اردوغان بازگشایی ایاصوفیه برای مسلمان عبادت عصبی رهبران مسیحی

صادر شده در: 10/07/2020 - 16:19 رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان جمعه اعلام کرد که ایاصوفیه یکی از عجایب معم

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 تیر 1399

صادر شده در:

رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان جمعه اعلام کرد که ایاصوفیه یکی از عجایب معماری جهان خواهد شد برای مسلمان عبادت جرقه خشم در میان رهبران مسیحی و در کشور همسایه یونان.

تبلیغات

بیانیه خود را پس از یک دادگاه ترکیه لغو ششم-قرن بیزانس بنای تاریخی وضعیت به عنوان یک موزه پاکسازی راه را برای آن تبدیل به مسجد است.

میراث جهانی یونسکو در استانبول یک آهنربا برای گردشگران در سراسر جهان برای اولین بار ساخته شده به عنوان یک کلیسای مسیحی امپراتوری بیزانس بود اما تبدیل به یک مسجد پس از دولت عثمانی و فتح قسطنطنیه در 1453.

شورای امور خارجه ترکیه بالاترین دادگاه اداری به اتفاق آرا لغو یک سال 1934 تصمیم کابینه و گفت: ایاصوفیه ثبت شد به عنوان مسجد در آن اموال اعمال در آن مفصل استدلال دیده می شود توسط AFP.

یونان مارک ترکیه حرکت "باز تحریک به متمدن جهان".

"این ناسیونالیسم نمایش داده شده توسط اردوغان... طول می کشد تا کشور خود بازگشت شش قرن" وزیر فرهنگ و ارشاد لینا Mendoni در بیانیه ای گفت.

کلیسای ارتدکس روسیه گفت: ترکیه نادیده گرفته بود "میلیون ها نفر از مسیحیان" با آن حرکت می کند.

ایاصوفیه شده است یک موزه از سال 1935 و باز به مؤمنان از همه مذاهب است.

تبدیل آن از یک مسجد بود و یک کلید اصلاحات تحت جمهوری جدید متولد شده از خاکستر امپراتوری عثمانی.

'اجازه دهید شکستن زنجیر'

نقطه عطفی حاکم خواهد ملتهب تنش نه فقط با غرب و تاریخی خود را دشمن یونان بلکه روسیه است که با اردوغان جعلی است به طور فزاینده ای نزدیک همکاری در سال های اخیر است.

ایالات متحده نیز خواست در برابر تغییر وضعیت آن است.

سازمان ملل متحد فرهنگی سازمان یونسکو در اوایل روز شنبه هشدار داد ترکیه در برابر تبدیل ایاصوفیه به مسجد ترغیب گفت و گو قبل از هر گونه تصمیم گرفته شد.

پیش از این دادگاه تصمیم وزیر دادگستری Abdulhamit گل مشترک یک عکس از ایاصوفیه در حساب رسمی توییتر با پیام: "خوب جمعه."

وزیر دارایی برات Albayrak اردوغان در توییتی که ایاصوفیه خواهد شد به مسلمان عبادت "دیر یا زود" با اشاره به یک نقل قول از شاعر Necip فاضل Kisakurek.

شورای دولت تا به حال در جولای 2, بحث در مورد آورده توسط یک گروه ترکیه -- انجمن برای حفاظت از بناهای تاریخی و محیط زیست که خواستار ایاصوفیه شد برای نماز.

از سال 2005 وجود داشته است چندین تلاش برای تغییر ساختمان وضعیت. در سال 2018 دادگاه قانون اساسی را رد کرد و یک نرم افزار است.

با وجود گاه به گاه تظاهرات در خارج از سایت توسط گروه اسلامی اغلب فریاد می زدند: "اجازه زنجیر شکستن و باز کردن ایاصوفیه" برای نماز و مقامات تا به حال تا به حال نگه داشته و ساختمان به عنوان یک موزه است.

(AFP)



tinyurlu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب