محاکمه همدستان حمله تروریستی چارلی هبدو در پاریس

آغاز می شود صادر شده در تاریخ: 02/09/2020 - 16:04 چهارده نفر متهم به کمک به مردان مسلح جهادی به هفته نامه طنز

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 شهریور 1399
آغاز می شود

صادر شده در تاریخ:

چهارده نفر متهم به کمک به مردان مسلح جهادی به هفته نامه طنز فرانسوی چارلی هبدو حمله کردند و يک سوپرمارکت يهودی روز چهارشنبه، پنج سال پس از سه روز ترور، امواج شوک را از طريق فرانسه ارسال کرد.

تبلیغات

وقایعی که از ۷ ژانویه ۲۰۱۵ آغاز شد، مجموعه ای از حملات به خاک فرانسه از جمله قتل های «گرگ تنها» مردم را برانگیخت که گفته می شود از گروه دولت اسلامی الهام گرفته شده است که از آن زمان تاکنون جان بیش از ۲۵۰ نفر را گرفته اند.

جلسات دادرسی تحت امنيت شديد در حالی آغاز شد که يازده نفر از مظنونين در دادگاه ظاهر شدند و با اتهام توطئه در يک عمل تروريستی يا ارتباط با يک گروه ترور روبرو شدند.

سه نفر ديگر، از جمله همسر يکی از افراد مسلح، روزها پيش از حملات به خاک تحت کنترل دولت اسلامی در سوريه گريختند و به طور غیابی محاکمه می شوند.

چارلی هبدو که سبک تابو خرد کننده اش آن را به یک پروانه آزادی بیان برای بسیاری تبدیل می کند، با انتشار مجدد کاریکاتورهای محمد پیامبر اسلام که مسلمانان سراسر جهان را خشمگین کرده بود، افتتاح دادگاه را مشخص کرد.

ریچارد مالکا، وکیل این مقاله پیش از ورود به دادگاه گفت: «این روح چارلی هبدو است: دست کشیدن از آزادی های ما، خنده های ما و حتی کفر ما خودداری می کند.»

"نترس، نه تروریسم، نه آزادی."

حدود ۱۵۰ کارشناس و شاهد در طول دو ماه و نیم آینده در دادگاه شنیده خواهند شد که دوباره به یکی از دردناک ترین فصل های تاریخ مدرن فرانسه خواهد رفت.

این سه مهاجم توسط پلیس کشته شدند، اما هر گونه پیشنهاد مبنی بر اینکه کسانی که محاکمه می شوند تنها بازیکنان جزئی بوده اند، توسط دادستان ها و بستگان قربانیان به هم زده شده است.

پاتریک کلوگمن، وکیل یکی از قربانیان با اصرار مظنونین یک ضدیهود عمیق را به اشتراک گذاشتند، گفت: «این افراد لاک نیستند.»

فقط خيلي ناعادلانه

دوازده نفر از جمله برخی از کاریکاتوریست های جشن گرفته شده فرانسه در ۷ ژانویه ۲۰۱۵ هنگامی که برادران سید و چریف کوآچی به دفاتر کاغذ در شرق پاریس حمله کردند، به ضرب گلوله کشته شدند.

یک روز بعد، آمدی کولیبالی که در حالی که در زندان بودند به چریف کوآچی نزدیک شد، در جریان بررسی ترافیک در مونتروژ در خارج از پاریس، یک افسر پلیس ۲۷ ساله به نام کلاریسا ژان فیلیپ را کشت.

"من فقط می خواهم بدانم که چرا دخترم کشته شد. این فقط خیلی ناعادلانه است.» ماری لوئیزا ژان فیلیپ مادر کلاریسا که در دادگاه شهادت خواهد داد، روز چهارشنبه به روزنامه فرانسوی آزادی گفت.

کولیبالی در جریان گروگان گیری در سوپرمارکت هایپر کاشر پاریس در ۹ ژانویه به کشتن چهار مرد که همگی یهودی بودند ادامه داد. وی ويديوئی را ضبط کرد که می گويد اين سه حمله به نام گروه جهادی دولت اسلامی هماهنگ و انجام شده است.

کولیبالی هنگامی که پلیس به سوپرمارکت حمله کرد کشته شد. برادران کوآچی هنگامی کشته شدند که ماموران عملیات تقریباً همزمانی را در چاپگاه انجام دادند و در آنجا در شمال شرقی پاریس هول داده شدند.

سلاح و ایدئولوژی

محاکمه در ابتدا برای بهار گذشته تعيين شده بود اما با بحران کروناویروس که اکثر دادگاه های فرانسه را تعطيل کرد، به تاخير افتاد.

از ۱۴ مظنون، سه نفر از دستگیری فرار کردند: حیات بومدین، دوست دختر کولیبالی و دو برادر به نام های محمد و مهدی بلحوسین که همگی درست چند روز پیش از حملات به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه گریختند.

گزارش می رسد برادران بلحوسين هنگام نبرد در کنار دولت اسلامی کشته شدند، در حالی که مقامات فرانسوی گمان می کنند بومدين در سوريه در حال فرار است. حکم بازداشت برای هر سه برجسته باقی می ماند.

محمد بلحوسين و علی ريزا پولات، شهروند فرانسوی الاستند ترکی، با جدی ترين اتهامات همدستی در يک عمل تروريستی روبرو هستند که حداکثر حکم حبس ابد را در زندان به همراه دارد.

تصور می شود که اولی پس از ملاقات با او در زندان، مربی ایدئولوژیک کولیبالی شده است و کانال های ارتباطی را برای او به داعش باز می کند.

پولات که به کولیبالی نزدیک دیده می شود، مظنون به ایفای نقش مرکزی در آماده سازی حملات است، به ویژه با کمک به ساخت زرادخانه سلاح های مورد استفاده.

با توجه به اهمیت تاریخی آن، محاکمه در دادگاه پاریس برای آرشیو رسمی فرانسه فیلمبرداری خواهد شد که اولین محاکمه ترور است. قرار است تا ۱۰ نوامبر اجرا شود.

(AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن