خانواده پلیس آمریکا قربانی تیراندازی Breonna تیلور حل و فصل پرونده مدنی برای $12mn

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 02:21 بستگان برونا تيلور، يک زن سياه پوست که در تيراندازی پليس در خانه خود کش

توسط NEWSPISHGAMANNN در 26 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 02:21

بستگان برونا تيلور، يک زن سياه پوست که در تيراندازی پليس در خانه خود کشته شد، روز سه شنبه اعلام کردند کت و شلوار مرگ نادرست خود را با شهر لوئيزويل آمريکا به ارزش ۱۲ ميليون دلار و همچنین وعده های اصلاحات اجرای قانون محلی حل و فصل کرده اند.

تبلیغات
ادامه

حل و فصل مدنی قابل توجه و نسبتا سریع بود، منعکس کننده فشار عمومی و احساسات اطراف مورد 26 ساله، که تبدیل به فریاد تجمع برای جنبش ماده زندگی سیاه و سفید شد.

پس از مرگ تیلور در ۱۳ مارس، یک شهروند سیاه پوست دیگر به نام جورج فلوید در ۲۵ مه در مینیاپولیس در حالی که یک افسر پلیس به گردنش گره می زد درگذشت و اعتراضاتی را در سراسر کشور علیه نژادپرستی و وحشیگری پلیس برانگیخت.

بن کرامپ وکیل خانواده تیلور حل و فصل ۱۲ میلیون دلاری را «تاریخی» خواند اما گفت طرح «اصلاحات جامع» «به همان اندازه مهم» است.

مقامات در لوییویل و ایالت کنتاکی متعهد شدند اقداماتی را به اجرا درآیند که ممکن است حوادثی شبیه به حمله خراب شده ای را که تیلور در آن کشته شد، سر بزند.

از جمله آن ها می توان به نظارت بیشتر از افسران فرماندهی در مورد حکم جستجو، استخدام تیمی از مددکاران اجتماعی و تشویق افسران به انجام خدمات اجتماعی اشاره کرد.

گرگ فیشر شهردار لوییویل گفت که شهر "در انتظار حرکت به جلو با اصلاحات مورد نیاز برای جلوگیری از تراژدی مانند این هرگز اتفاق می افتد دوباره نیست."

تیلور هنگامی کشته شد که سه افسر پلیس لباس شخصی که حکم جستجوی "بدون در زدن" را اجرا می کردند، اواخر شب به آپارتمانش ترکیدند.

دوست پسر تیلور که با او در رختخواب بود، اسلحه ای گرفت و با مأموران تبادل آتش کرد. او بعدها گفت که فکر می کند آنها مجرم هستند.

ماموران که به اصابت نیاز دوربین های بدن خود را فعال نشده بودند، هشت بار به تیلور شلیک کردند و او را کشتند. يک گروهبان پليس نيز مجروح شد.

این توافق نشانه پایان دادن به دادرسی مدنی است اما نه به تحقیقات جنایی، که هنوز منجر به هیچ اتهامی نشده است، شش ماه پس از مرگ تیلور.

این سه نفر گفتند که قبل از ورود خود را اعلام کرده اند. آن ها بعدها یک گزارش پس از عمل ارائه دادند که مشخص شد با خطاها مبهم است.

این حمله همزمان با تعداد انگشت شماری دیگر انجام شد که دوست پسر سابق تیلور، یک فروشنده مواد مخدر ادعا شده را هدف قرار می داد. اما تیلور ماه ها قبل با او به هم گفته بود.

مادرش تامیکا پالمر می گوید: «به همان اندازه که امروز قابل توجه است، تنها آغاز گرفتن عدالت کامل برای برونا است.»

"وقتشه که با اتهامات جنايي جلو بريم"

هنوز هيچ اتهام جنايي وجود نداره

خانواده تیلور در ماه آوریل شکایت مدنی را به دنبال جبران خسارت مطرح کردند و ادعا کردند که حکم جستجو در اشتباه است و ماموران کورکورانه و بدون تلاش به دلیل شلیک کرده اند.

یکی از این سه افسر به نام برت هنکیسون از آن زمان اخراج شده و دو افسر دیگر به حالت تعلیق درآمدند. این شهر همچنین حکم «بدون در زدن» را ممنوع کرده است.

این پرونده خشم بین المللی را برانگیخته است، و توجه مشهوری را به دست آورده است.

اوپرا وینفری هزینه بیلبوردها را در کنتاکی پرداخت و خواستار عدالت برای تیلور شد. نائومی اوساکا قهرمان اوپن آمریکا در جریان دویدن برای کسب عنوان قهرمانی ماسک صورت حامل نام تیلور به تن کرد.

لوئیس همیلتون ستاره فرمول یک تی شرتی به تن داشت که در گراند پری توسکان روز یکشنبه «پلیس هایی را که برونا تیلور را کشته اند دستگیر کنید» بر روی سکو می خواند.

پرتره ای از تیلور جلد شماره سپتامبر مجله Vanity Fair را برازنده کرد.

اما تا کنون، هیچ یک از افسران متهم نشده اند -- واقعیتی که هفته هاست به اعتراضات روزانه ضد نژادپرستی در لوییویل دامن زده است.

اعضای شبه نظامی مسلح که ادعا می کنند می خواهند از اعمال خرابکاری جلوگیری کنند نیز حضور داشته اند، به ویژه در حاشیه دربی کنتاکی در ۵ سپتامبر.

(AFP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب