اکوادور حکم علیه کوریا رئیس جمهور سابق را تصویب کرد و پیشنهاد معاون ریاست جمهوری را مسدود کرد

صادر شده در تاریخ: 08/09/2020 - 03:02 يک دادگاه اکوادور روز دوشنبه حکم هشت ساله زندان عليه رافائل کوريا رئيس

توسط NEWSPISHGAMANNN در 18 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 08/09/2020 - 03:02

يک دادگاه اکوادور روز دوشنبه حکم هشت ساله زندان عليه رافائل کوريا رئيس جمهوری سابق را به خاطر شکستن قوانين مالی مبارزات انتخاباتی رد کرد و او را از شرکت به عنوان کانديدای معاون رياست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۱ مسدود کرد.

تبلیغات
ادامه

کوریا که تا سال ۲۰۱۷ به مدت یک دهه در قدرت بود و در حال حاضر در بلژیک زندگی می کند، ماه گذشته نامزدی خود را برای معاونت ریاست جمهوری به عنوان بخشی از ائتلافی برای به چالش کشیدن رئیس جمهور لنین مورینیو، پیشکار کوریا که بعدها با او سقوط کرد، اعلام کرد.

او این درخواست تجدید نظر را مطرح کرده بود که آخرین درخواست اجازه داده شده توسط قانون اکوادور، در برابر دیوان ملی دادگستری برای ابطال حکمی بود که او را به زندان محکوم کرد و حقوق شهروندی او را از او گرفت.

هيات سه قاضی اين درخواست کوريا، ۱۵ مقام ديگر دولت و بازرگانان مرتبط با اين پرونده را تکذيب کرد.

وی تصریح کرد: این حکم در تمام بخش های آن تصویب شد که نیاز به رعایت مجازات های اعمال شده در جلسه تجدید نظر دارد که هشت سال زندان است ... و غرامت های جامع به دولت به قیمت ۱۴٫۷ میلیون دلار.» دادستانی اکوادور از طریق توییتر نوشت.

کوریا ۵۷ ساله اتهامات مربوط به تأمین مالی کمپین ها با رشوه بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ را تکذیب می کند و این پرونده را نمونه ای از آزار و اذیت های سیاسی توسط بیشترو که در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد، نامیده است.

کوریا در توییتر نوشت: «در زمان ثبت شده حکم نهایی را ترسیم می کنند تا مرا به عنوان نامزد رد صلاحیت کنند.» "به یاد داشته باشید: تنها چیزی که آنها ما را محکوم به برنده شدن است."

رئيس جمهوری سابق همچنين حکم بازداشت در انتظار اتهام آدم ربایی يک حريف سياسی را دارد.

اکوادورها در ۷ فوریه ۲۰۲۱ برای انتخاب یک رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و ۱۳۷ عضو مجمع به پای صندوق های رای خواهند رفت.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن