وزير دفاع کلمبيا در ميان اعتراضات از وحشیگری پليس عذرخواهی کرد

صادر شده در تاریخ: 11/09/2020 - 19:29 وزير دفاع کلمبيا روز جمعه به نمایندگی از پليس ملی به خاطر حادثه وحشيانه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 11/09/2020 - 19:29

وزير دفاع کلمبيا روز جمعه به نمایندگی از پليس ملی به خاطر حادثه وحشيانه پليس که دو شب اعتراضاتی را برانگیج کرد که بخش هائی از بوگوتا پايتخت و شهر ماهواره ای سواکا را تکان داد عذرخواهی کرد و ۱۱ کشته و صدها مجروح برجا گذاشت.

تبلیغات
ادامه

تظاهرکنندگان برای اعتراض به مرگ روز چهارشنبه خاویر اوردونز ۴۶ ساله برای شب های متوالی به خیابان ها راه یافته اند. ویدئویی که به طور گسترده ای توسط دوست اوردونز فیلمبرداری شده بود، پدر دو نفر را نشان می داد که بارها با یک تفنگ بی حس کننده توسط پلیس شوکه شده اند. او بعدها در بیمارستانی درگذشت.

کارلوس هولمز تروخیو، وزیر دفاع در یک پیام ویدئویی گفت: "پلیس ملی به خاطر هرگونه نقض قانون یا جهل از مقررات توسط هر یک از اعضای این نهاد عذرخواهی می کند".

ویدئوی اوردونز او را نشان می دهد که توسط ماموران پلیس به زمین چسبیده و اوایل روز چهارشنبه در حالی که التماس می کند، «لطفاً، دیگر نه» مورد شوک های الکتریکی متوالی قرار گرفت.

پلیس گفت اوردونز در نقض قوانین دور شدن کروناویروس در خیابان با دوستانش الکل می نوشد. او را به یک ایستگاه پلیس در غرب بوگوتا بردند که به کانون اعتراضات تبدیل شده است و بعدها در بیمارستان درگذشت.

دو افسر پلیس که در مرگ اوردونز دخیل بودند با اتهام سوء استفاده از اقتدار و قتل مواجه هستند. آنها از قبل معلق شده اند و از این نیرو اخراج خواهند شد.

تروخیو می گوید پنج افسر دیگر در ارتباط با مرگ اوردونز به حالت تعلیق درآمده اند.

به گزارش دفتر شهردار، هفت نفر بین ۱۷ تا ۲۷ سال پس از اصابت گلوله در بوگوتا در جریان اعتراضات روز چهارشنبه جان خود را از دست دادند، در حالی که دولت ملی می گوید سه نفر در همان شب در سواچا کشته شدند.

اعضای خانواده برخی از قربانیان بوگوتا به رسانه های محلی گفتند عزیزانشان در این اعتراضات شرکت نکردند.

روز پنجشنبه در حالی که اعتراضات ادامه داشت، زن ديگری در بوگوتا کشته شد. مقامات محلی و ملی می گویند او با یک وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی دزدیده شده مورد اصابت قرار گرفت.

به گفته دولت ملی، در جریان این درگیری ها بیش از ۲۰۰ غیرنظامی و ۱۹۴ افسر پلیس مجروح شده اند.

مرگ اوردونز می تواند به خشم مجدد علیه پلیس دامن زد که سال گذشته پس از مجروح شدن مرگبار یک معترض نوجوان توسط پرتابه جوخه ضد شورش مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب