دانش آموزان فرانسه در میان نگرانی های مربوط به Covid-19

به مدرسه برمیگردند دانش آموزان فرانسه با کیسه های مدرسه بر پشت و ماسک روی صورت خود، روز سه شنبه در آغاز یک سال

توسط NEWSPISHGAMANNN در 11 شهریور 1399
به مدرسه برمیگردند

دانش آموزان فرانسه با کیسه های مدرسه بر پشت و ماسک روی صورت خود، روز سه شنبه در آغاز یک سال مدرسه ای در سایه ویروس کرونا به کلاس بازگشتند.

تبلیغات

حدود ۱۲٫۴ میلیون دانش آموز در فرانسه روز سه شنبه به مدرسه بازگشتند و به مدت یک سال در حال حاضر توسط کاوید-۱۹ ابری شده و محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از تجدید حیات این بیماری مهار شدند.

ژان میشل بلانکر وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه گفت دولت اقداماتی را انجام داده است تا سال بتواند «تا حد امکان به طور معمول» آغاز شود.

بلانکر تاکید کرد: «مدرسه اجباری است» و افزود: پروتکل بهداشتی اتخاذ شده توسط وزارت خانه اش را «ساده و روشن» می تلقی کرد و به والدین و دانش آموزان اطمینان داد که «اصولاً» انتظار نمی رفت تغییر چندانی داشته باشد.

پروتکل "در میان سخت گیرانه ترین در اروپا است، که اجازه می دهد تا ما برای شروع سال به طور معمول که ممکن است"، او در بازدید از Mayenne، در غرب فرانسه گفت.

به طور سنتی به والدین کودکان مدرسه مهد کودک اجازه داده شده است که فرزندان خود را در اولین روز مدرسه در کلاس همراهی کنند. اگرچه او آن را برای این سال را رد نمی کند، Blanquer به مردم یادآوری کرد که "ایده این است که برای جلوگیری از تماس بین بزرگسالان تا آنجا که ممکن است".

او از مدیران مدارس خواست که «عملگرا باشند» و روز سه شنبه بسیاری درهای خود را برای والدین کودکان بسیار خردسال باز کردند.

برخی از مدیران حتی به والدین دانش آموزان کلاس ششم که برای اولین بار در روز سه شنبه مدرسه راهنمایی (یا کالج)را آغاز کردند، اجازه دادند تا فرزندان خود را همراهی کنند، در میان اجرای سختگیرانه دوری اجتماعی و ضدزش دست.

تو فقط بايد از قوانين پيروي کني

یکی از والدین به نام استفانی روز سه شنبه دخترش را در مدرسه راهنمایی اش در سن-لو-د-اسرنت در شمال پاریس رها کرد و گفت: «خوب است که آنها شروع به بازگشت می کنند، به یک روال عادی برمی گردند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا نگران گسترش ویروس در مدارس است، گفت: «نه بیش از بازار. شما نمی توانید از زندگی کردن دست بردارید، فقط باید از قوانین پیروی کنید.»

به عنوان بخشی از این قوانین، دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی (۱۱ ساله به بالا) و همه معلمان در طول روز مدرسه، حتی در زمان استراحت، به جز در زمان غذا و برای کلاس های ورزشی در فضای باز، ماسک خواهند پوشید.

دولت ماسک معلمان را فراهم خواهد کرد، اما دانش آموزان باید خودشان را بیاورد، مگر در بخش های خاص. به عنوان مثال پاریس در روز اول خود دو ماسک پارچه ای برای هر دانش آموز راهنمایی تحویل خواهد داد (برخی کلاس های راهنمایی و دبیرستان از چهارشنبه و پنجشنبه آغاز می شود).

دوری اجتماعی نیز در مدارس و همچنین دستشویی و ضدتشویی منظم اجرا خواهد شد.

جاستین براکس، معلم ارتباطات بصری در دبیرستان حرفه ای آلفرد کاستز در بوبیگنی به فرانسه ۲۴ گفت: «بطری های ضدعفونی کننده در کلاس ها و سالن های مختلف در مدرسه، در ورودی، آمفی تئاتر، کانتین وجود دارد.» "ما همه را ملزم می کنیم که اقدامات بهداشتی سختگیرانه ای را دنبال کنند."

دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی نیز مجبور خواهند بود در کانتین ماسک بپوشند، به جز زمانی که برای خوردن روی میز نشسته اند. وزارت آموزش و پرورش توصیه کرده است مدارس چندین بار اسلات برای ناهار به منظور سهولت جریان و محدود کردن جمعیت در کافه تریاها ارائه دهند.

در مدارس ابتدایی که دانش آموزان مجبور به پوشیدن ماسک ن خواهند بود، دوره های استراحت برای محدود کردن تعداد کودکان حیاط مدرسه سرسام آور خواهد بود.

اقدامات در صورت شیوع

به معلمانی که سال خود را از روز دوشنبه آغاز کردند، دستور داده شده است که به مدرسه ن آیند و در اولین نشانه بیماری برای کاوید-۱۹ آزمایش شوند. براکس می گوید: «از ما خواسته شد که اگر کوچکترین علامتی داشته باشیم در خانه بمانیم.»

وزارت آموزش و پرورش می گوید آزمایش هایی نیز بر روی هر کودک که علائم را نشان می دهد، انجام خواهد شد تا «زنجیره آلودگی ها را ردیابی کند و بتواند اقدامات قرنطینه ای انجام دهد». هدف این است که قادر به عمل "در عرض 48 ساعت هر بار علائم گزارش شده است"، به منظور آزمایش هر کسی که در تماس با فرد بیمار بود.

امید این است که این اقدامات به مدارس اجازه دهد باز بمانند. با این حال، در صورت سنبله در موارد Covid-19 در یک منطقه جغرافیایی خاص، مدارس آن منطقه ممکن است ساعات کلاس درس را کاهش دهد و بازگشت به تدریس از راه دور برای بخشی از زمان.

اگر خود مدرسه شیوع ویروس، کلاس های خاصی را تجربه کند یا در صورت لزوم، کل مدرسه می توانست قفل کند و به یادگیری از راه دور ۱۰۰ درصد گذار کند.

بلانکر گفت: این تصمیم «به صورت موردی، بر اساس پروتکل سختگیرانه ای که مقامات بهداشتی به همراه پیشوندها و هیئت های آموزش و پرورش دیکته کرده اند» گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در هفته های آینده این نوع چیزها به ناچار رخ خواهد داد، بنابراین نباید آن را شکست یا مشکل بدانیم. ما باید آن را پیامد لازم سیاست خود قرار دهیم که این است که به دانش آموزان اجازه دهیم به مدرسه بازگردند.»

ارزیابی دانش آموزان پس از قفل شدن

دانش آموزان از نمرات خاص خواهد شد ارزیابی در ابتدای سال برای اندازه گیری سطح اسکولاستیک خود را پس از یک سال مدرسه قطع شده توسط قفل شدن دو ماه یا بیشتر برای برخی از. همچنین انتظار می رود مدارس برنامه های ویژه و شخصی سازی شده ای را برای دانش آموزانی که ممکن است عقب افتاده اند ارائه دهند.

براکس گفت: "دبیرستان ما یک ارزیابی پس از کاوید برای گرفتن سهام، هر دو از جنبه های مثبت و منفی دوره راه اندازی کرده است." خواهیم دید که چه چیزی به خوبی با تدریس از راه دور کار می کرد و چگونه ما می توانیم کمک به دانش آموزانی که قطع ارتباط در ماه مارس گرفتن."

این مقاله از اصل به زبان فرانسوی ترجمه شده است.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب