فیس بوک مانع پیشنهاد فرانسوی برای زنده کردن جریان مرگ خود را

صادر شده در: 05/09/2020 - 18:11اصلاحشده: 05/09/2020 - 18:14 آلن کوک با بالا بردن یک فنجان پلاستیکی به سمت دور

توسط NEWSPISHGAMANNN در 15 شهریور 1399

صادر شده در: 05/09/2020 - 18:11اصلاحشده: 05/09/2020 - 18:14

آلن کوک با بالا بردن یک فنجان پلاستیکی به سمت دوربین اشاره کرد و گفت: «خوب دوستانم، برای آخرین بار به سلامتی شما می نوشم.»

تبلیغات
ادامه

این فرانسوی ۵۷ ساله در ویدئویی که درست پس از نیمه شب ۵ سپتامبر به فیس بوک پخش شد، طرح مرگ خود را به پیروانش اعلام کرد. Cocq دارای یک وضعیت پزشکی بسیار نادر، دردناک و لاعلاج است که باعث می شود دیواره شریان های او به هم بچسبد. اون مي گوید که در 34 سال گذشته در مرحله پایانی بیماری اش بوده است.

Publiée par Alain Cocq sur Vendredi 4 septembre 2020

کوک پس از درخواست ناموفق امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای اجازه دادن به او برای مرگ با عزت از طریق کمک های پزشکی، اعلام کرد که از غذا خوردن و نوشیدن دست بر خواهد داشت و از جمعه شب شروع می شود و این روند را در فیس بوک زنده خواهد کرد.

اما پلت فرم رسانه های اجتماعی به سرعت نقل مکان کرد به ممنوعیت Cocq از ارسال فیلم. کوک به بیش از ۲۲٬۰۰۰ دنبال کننده و ۴۰۰۰ دوست فیس بوک خود گفت که این سایت تا ۸ سپتامبر او را مسدود کرده است. او پيشتر گفته بود انتظار دارد ظرف دو تا پنج روز بميرد.

"Facebook has blocked me from broadcasting video until 8 September. Now it's up to you [to act]". "Facebook has blocked me from broadcasting video until 8 September. Now it's up to you [to act]".
"فیس بوک من را از پخش ویدئو تا 8 سپتامبر مسدود کرده است. در حال حاضر آن را به شما [به عمل]". © آلین کوک در فیس بوک

کوک گفت که ظرف یک روز راه حل دیگری پیدا خواهد کرد. اما او همچنین از پیروانش خواست که به «روش های ناعادلانه تبعیض و ممانعت از آزادی بیان» فیس بوک اعتراض کنند.

Un système de repli sera actif d'ici 24H00 quand à la diffusion de la vidéo Mais ne manqué de faire savoir ce que vous...

Publiée par Alain Cocq sur Samedi 5 septembre 2020

فیس بوک مرگ او را خودکشی می بیند که تصویرهایی از آن در شبکه اجتماعی ممنوع شده است. یک سخنگوی فیس بوک فرانس به روزنامه فرانسوی لوموند گفت در حالی که این شرکت «به تصمیم او برای جلب توجه به این موضوع پیچیده احترام می نهد»، مقررات آن به این معنی بود که موظف است جلوی ویدئوی او را بگیرد «چون قوانین ما اجازه نشان دادن اقدام به خودکشی را نمی دهد».

چرا مرگت رو زنده ميکني؟

آلن کوک مدت هاست که برای حق مرگ به کمک پزشکی کمپین می کند. او با صندلی چرخدار خود از خانه اش در دیژون در شرق فرانسه به دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ، به نهادهای اروپایی در بروکسل و به سازمان ملل متحد در ژنو سفر کرده تا با قانونگزاران ملاقات کند و از حق اتانازی فعال طرفداری کند.

کوک به رسانه های فرانسه توضیح داد که می خواهد لحظات پایانی عذاب خود را به مخاطبان آنلاین هزاران نفر نشان دهد «تا مردم بدانند پایان زندگی در فرانسه چگونه است».

با این حال او روشن است که نمی خواهد ویدئو برای بینندگان بیش از حد ناراحت کننده باشد. او قصد دارد آن را بدون صدا پخش کند و دوربین به محض مرگ فیلمبرداری را متوقف خواهد کرد. او می گوید: «برای من نشان دادن تصاویر ناراحت کننده خارج از سوال است.» "لحظه ای که من در گذشت تحویل خواهد بود. دعوا بعد از من ادامه خواهد داشت.»

Alain Cocq in his home in Dijon. Alain Cocq in his home in Dijon.
آلین کوک در خانه اش در دیجون. © فیلیپ دمزز، خبرگزاری فرانسه

قانون در فرانسه

وضعیت رو به وخامت کوک او را در خانه در رختخوابش محصور کرده است و در آنجا می گوید «با درد غیرقابل تحمل فلج شده است». او نامه ای به رئیس جمهور فرانسه نوشت و از او خواست تا اجازه دهد «با آرامش از بین برود». امانوئل ماکرون در پاسخی که کوک در ۳ سپتامبر دریافت کرد نوشت که او با درخواست کوک «جابه جا» شده است، اما گفت که «چون من بالاتر از قانون نیستم، نمی توانم درخواست شما را به شما اعطا کنم».

اتانازی در فرانسه غیرقانونی است. قانون کلایس-لئونتی که در سال ۲۰۱۶ اصلاح شد، این حق را اعطا می کند که بیماران بیمار پایانه ای تا زمان مرگ به شدت آروم شوند، اما تنها در شرایط خاص - به عنوان مثال، اگر مرگ قریب الوقوع باشد. این برای کوکو چنین نیست.

نماینده عمومی انجمن پور le droit à mourir dans la dignité [انجمن حق مرگ در کرامت] فیلیپ Lohéac به فرانسه 24 در exasperation گفت که "تنها راه گریز" در قانون Claeys-Leonetti برای کسانی که در پایان زندگی خود هستند "امکان مرگ از گرسنگی و تشنگی است".

وی افزود: این قانون لئونتی است. "امروز، آلين کوک هستم. فردا، شخص دیگری خواهد بود.»

بر اساس یک نظرسنجی که این سازمان خیریه در سال ۲۰۱۹ انجام داد، ۹۶ درصد مردم فرانسه زمانی طرفدار اتانازی هستند که یک بیمار رنج جدی و لاعلاج را تجربه می کند.

فرانسه در این مورد بسیار سفت تر از دیگر کشورهای اروپایی است. در اروپا پنج کشور - بلژیک، هلند، سوئیس، آلمان و لوکزامبورگ - وجود دارد که در آن اتانازی به کمک پزشک قانونی است.

فرانسه موارد بلندپایه دیگری شبیه به کوک داشته است. وینسنت لمبرت پس از یک تصادف موتورسیکلت در سال ۲۰۰۸ چهار قلو و در حالت رویشی باقی مانده بود. او به مدت ۱۱ سال اینطور باقی ماند در حالی که خانواده اش بر سر اینکه آیا او باید زندگی کند یا بمیرد، دست و پنجه نرم کردند. پس از یک نبرد قانونی طولانی، پزشکان حمایت از زندگی را حذف کردند و او در ژوئیه سال گذشته درگذشت.

در ماه فوریه سال جاری، آگنیس بوزن، وزیر بهداشت وقت فرانسه گفت که دولت دوباره به موضوع پایان عمر و مراقبت تسکینی - طرحی که توسط همه گیر کوید-۱۹ مختل شد- نگاه خواهد کرد.

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن