چارلی هبدو فرانسه برای چاپ مجدد کارتون های محمد در آغاز محاکمه ترور

صادر شده در تاریخ: 01/09/2020 - 13:15 هفته نامه طنز فرانسوی چارلی هبدو، هدف قتل عام مردان مسلح اسلامگرا در سا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 11 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ:

هفته نامه طنز فرانسوی چارلی هبدو، هدف قتل عام مردان مسلح اسلامگرا در سال ۲۰۱۵، روز سه شنبه گفت کاریکاتورهای بسیار بحث برانگیز محمد پیامبر اسلام را به مناسبت آغاز محاکمه در این هفته همدستان ادعایی در این حمله دوباره منتشر می کند.

تبلیغات

«ما هرگز دراز نمی رویم. ما هرگز دست از کار برن خواهیم داشت.» کارگردان آن لوران "ریس" سوریسو در سرمقاله ای نوشت تا با دوباره سازی کارتون ها در آخرین نسخه خود برود.

دوازده نفر از جمله برخی از کاریکاتوریست های جشن گرفته شده فرانسه در ۷ ژانویه ۲۰۱۵ هنگامی که برادران Said و Cherif Kouachi به داد و بیداد اسلحه در دفاتر کاغذ در پاریس رفتند کشته شدند.

عاملان آن در پی اين قتل عام کشته شدند اما ۱۴ همدست ادعا شده در اين حملات که يک سوپرمارکت يهودی را نيز هدف قرار داد، روز چهارشنبه در پاريس محاکمه خواهند شد.

جلد آخرین شماره چارلی هبدو ده ها کارتون را نشان می دهد که برای اولین بار توسط روزنامه دانمارکی جیلندز-پوستن در سال ۲۰۰۵ منتشر شد -- و سپس توسط چارلی هبدو در سال ۲۰۰۶ تجدید چاپ شد -- که طوفان خشم را در سراسر جهان اسلام رها کرد.

در مرکز جلد کاریکاتوری از پیامبر است که توسط کاریکاتوریست آن ژان کابوت معروف به کابو کشیده شده است که در این قتل عام جان خود را از دست داده است.

تیتر صفحه اول می گوید: «همه اینها، فقط برای آن.»

تیم تحریریه آن نوشت که اکنون زمان مناسب برای چاپ مجدد کارتون ها است و می گوید با باز شدن محاکمه «ضروری» است.

در این بیانیه آمده است: «اغلب از ژانویه ۲۰۱۵ از ما خواسته شده است که کاریکاتورهای دیگری از محمد را چاپ کنیم.»

"ما همیشه از این کار خودداری کرده اند، نه به این دلیل که ممنوع است -- قانون به ما اجازه می دهد تا این کار را انجام دهیم -- بلکه به این دلیل که نیاز به دلیل خوبی برای انجام آن وجود داشت، دلیلی که معنا دارد و چیزی را به بحث می آورد."

تمایل مقاله به ایجاد جرم، آن را قهرمان آزادی بیان برای بسیاری در فرانسه کرده است، در حالی که دیگران معتقد بودند که بیش از حد اغلب از یک خط عبور کرده است.

اما قتل عام کشور را در غم و اندوه با شعار #JeSuisCharlie (من چارلی هستم) ویروسی می شود متحد کرد.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن