادگاه در ماه سپتامبر 2019.

این یک تجربه آسیب زا است.

Yuksel او را از دسترسی به دادگاه اما خواهر بزرگتر او اجازه داده شد پس از لگد زدن تا سر و صدا. "مادر من نشسته بود روی یک نیمکت در خارج و او را دیدم بابام گرفته شده به دادگاه در زنجیر با دیگر زندانیان. آنها سعی کردند به تماس با چشم اما پلیس او را تحت فشار قرار دادند. او وزن از دست داده و نمی تواند تعادل خود را. که شکست من دل دیدن پدر در آن دولت" توضیح داد Yuksel. "من فقیر, خواهر, تا به حال به آرام ماندن در دادگاه. او تا به حال به ماندن قوی, سکوت, تلاش برای تماس با چشم با پدرم تلاش به گریه."

حکم تحویل داده شد در پایان جلسه دادگاه که به سختی اعطا پدرش وکیل این فرصت را برای دفاع از مشتری خود را. عبدالله داشت گناه در همه می شمارد.

خانواده ثبت درخواست شنیده ام اما هیچ چیز تا وکیل زنگ زد به اطلاع آنها پیگیری محاکمه برگزار شده بود در ماه دسامبر 2019. گناه حکم تایید شد. عبدالله را محکوم به زندگی در زندان به خانواده اطلاع داده شد.

"خواهر من رفت به وکیل و تلاش برای به دست آوردن یک کپی و یا حداقل گرفتن یک عکس از سفارش. اما وکیل حاضر او نگه داشته شفاعت "چگونه من می توانم به یاد داشته باشید این'? اما وکیل بود و بسیار بی ادب. او چینی های هان واقعا وجود دارد هیچ قانون وجود دارد آن را بی فایده و حتی استخدام یک وکیل" او آهی کشید.

گرسنگی در Covid-19 عصر

زندگی در زندان با هیچ دوره لغو شد نهایی کلش برای Yuksel و برادرش در ویرجینیا. "برای مدت سه سال ما گفت: هیچ چیز. ما احساس گناه, اما ما نمی خواهید برای انجام هر چیزی که او را به مخاطره می اندازد. من مادر و خواهر و گفت: این امر می تواند به عنوان مدرکی علیه او. ما آنقدر ترس" Yuksel توضیح داد.

با صدور Yuksel و اسکندر به این نتیجه رسیدند که آنها تا به حال هیچ چیز برای از دست دادن. Coronavirus شیوع بود در آن زمان تعطیل قطعات از چین است. نگرانی از گسترش این بیماری در شلوغ اردوگاه های بازداشت شد نصب.

کامل رسانه blackout ساخته شده آن را غیر ممکن است برای تعیین وضعیت در داخل اردوگاه. اما در خیابان پریشانی نمی تواند پنهان است. ویدئو کلیپ جدیدی از ساکنان جیغ در مقامات است که خانواده خود را گرسنه بودند. پیر اویغوری مردان گرفتار در خیابان ايميل مستند قوانین با آرامش خواسته مقامات اگر آنها قرار بود به خوردن ساختمان.

در فوریه 26, Yuksel شکست سکوت او و صحبت در یک اویغور حقوق بشر پروژه کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت ایالات متحده. تجربه زندگی در حال تغییر. "من خیلی عصبی بود. اما پس از من به پایان رسید من نمی تواند توضیح دهد که چگونه من احساس. آن را مانند... این احساس مانند یک پنجره باز کرده بود و باد بود در سینه من است که من در نهایت می تواند تنفس از قفسه سینه و دهان من. من متاسفم من goosebumps من نمی توانم آن را بیان" او عذر خواهی کرد.

Subi Mamat Yuksel campaigning for her father's release in February 2020 in Washington DC.
Subi Mamat Yuksel مبارزه برای پدرش انتشار در فوریه سال 2020 در واشنگتن, DC. © جزوه از طریق Subi Mamat Yuksel

تروما اویغوری خانواده ها در سراسر جهان سکوت با ترس و خرد بازمانده گناه cowered توسط همه دیدن همه دولت قدرتمند و درمانده در برابر بی عدالتی است نادیده گرفته جنبه از چین سرکوبگر در عملیات سین کیانگ.

Yuksel خصوصی کابوس خروشان به عنوان او به پایان رسید و مطالعات خود را در اداره کسب و کار و مقابله با او با سه فرزند جوان. "چه می توانم حتی به مردم ؟ آنها نمی خواهد باور چنین چیزهایی اتفاق می افتد در 21st century," او توضیح داد.

فشار دولت اما نتواند به ارعاب

صحبت کردن در این موارد محاسبه شده است به اجازه ستمگران بدانند سوء استفاده را نمی خواهد به دور بماند و طراحی شده برای صرفه جویی عزیزان از نقض فاحش. اما آن را نیز قطاری از توجه و در چین را مورد یورش دولت متجاوز "گرگ جنگجو" فشار از جمله انکار فریب و اخبار مبارزات.

>> اطلاعات بیشتر در چین 'wolf warriors'

Yuksel متوجه شدم او در اورولی تبلیغات مناظر ماه گذشته زمانی که دولت متعلق به جهانی تایمز منتشر شده قطعه ای رد "شایعات" درباره شهادت او در "برخی از ما گزارش های رسانه ها".

عبدالله در این مقاله ادعا شده بود زندانی برای "رشوه خواری و سوء استفاده از قدرت" و نه "بودن دو رو فرد" [sic].

دختر خود "اتهام به طور کامل ساخته شده و با هدف گمراه کننده بین المللی نظر گفت:" جهانی بار اشاره کرد که "فساد یک تومور به توسعه اجتماعی و منفور توسط مردم است."

فساد نیز یک ابزار استفاده شده توسط دولت یازدهم به عنوان "یک روش موثر به دنبال اهداف سیاسی" به گفته کارشناسان. بین 2012, یازدهم زمانی که به قدرت رسید و تا سال 2018 بیش از 1.5 میلیون چینی مقامات دولتی بودند مجرم "انواع فساد مربوط به اتهامات".

دولتی جهانی بار نیز رهبری صریح رئیس ویرایشگر هو شینجین که بد نامی برای خود tirades و عضو شورای نظارت مدت در برابر پکن منتقدان در توییتر – برنامه ممنوع در داخل چین است.

اما برای Yuksel یک تازه وارد به شخصی جهان, چینی, تبلیغات, تجربه, در ابتدا تند. "ما آنقدر شوکه کرد. هیچ دو رو بدون تجزیه طلب به اتهام? من سعی کردم به تماس خبرنگاران برای پیدا کردن آنچه در جریان است. من تماس گرفت و توضیح داد که آن را با دقت و او شوکه شده بود. برادر من به نام وکیل و پرسید: برای حکم نهایی اما وکیل گذاشت. من نمی دانم چه باید بکنید" او بازگو کرد.

ویرجینیا است و در حال حاضر عاقلانه به راه دولت چین. "آنها در حال دروغ گفتن است. آنها هر چیزی را به تلاش برای بی اعتبار شما آنها خیلی بی حیا. در حال حاضر دولت در حال دروغ گفتن در مورد خود نهفته است" او را رد کرد.

اما در حالی که او خوشحال با او تصمیم به صحبت کردن Yuksel هنوز هم مطمئن نیستید که چگونه برای ادامه. "بنابراین آنها گفت که فقط فساد نیست "دو رو". اما آنها نیز آن را از روی حیله و تزویر به واکنش نشان می دهند. من نمی خواهم آن را به حل و فصل و برای دولت به آن راه است که فقط نگه داشتن وضعیت آن را به عنوان است" او توضیح داد.

در حال حاضر Yuksel چسبیده است در پیام تلاش برای پدرش منتشر شد. در روز پدر, زن جوان از اورومچی که اعتراف کرد: "من آرزو می کنم من باید برای انجام این کار. من یک فرد که می تواند به راحتی در مکان های خیلی ترسناک" منتشر شد یک ویدئو کلیپ در توییتر درخواست, یک بار دیگر برای عبدالله را آزاد کند.

"او همیشه به من بگویید که بدون توجه به آنچه که همیشه به دنبال نور در انتهای تونل" او گفت: به دنبال به طور مستقیم در دوربین. "من به عنوان چهره مشکلات امروز این چیزی است که من به یاد داشته باشید. روز پدر مبارک پدر. من از دست شما سپاسگزارم. من به زودی شما را در انتهای تونل."



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن