اتیوپی برای پر کردن بحث نیل آبی سد با وجود اعتراضات از مصر و سودان

صادر شده در: 27/06/2020 - 21:53بروز رسانی: 27/06/2020 - 21:53 اتیوپی گفت: شنبه آن را در مسیر شروع به پر کردن

توسط NEWSPISHGAMANNN در 8 تیر 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

اتیوپی گفت: شنبه آن را در مسیر شروع به پر کردن یک بحث مگا-سد آبی رودخانه نیل در هفته اما قول داد به تلاش برای حل اختلاف آن با پایین دست همسایگان مصر و سودان است.

تبلیغات

گراند رنسانس اتیوپی سد (GERD) مجموعه ای به آفریقا بزرگترین پروژه برق آبی شده است یک منبع تنش در حوزه رود نیل تا کنون پس از اتیوپی را شکست زمین در آن نزدیک به یک دهه پیش است.

بیانیه ای از نخست وزیر Abiy احمد را تضعیف ادعاهای ساخته شده در جمعه توسط مصر و سودان که رهبران آن گفت اتیوپی موافقت کرده بود به تاخیر در پر کردن سد مخزنی تا زمانی که به توافق رسیده بود.

اتیوپی می گوید این پروژه ضروری است برای توسعه آن در حالی که مصر و سودان نگرانی در مورد دسترسی به حیاتی تامین آب از رود نیل.

آدیس آبابا شده است صوتی در مورد برنامه های خود را به شروع به پر کردن مخزن در ماه جولای و Abiy چهره های شدید سیاسی داخلی و فشار به چوب به آن جدول زمانی.

رهبران هر سه کشور صحبت کرد جمعه در یک تماس را تشکیل آفریقای جنوبی به رئیس جمهور سیریل Ramaphosa فعلی صندلی اتحادیه آفریقا.

اما در حالی که سودان و مصر گفت: پس از آن که اتیوپی موافقت کرده بود برای نگه داشتن در پر کردن مخزن به مذاکرات ادامه داد: اتیوپی شنبه بیانیه هیچ اشاره ای تاخیر.

"اتیوپی برنامه ریزی شده است برای شروع به پر کردن GERD طی دو هفته آینده طی آن باقی مانده کار ساخت و ساز ادامه خواهد داد" آن گفت:.

"این است که در این دوره که سه کشور توافق کرده اند که برای رسیدن به یک توافق نهایی در چند بررسی مسائل."

'آفریقایی راه حل های مورد نیاز'

سه جانبه مذاکرات در این سد از سر گرفته شد در اوایل این ماه با اینچنین در مورد چگونه به کار این سد در طول دوره های خشکسالی و چگونه به حل و فصل اختلافات.

منابع دیپلماتیک در این هفته گفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد برنامه ریزی شده برای دیدار شنبه برای بحث در مورد اعتراض به سد مطرح شده توسط مصر و سودان است.

اتیوپی شده است با احتیاط در مورد نقش احزاب خارج از آنجایی که مذاکرات مربوط به وزارت خزانه داری آمریکا خراب شد در فوریه و Abiy دولت متهم واشنگتن از طرفداری از مصر است.

اتیوپی انتقاد مصر برای جزئیات آن نارضایتی بیش سد در مارس نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد -- یک حرکت آن را به عنوان یک ایمان بد از تلاش برای "اعمال خارجی فشار دیپلماتیک".

موسی Faki Mahamat رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا که او نیز روز جمعه در تماس گفت: پس از آن که Abiy مصر و عبدالفتاح السیسی و سودان نخست وزیر Abdalla Hamdok بود "توافق AU-رهبری به روند حل و فصل مسائل باقی مانده".

Abiy را به طور مشابه گفت: "رهبران "تأکید کرد که... آفریقایی مسائل باید با توجه به راه حل های آفریقایی".

'خوش آمدید تحولات'

اتحادیه آفریقا در بیانیه ای گفت شنبه که "90 درصد از مسائل در مذاکرات سه جانبه بین مصر و اتیوپی و سودان در حال حاضر حل و فصل شده است".

آن را به نام کشور "به خودداری از هر گونه اظهارات یا مصرف هر گونه اقدام که ممکن است خطر اندازد و یا پیچیده AU-led روند با هدف پیدا کردن یک راه حل قابل قبول در تمام برجسته مسائل".

آن گفت که تا به حال تشکیل یک کمیته که در حال حاضر یک گزارش به Ramaphosa در عرض یک هفته.

Hamdok را به حال روز جمعه گفت که کمیته های فنی برای هر سه کشور خواهد سعی کنید به چکش قطعی معامله در عرض دو هفته به عنوان پیشنهاد شده توسط اتیوپی.

"از سر گیری از ویژگی های سه جانبه مذاکرات در پر کردن و عامل قوانین GERD و دخالت اتحادیه آفریقا در آنها بسیار خوش آمدید تحولات" گفت: ویلیام Davison, یک تحلیلگر گروه بین المللی بحران.

آن را "مناسب است که او در حال حاضر تسهیل بحث های منطقه ای تلاش باید خسته قبل از اینکه شورای امنیت سازمان ملل بر روند" او اضافه شده است.

نیل یک تاسیسات تامین آب و برق به 10 کشور از آن مارها را از طریق.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب