اتحادیه اروپا بررسی اقدام قانونی علیه بریتانیا در مورد طرح برای شکستن معامله طلاق باشگاه فوتبال

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 11:59 بريتانيا و اتحاديه اروپا روز پنجشنبه مذاکرات اضطراری در مورد طرح بوریس

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 11:59

بريتانيا و اتحاديه اروپا روز پنجشنبه مذاکرات اضطراری در مورد طرح بوریس جانسون نخست وزير برای دست کم گرفتن بخش هائی از پيمان طلاق يونان انجام خواهند داد و بروکسل در باره اقدام قانونی احتمالی عليه لندن کاوش می کند.

تبلیغات
ادامه

پس از آن که بریتانیا به صراحت گفت با نقض پیمان طلاق خارج از قوانین بین المللی عمل خواهد کرد، مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا تلاش می کنند نحوه برخورد با لندن را اندازه گیری کنند.

ماروس سيفکويچ معاون کميسيون اروپا در ساعت ۱۲۰۰ به وقت گرینویچ در لندن در کنار مذاکرات تجاری برنامه ریزی شده میان مذاکره کنندگان ارشد میشل بارنیر و دیوید فراست با مایکل گوو همتای بریتانیایی در لندن دیدار خواهد کرد.

اگر اتحادیه اروپا از آنچه لندن می گوید ناراضی باشد، می تواند از بخشی از توافق خروج برای اقدام قانونی علیه بریتانیا استفاده کند، هر چند پیش از مهلت پایان سال برای خروج کامل بریتانیا قطعنامه ای وجود نخواهد داشت.

ما انتظار داریم نامه و روح #WithdrawalAgreement احترام کامل باشد. من خواستار یک کمیته مشترک فوق العاده اتحادیه اروپا و بریتانیا در اسرع وقت برگزار می شود - به طوری که شرکای بریتانیا ما استادانه و پاسخ به نگرانی های قوی ما در مورد اعلام خود را. pic.twitter.com/MhhWj9MUnC

— Maroš Šefčovič🇪🇺 (@MarosSefcovic) سپتامبر 9, 2020

یک دیپلمات اتحادیه اروپا که با باشگاه فوتبال چین سروکار دارد به خبرگزاری رویترز گفت: «مکانیسم حل اختلاف بر اساس توافق خروج وجود دارد.»

دو مقام اتحاديه اروپا نيز که در اين گفتگوها دست داشته اند گفتند کميسيون لايحه پيشنهادی بازار داخلی بريتانيا - که بر بخش هائی از قرارداد برداشت پيشی می گيرد - را هنگامی که تصويب شود هرگونه اصلاحاتی را پيش از اتخاذ تصميم نهائی در مورد پرونده قانونی در نظر خواهد گرفت، مورد تحليل قرار خواهد داد.

دولت بريتانيا می گويد قانون برنامه ريزی شده آن صرفا ابهامات قرارداد خروج را روشن می کند، اما همچنين می گويد اولويت اصلی آن قرارداد صلح ايرلند شمالی در سال ۱۹۹۸ است.

به رهبران اروپا اولتیماتوم داده شده است: نقض پیمان را بپذیرید یا برای طلاق کثیف آماده شوید زمانی که بریتانیا در پایان سال خود را از اتحادیه اروپا جدا می کند.

بریتانیا این پیمان را امضا کرد و در ماه ژانویه به طور رسمی اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما تا پایان سال ۲۰۲۰ بر اساس توافق وضع موجود به جز نام عضو باقی می ماند.

استرلینگ در $1.2999 تخت بود هر چند یک شبه استرلینگ نوسانات ضمنی افزایش یافت به 13%, بالاترین خود را از مارس 26, و FTSE 100 شاخص سهم کاهش یافته است.

ایرلند

مذاکرات در مورد یک معامله تجاری در مورد قوانین کمک های دولتی و ماهیگیری snagged.

بدون توافق، نزدیک به یک تریلیون دلار تجارت بین اتحادیه اروپا و بریتانیا را می توان در ابتدای سال ۲۰۲۱ به سردرگمی انداخت که ضربه اقتصادی بیشتری در حالی که با همه گیر کروناویروس برخورد می کنند.

>> باشگاه فوتبال : انگلستان اذعان می کند که ممکن است قوانین بین المللی شکستن به عنوان دور جدیدی از مذاکرات آغاز می شود

آخرین مراکز اختلاف در مورد قوانین ایرلند شمالی که مرز زمینی با ایرلند عضو اتحادیه اروپا دارد. بر اساس توافق صلح جمعه خوب سال ۱۹۹۸ که به دهه ها خشونت پایان داد، نباید مرز سختی در ایرلند وجود داشته باشد.

برای اطمینان از این که توافق طلاق بریتانیا در اتحادیه اروپا خواستار ادامه اعمال برخی قوانین اتحادیه اروپا در ایرلند شمالی است. اما بریتانیا می خواهد قدرت بسیاری از آنها را لغو کند و اذعان کرد که این امر قوانین بین المللی را نقض خواهد کرد.

نانسی پلوسی رئيس مجلس نمايندگان آمريکا گفت هرگونه معامله تجاری بالقوه آمريکا و بريتانيا در صورت تضعيف توافق سال ۱۹۹۸ بريتانيا کنگره آمريکا را تصويب نخواهد کرد.

رهبران سابق بريتانيا ترزا می و جان ميجر جانسون را که دولت او لايحه بازار داخلی را روز چهارشنبه مطرح کرد، به خاطر در نظر گرفتن نقض صریح و عمدی حقوق بين الملل سرزنش کردند.

میجر می گوید: «اگر شهرت خود را به خاطر ارج نهادن به وعده هایی که می دهیم از دست بدهیم، چیزی فراتر از قیمت از دست خواهیم داد که ممکن است هرگز به دست نیاید.»

دیپلمات های اروپایی گفتند بریتانیا در حال انجام یک بازی از "مرغ" است، تهدید به خراب کردن این روند و به چالش کشیدن بروکسل برای تغییر مسیر. برخی از ترس جانسون ممکن است خروج بدون معامله به عنوان یک حواس پرتی مفید از همه گیر مشاهده کنید.

میچل مارتین، نخست وزیر ایرلند، هنگامی که از او پرسیده شد که چقدر در یک معامله تجاری در حال رسیدن است، به گوینده ملی RTE گفت: «من در این مرحله خوش بین نیستم.

"من فکر می کنم توسعه دیروز، چون اعتماد به مذاکرات را تضعیف می کند، رسیدن به جایی را که همه می گویند می خواهند به آن برسند، که یک قرارداد تجارت آزاد بدون تعرفه و بدون سهمیه بندی است، سخت تر می کند."

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن