مصر آماده ارتش برای دخالت در لیبی 'در صورت لزوم'

صادر شده در: 21/06/2020 - 08:30تغییر یافته: 21/06/2020 - 08:30 رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی در روز شنبه گ

توسط NEWSPISHGAMANNN در 1 تیر 1399

صادر شده در: تغییر یافته:

رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی در روز شنبه گفت: کشور دارای یک حق مشروع برای دخالت در کشورهای همسایه لیبی و دستور داد تا ارتش خود را آماده برای انجام هر ماموریت در خارج از کشور در صورت لزوم.

تبلیغات

Sisi به میان تنش بیش از رقیب منطقه ای ترکیه را به مداخله در لیبی. او همچنین هشدار داد نیروهای وفادار به سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده دولت توافق ملی (GNA) در طرابلس به مقطع فعلی خط مقدم با خلیفه Haftar شرقی مبتنی بر لیبی ارتش ملی (LNA).

حمایت ترکیه از GNA وارونه شده است 14 ماه حمله به طرابلس توسط نیروهای وفادار به Haftar که با حمایت روسیه و امارات متحده عربی و مصر است.

"هر گونه مداخله مستقیم از دولت مصر در حال حاضر به دست آورد مشروعیت بین المللی" سيسي گفت: مخاطبان پس از بازرسی واحدهای نظامی در یک پایگاه هوایی در نزدیکی مرز با لیبی است.

او گفت: مصر حق دارد از خود دفاع کند و پس از دریافت "تهدید مستقیم" از "تروریستی شبه نظامیان و مزدوران" با حمایت کشورهای خارجی در اشاره آشکار به برخی از گروه های مسلح وفادار به GNA و پشتیبانی توسط ترکیه است.

هدف از هر گونه مداخله شامل حفاظت از مصر از 1200 کیلومتر (746-مایل) مرز غربی, کمک به دستیابی به یک آتش بس و بازگرداندن ثبات و صلح در لیبی گفت.

قبل از سخنرانی خود Sisi خطاب چندین نیروی هوایی خلبانان و پرسنل نیروهای ویژه در پایه آنها گفتن: "آماده به انجام هر ماموریت در اینجا در داخل مرزهای ما - و یا در صورت لزوم در خارج از مرزهای ما."

امارات متحده عربی و عربستان سعودی حمایت مصر تمایل خود را برای محافظت از امنیت و مرزهای. هیچ واکنش فوری از ترکیه یا GNA.

در اوایل این ماه در مصر خواستار آتش بس در لیبی به عنوان بخشی از ابتکار عمل که همچنین پیشنهاد انتخاب شورای رهبری برای کشور است.

در حالی که ایالات متحده و روسیه و امارات متحده عربی با استقبال از طرح ترکیه را رد کرد و آن را به عنوان تلاش برای نجات Haftar پس از میدان جنگ ضرر و زیان است.

در روز شنبه السیسی گفت: مصر همواره تمایلی به مداخله در لیبی و می خواهد یک راه حل سیاسی به تعارض اما افزود که "وضعیت در حال حاضر متفاوت است".

"اگر برخی از مردم فکر می کنم که آنها می تواند عبور از سرت-Jufra خط مقدم این است که یک خط قرمز برای ما," او گفت: قبل از مخاطبان که شامل برخی از لیبی رهبران قبیله ای.

Sisi نام در دو طرف متخاصم به احترام خط مقدم و بازگشت به ایران.

او همچنین گفت: مصر می تواند ارائه لیبی قبایل با آموزش و سلاح برای مبارزه با "تروریست های مسلح".

(رویترز)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب