دادگاه در زندان بیش از شش 'Karachigate' در ایران رشوه

صادر شده در: 15/06/2020 - 15:51بروز رسانی: 15/06/2020 - 15:51 یک دادگاه پاریس روز دوشنبه در بر داشت سه سابق

توسط NEWSPISHGAMANNN در 26 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

یک دادگاه پاریس روز دوشنبه در بر داشت سه سابق مقامات دولتی و سه نفر دیگر به جرم اتهام مربوط میلیون یورو رشوه از فروش اسلحه به پاکستان و عربستان سعودی به امضا رسید و در سال 1994. این Karachigate رسوایی بازیگران سایه دولت از چند رئیس جمهور از ژاک شیراک به نیکولا سارکوزی.

تبلیغات

به اصطلاح Karachigate رسوایی (l'affaire کراچی در فرانسه) است درگیر نخست وزیر سابق ادوارد Balladur که در انتظار محاکمه در ماه های آینده بیش از اتهامات عنوان شده است که او با استفاده از فروش اسلحه رشوه برای کمک به صندوق خود را شکست خورده سال 1995 ریاست جمهوری پیشنهاد داد.

Balladur ادعا کرده است که این پول از جمله سپرده 20 میلیون فرانک (€3 میلیون) آمد از فروش کمپین تی شرت و سایر کالا نیز به عنوان هدیه از اعضای حزب. محافظه کار Balladur خود را از دست داد نبرد انتخابات به پارلمان رقیب ژاک شیراک.

کسانی که زندانی روز دوشنبه عبارتند از: Nicolas Bazire, Balladur سابق مدیر کمپین; این Renaud Donnedieu de Vabres مشاور سابق به وزیر دفاع فرانسوا Léotard; و تیری Gaubert سابق دستیار و سپس به بودجه وزیر نیکولا سارکوزی.

Bazire و Donnedieu de Vabres دستور داده شد برای گذراندن سه سال در زندان دادگاه گفت Bazire "می دانستم که به خوبی" که 10.25 میلیون فرانک (حدود €1.6 میلیون دلار) از منابع مشکوک به حال فرود در Balladur کمپین حساب.

Gaubert تحویل داده شد دو سال زندان محکوم شد دومینیک دژبان سابق رئیس تقسیم بین المللی فرانسه نیروی دریایی دفاع پیمانکار DCN (پس از تغییر نام نیروی دریایی ،

یک تیره در ایران مورد Karachigate قدمت آن به مذاکرات بین پاکستان و فرانسه برای فروش فرانسوی Agosta 90B-کلاس زیردریایی. یک قرارداد شد در نهایت به امضا رسید و در سال 1994 بین دولت و سپس نخست وزیر پاکستان بی نظیر بوتو و رئیس جمهور فرانسه فرانسوا میتران.

سابق فرانسه نخست وزیر Dominique de Villepin بود که رئیس ستاد در Élysée کاخ ریاست جمهوری در طول شیراک اولین واژه گفته است که پس از آن تحقیقات که پرداخت شد لغو بیش از سوء ظن است که وجود دارد مطرح شده است که رشوه.

در سال 2002 یک بمب گذاری در پاکستان در شهر بندری کراچی کشته شدن 15 نفر از جمله 11 مهندسین فرانسوی. در ابتدا مقصر القاعده در حال حاضر وجود دارد سوء ظن است که ماشین بمب گذاری در یک اقدام انتقام پس از شیراک دستور پرداخت به توقف.

رسوایی را در رفتن به سایه ریاست جمهوری شیراک جانشین نیکولا سارکوزی. محققان بوده است بررسی اتهامات رشوه از سال 2008.

در دوران ریاست جمهوری سارکوزی بارها و بارها گزارش را رد کرده است که او Balladur را 1995 انتخابات ریاست جمهوری, مدیر, افشاگری در مورد ادعاهای به عنوان "تهمت و خرده دستکاری سیاسی". اما سال 2011 بازداشت Gaubert و Bazire دو سابق دید از دستیاران تولید پایدار خوراک از منفی عناوین مرکز-راست رهبر سابق.

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن