فرانسه خواستار ما را به برداشت تحریم ICC کارکنان

صادر شده در: 12/06/2020 - 21:32بروز رسانی: 12/06/2020 - 21:32 فرانسه روز جمعه به نام در ایالات متحده به بردا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 23 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

فرانسه روز جمعه به نام در ایالات متحده به برداشت تحریم ها علیه کارکنان دیوان کیفری بین المللی (ICC) در تماس تلفنی با تصمیم حمله متحده به اساسنامه رم معاهده که تاسیس دادگاه.

تبلیغات

"فرانسه تاسف است برای یادگیری از 11 ژوئن 2020 اجرایی منظور از دولت ایالات متحده اجازه اعمال تحریم ها علیه پرسنل از دادگاه جنایی بین المللی (ICC) و یا افراد همکاری با آن که می تواند نگرانی ماموران دولتی" گفت: وزیر امور خارجه Jean-Yves Le Drian در بیانیه ای در فرانسه.

"این تصمیم نشان دهنده یک حمله جدی در برابر دادگاه و ایالات متحده به اساسنامه رم و فراتر از آن یک چالش به multilateralism و استقلال قوه قضائیه" در این بیانیه اضافه شده است.

فرانسه پاسخ آمد یک روز پس از رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن مجاز اقتصادی ایالات متحده و سفر, تحریم ها علیه ICC کارکنان درگیر در یک تحقیق به این که آیا نیروهای آمریکایی مرتکب جنایات جنگی در افغانستان است.

"ما نمی تواند ما را نه به مردم ما را تهدید توسط یک دادگاه نمایشی" گفت: وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo, اعلام حرکت پنج شنبه. "من یک پیام به بسیاری از متحدان نزدیک در جهان است. مردم خود را می تواند در آینده به ویژه کسانی که از کشورهای ناتو که در مبارزه با تروریسم در افغانستان درست در کنار ما," او گفت:.

فرانسه عضو ناتو یکی از 123 متحده به اساسنامه رم از سال 1998 پیمان ایجاد ICC.

ICC سازمان ملل متحد با شدت بهم زدن تهمت تصمیم

مغلوب ساختن پیشی جستن حرکت شده است ملاقات با انتقاد گسترده از جمله محکومیت و غیــره.

در بیانیه منتشر شده در اوایل روز شنبه لاهه مستقر در دادگاه گفت: آن "می ایستد بصورتی پایدار و محکم آن توسط کارکنان و مقامات باقی می ماند و تزلزل در آن تعهد به تخلیه مستقل و بی طرفانه قیمومیت" گذاشته در تاسیس آن معاهده است.

آن گفت: حمله به ICC نیز به منزله "حمله علیه منافع قربانیان قساوت جنایات برای بسیاری از آنها این دادگاه نشان دهنده آخرین امید برای عدالت".

سازمان ملل متحد نیز ابراز تاسف بیش از مغلوب ساختن پیشی جستن آخرین حرکت می کند.

"استقلال از ICC و توانایی خود را به کار گیرند و بدون دخالت باید تضمین شده به طوری که آن را می توانید تصمیم بگیرید که مسائل بدون هیچ نامناسب نفوذ انگیزه فشارها و تهدید و یا دخالت مستقیم و یا غیر مستقیم از هر سه ماهه و یا به هر دلیل," حقوق بشر سازمان ملل متحد سخنگوی Rupert Colville گفت: سازمان ملل متحد جلسه مطبوعاتی در ژنو جمعه.

"قربانیان نقض فاحش حقوق بشر است و نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه و خانواده های آنها حق دارند برای جبران و حقیقت," او اضافه شده است.

(FRANCE 24 با رادیو فردا)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن