کامرون ارتش می گوید از دست رفته نگار Wazizi درگذشت, تکذیب شکنجه

صادر شده در: 05/06/2020 - 21:57ویرایش: 05/06/2020 - 21:59 کامرون را در روز جمعه تایید کرد anglophone روزنامه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 16 خرداد 1399

صادر شده در: ویرایش:

کامرون را در روز جمعه تایید کرد anglophone روزنامه نگار ساموئل Wazizi درگذشت در بازداشت سال گذشته او را متهم به ارتباط با تروریست ها اما انکار اتهامات او شکنجه شده.

تبلیغات

ارتش گفت: Wazizi درگذشت "به عنوان یک نتیجه از سپسیس شدید" در اوت 17, 2019, 15 روز پس از مطبوعات ناظر گروه RSF می گوید که او دستگیر شد.

نظامی بیانیه -- 10 ماه پس از این واقعیت -- پس از کامرون را روزنامه نگار اتحادیه گزارش شده است که Wazizi فوت کرد و گفت: ارتش او را شکنجه کرده اند.

Wazizi کار کرده بود به صورت محلی CMTV کانال در یکی از دو منطقه که در آن anglophone طلبان راه اندازی مبارزه مسلحانه برای استقلال از زبان فرانسوی کامرون است.

او دستگیر شد و در این شهر از بوی اوت 2 و "متهم صحبت های انتقادی در مورد مقامات و دست زدن به بحران" گزارشگران بدون مرز (RSF) می گوید.

ارتش گفت که در حالی که "ادعا می شود مجری در یک تلویزیون محلی در ایستگاه" Wazizi بود "در واقع یک امایشگر های مختلف برای گروه های تروریستی" یک مرجع به زبان انگلیسی-زبان, گروه های جدایی طلب.

ارتش همچنین گفت: این روزنامه نگار در خانواده شده بود مطلع در زمان -- یک ادعای وکلای او رد.

"ما در تماس نزدیک با خانواده اش که می گویند آنها تماس گرفته و ما در حال حاضر به نمایندگی از او در زمان مرگ او-ما به مردم گفته شود" وکیل ادوارد Ewule به خبرگزاری فرانسه گفت.

Ewule گفت که او برای اولین بار شنیده می شود تایید مشتری خود را از مرگ هنگامی که ارتش بیانیه ای خوانده شد در رادیو ملی است.

"من ویران شده 10 ماه پیش من آخرین کسی به دیدن او زنده," او گفت:.

تماس به صورت مستقل پروب

گزارش Wazizi مرگ موجب خشم و انزجار در میان روزنامه نگاران و گروه های حقوق بشر در این هفته بسیاری از با استفاده از هشتگ #JusticeForWazizi در رسانه های اجتماعی.

جود Viban رئیس جمهور کامرون انجمن انگلیسی زبان روزنامه نگاران گفت: "تنها یک کمیسیون مستقل تحقیق قادر خواهد بود برای ریختن به نور در این امر".

"چرا دولت اطلاع دستگاه قضایی از مرگ ما همکار?"

این RSF در آن بیانیه اواخر روز چهارشنبه به نام Wazizi مرگ "بدترین جنایت علیه یک روزنامه نگار در 10 سال گذشته در کامرون".

ارتش به نام گزارش های رسانه ها از Wazizi مرگ "یک قسمت جدید از اهریمنی ما دفاع و نیروهای امنیتی".

غرب کشور, جنوب غرب و شمال غرب مناطق را گریبانگیر شده توسط خشونت پس از جدایی طلب شورش آغاز شد و در اکتبر سال 2017.

درگیری ریشه در بلند مدت برداشت از تبعیض میان کامرون انگلیسی زبان اقلیت و تاکنون بیش از 3000 زندگی می کند و مجبور حدود 700000 نفر به ترک خانه های خود.

گروه های حقوق بشر می گویند جنایات و موارد نقض حقوق بشر متعهد شده است توسط جدایی طلبان و نیروهای امنیتی است.

این RSF صفوف کامرون 134 از 180 کشور و منطقه در آن سال 2020 جهان در فهرست آزادی مطبوعات سه مکان پایین تر از سال قبل است.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن