فون در لین اتحادیه اروپا می گوید حکومت دوبلین برای جایگزینی پناهجویان

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 14:23 اورسولا فون در لين رئيس اتحاديه اروپا روز چهارشنبه گفت پيشنهاد اصلاحات

توسط NEWSPISHGAMANNN در 26 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 14:23

اورسولا فون در لين رئيس اتحاديه اروپا روز چهارشنبه گفت پيشنهاد اصلاحات جديد مهاجرت جايگزين به اصطلاح "مقررات دوبلين" خواهد شد، که حاکم است کدام کشور عضو به ادعای پناهندگی ورود جديد رسيدگی می کند.

تبلیغات
ادامه

وی تصریح کرد: می توانم اعلام کنم که مقررات دوبلین را لغو خواهیم کرد و یک سیستم جدید حکمرانی مهاجرت اروپا را جایگزین آن خواهیم کرد. ون در لن به قانونگزاران اروپایی در بروکسل گفت: «ساختارهای مشترکی در مورد پناهندگی و بازگشت خواهد داشت و مکانیسم همبستگی قوی جدیدی خواهد داشت.»

پیش از این، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار آن شد که اروپا در جریان سخنرانی قبل از ازدواجش "ایالت اتحادیه اروپا" با هم در مورد مهاجرت کار کند.

وی می گوید: «من انتظار دارم همه کشورهای عضو نیز گام بردارند. مهاجرت یک چالش اروپایی است و همه اروپا باید نقش خود را انجام دهند.»

آیین نامه دوبلین در سال ۱۹۹۰ تأسیس شد و دو بار اصلاح شده است که اخیراً در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته است.

بر اساس قوانین، در نظر گرفته شده برای جلوگیری از مهاجران از محل اقامت درخواست های متعدد پناهندگی در اروپا، یک کشور عضو که درخواست پناهندگی دریافت می کند باید آن را پردازش کند و پناهنده نباید ادامه دهد.

این کمیسیون قرار است اصلاح سیاست مهاجرت اروپا را که مدت ها در انتظار بود و بارها به تعویق انداخته بود، در ۲۳ سپتامبر ارائه دهد و اعضا یک بار دیگر پس از آن که آتش سوزی یک اردوگاه عظیم مهاجران را در جزیره لسبوس یونان ویران کرد، در این باره بحث می کنند.

این آیین نامه موجود در سال های اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و کشورهای جنوب اروپا از جمله یونان و ایتالیا شکایت می کنند که باید بحران مهاجران را تحمل کنند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در تابستان ۲۰۱۵ قوانین را کنار گذاشت تا به ۹۰۰٬۰۰۰ پناهجوی عمدتاً سوری اجازه ورود دهد - به زودی کشورهایی با تجربه کمتر از ورود دسته جمعی مانند اتریش و سوئد.

اما یک سیستم «سهمیه بندی» برای توزیع مجدد مهاجران در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با عجله به درخواست آلمان با هم دست و پنجه نرم کرد، هرگز ۱۶۰٬۰۰۰ نفر را که در اصل بر سر آن توافق شده بودند، جابه جا نکرد.

باز بودن اولیه به روی تازه واردان بنیان گذار مخالفت کشورهای اروپای مرکزی به رهبری مجارستان ویکتور اوربان - و همچنین افزایش حمایت از احزاب پوپولیستی ضد مهاجرت در غرب اروپا.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب