دیاک رئیس سابق دو و میدانی جهان به جرم فساد به دو سال زندان محکوم شد

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 15:26 لامين دياک رئيس سابق نهاد حاکم بر دو و ميدانی جهان روز چهارشنبه در فران

توسط NEWSPISHGAMANNN در 27 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 15:26

لامين دياک رئيس سابق نهاد حاکم بر دو و ميدانی جهان روز چهارشنبه در فرانسه به فساد در يک رسوائی دونينگ روسيه محکوم شد و به گذراندن دست کم دو سال زندان محکوم شد.

تبلیغات
ادامه

دیاک، سنگالی ۸۷ ساله، به دلیل پذیرش رشوه از ورزشکاران مظنون به دوپینگ، سرپوش گذاشتن بر نتایج آزمایش و اجازه دادن به ادامه رقابت از جمله در المپیک ۲۰۱۲ لندن مجرم شناخته شد.

دادگاه همچنین دیاک را به دلیل پذیرش پول روسیه برای کمک به تأمین مالی کمپین مکی سال برای انتخابات ریاست جمهوری سنگال در سال ۲۰۱۲، در ازای کند کردن رویه های ضد دوپینگ گناهکار شناخته است.

دادستان ها گفتند دياک درخواست رشوه کرده است که مجموعا ۳٫۴۵ ميليون يورو (۴٫۱۰ ميليون دلار) از ورزشکاران مظنون به تقلب در مواد مخدر است. رئیس دادگاه گفت اقدامات بلندپر سابق «ارزش های دو و میدانی و مبارزه با دوپینگ را تضعیف کرده است».

دادگاه به دیاک حکم چهار ساله زندان داد که دو سال آن به حالت تعلیق درآمده است. همچنین حداکثر جریمه ۵۰۰٬۰۰۰ یورویی (۵۹۴٬۰۰۰ دلار) را تحمیل کرد.

دیاک با پوشیدن ردای سفید، در حالی که حکم و حکم گناهکار را می خواند، در مقابل قاضی ارشد بی بن بست نشست. قاضی، رز-ماری هنو، به جزئیات نقش خود در طرح پرداخت، لقب "حفاظت کامل" داد، که ورزشکاران روسی مظنون به دوپینگ میلیون ها پول hush را فشردند.

او گفت: «این پول در ازای برنامه «حفاظت کامل» پرداخت می شد.» او افزود این طرح به ورزشکارانی که باید «صرفاً و به سادگی برای فرار از تحریم ها» به حالت تعلیق در می آمد، اجازه می داد.

دادگاه همچنین احکام گناهکار را به پنج نفر دیگر از جمله پسر دیاک، پاپا ماساتا دیاک، که به عنوان مشاور بازاریابی IAAF کار می کرد، صادر کرد. قاضی گفت ۱۵ میلیون دلار به شرکت های جوان تر دیاک اختصاص داده شده است، از جمله کمیسیون ها و پول خامه ای کردن قراردادها و فروش حقوق تلویزیون و معاملات دیگر در حالی که پدرش در سازمان بین المللی انرژی اتمی مسئول بود.

پیش از صدور حکم، پاپا ماساتا دیاک در این هفته این اتهامات را «بزرگترین دروغ تاریخ ورزش جهانی» نامید. او گفت که ۱۰ میلیون دلار از کار مشاوره ای IAAF خود اما همه از نظر قانونی به دست آورده است. او گفت که از محاکمه صرف نظر کرده است زیرا «تسلیم شدن به عدالت فرانسه این است که خودم را در اختیار دشمنانم قرار دهم».

سنگال از استرداد او خودداری کرد.

لامین دیاک زمانی یکی از تأثیرگذارترین مردان این ورزش بود که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ رهبری انجمن بین المللی فدراسیون های دو و میدانی را بر عهده داشت. IAAF هم اکنون با نام دو و میدانی جهانی شناخته می شود.

(فرانسه 24 با رویترز و AP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب