تبعیدی 'هتل رواندا' قهرمان ادعا می کند که او را به پرواز به کیگالی فریب خورده بود

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 17:12 پل روساساباگینا که در یک فیلم هالیوودی به عنوان یک قهرمان به تصویر کشید

توسط NEWSPISHGAMANNN در 30 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 17:12

پل روساساباگینا که در یک فیلم هالیوودی به عنوان یک قهرمان به تصویر کشیده شده بود و در جریان نسل کشی رواندا به نجات توتسیس کمک کرد، به نیویورک تایمز گفت که معتقد است به دعوت کشیش به بوروندی پرواز می کند، اما در عوض به رواندا فریب خورده و به اتهام تروریسم دستگیر شده است،

تبلیغات
ادامه

روزساباگانا روزانه در مصاحبه ای با آمريکا صحبت می کرد اين مقاله که گفته می شود از سوی دولت رواندا مجاز بوده و با حضور مقامات دولتی صورت گرفته است. او به روزنامه گفت: «چگونه به اینجا رسیدم - حالا این یک سورپرایز است.» "راستش نميومدم اينجا"

این ناراضی سیاسی هوتو ۶۶ ساله و مدیر سابق هتل پس از آن که فیلم نامزد اسکار "هتل رواندا" او را با استفاده از ارتباطاتش با نخبگان هوتو برای محافظت از توتسی های فراری از کشتار در جریان نسل کشی سال ۱۹۹۴ به تصویر کشید، به شهرت سوق داده شد. فیلم هالیوود به او اعتبار می دهد که جان بیش از ۱۲۰۰ نفر را در حالی که در هتلی که اداره می کرد پناه می دادند نجات دهد.

حدود ۸۰۰٬۰۰۰ نفر بیشتر توتسی اما هوتو میانه رو نیز در این نسل کشی کشته شدند.

او از سال ۱۹۹۶ در تبعید زندگی می کرد و در آنجا منتقد برجسته پل کاگامه رئیس جمهور توتسی بود و او را متهم به خفه کردن مخالفت های سیاسی، استبداد و احساسات ضد هوتو کرد. او دارای هر دو تابعیت بلژیک و ایالات متحده "کارت سبز".

روساساگاگانا 'خود را تحویل داد', رئیس جاسوسی رواندا می گوید

روساساباگينا در اوائل ماه جاری ناگهان در رواندا در بازداشت ظاهر شد و باعث اتهامات خانواده اش مبنی بر ربوده شدن او شد. اما او می گويد داوطلبانه سوار يک هواپيمای خصوصی در دبی شد که به اعتقاد او به بوجومبارا پايتخت بوروندی مقید است، ج آنجا برنامه ريزی کرده بود به دعوت يک کشيش محلی با کليساها صحبت کند.

در عوض او در کیگالی فرود آمد و اکنون با ۱۳ اتهام از جمله تروریسم، همدستی در قتل و تشکیل یا پیوستن به یک گروه مسلح نامنظم با کودکان درگیر مواجه است. NYT به نقل از رئیس جاسوسی رواندا می گوید "او خود را در اینجا تحویل داد".

در این گزارش آمده است که این هواپیما توسط گینگ جت، یک شرکت چارتر مستقر در یونان اداره می شد که اغلب توسط کاگامه مورد استفاده قرار می گیرد.

وثیقه تکذیب شد

يک سخنگوی پيگرد قانونی روز چهارشنبه به خبرگزاری رويترز گفت روساساباگنا که زمانی خواستار مقاومت مسلحانه در برابر دولت در يک ويديوی يوتيوب شده بود، با حکم احتمالی حبس ابد روبرو ست. او روز پنجشنبه از وثیقه محروم شد و در حالی که پیگرد قانونی به تحقیقات خود پایان می دهد، به مدت ۳۰ روز در زندان خواهد ماند.

NYT نتوانست با کشیش صحبت کند، و می گوید مقامات رواندا بر این باورند که او در واقع برای هماهنگی با گروه های مسلح مستقر در بوروندی و کنگو به آنجا می رفت.

روزساباگینا در سال ۲۰۱۸ با همکاری یک گروه مخالف به نام جنبش رواندا برای تغییر دموکراتیک (MRCD) تأسیس کرد که گفته می شود یک جناح مسلح به نام جبهه آزادی بخش ملی (FLN) دارد.

روزساباگینا در سخنرانی های متعدد حمایت خود را از FLN - که حملات مسلحانه انجام داده و از سوی رواندا به عنوان یک سازمان تروریستی توصیف شده است - اعلام کرده است، اما میزان دخالت او در اقدامات آن نامشخص است.

او با این وجود تشکیل این گروه را تکذیب کرده است.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب