فرانسوی کشتن نیروهای القاعده شمال آفریقا ارشد در, مالی, وزیر دفاع می گوید

صادر شده در: 05/06/2020 - 22:42بروز رسانی: 05/06/2020 - 22:44 نیروهای فرانسوی کشته شدن رهبر القاعده در مغرب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 17 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

نیروهای فرانسوی کشته شدن رهبر القاعده در مغرب اسلامی (AQIM), الجزایر Abdelmalek Droukdel در شمال مالی فرانسه وزیر دفاع فلورانس Parly روز جمعه گفت.

تبلیغات

Droukdel کشته شد در روز پنج شنبه در نزدیکی مرز الجزایر که در آن گروه پایگاه که از آن به انجام حملات و آدم ربایی از غربی ها در کشورهای جنوب صحرای Sahel منطقه Parly گفت.

"بسیاری از همکاران نزدیک" از Droukdel – که فرمان چندین وابسته به گروه های جهادی در سراسر lawless منطقه – نیز "neutralised" او اضافه شده است.

القاعده در مغرب پدید آمده از یک گروه آغاز شده و در اواخر دهه 1990 توسط رادیکال اسلامگرایان الجزایر که در سال 2007 متعهد وفاداری به اسامه بن لادن القاعده شبکه.

با توجه به سازمان ملل متحد Droukdel بود و یک متخصص مواد منفجره و تولید دستگاه های که به کشته شدن صدها غیرنظامی در حملات بر اماکن عمومی.

او به مرگ محکوم شد در الجزایر در سال 2013 برای مشارکت در بمب گذاری در یک ساختمان دولتی و دفاتر سازمان ملل متحد کمیته پناهندگان در الجزایر که به کشته شدن 26 نفر و زخمی 177.

به ما گفت: آن را تا به حال ارائه اطلاعات برای کمک به پیگیری کردن Droukdel.

"ایالات متحده آفریقا فرمان بود و قادر به کمک هوش و ... پشتیبانی برای رفع این هدف" سخنگوی سرهنگ کریس Karns سی ان ان گفت در روز جمعه.

Droukdel شد 'یکی از مهم ترین رهبران جهادی در اقتصاد فرانسه 24 وسیم نصر

این گروه مسئولیت یک رشته از حملات به نیروهای نظامی و غیر نظامی در سراسر ساحل عاج از جمله 2016 حمله به یک هتل مجلل و رستوران در بورکینا فاسو که به کشته شدن 30 نفر و عمدتا غربی است.

فرانسه اعزام بیش از 5000 نیروهای نظامی برای مبارزه با گروه های جهادی در این منطقه تا حد زیادی lawless گستره کشش بیش از بورکینافاسو, چاد و مالی و موریتانی و نیجر – که در آن مواد مخدر و اسلحه از طریق جریان مرزهاي.

شمال مالی است که سایت های مکرر درگیری میان گروه های مسلح رقیب و همچنین به عنوان یک پناهگاه به صورت جهادی فعالیت است.

در سال 2012 کلید مالی شهرستانها کاهش یافت و تحت کنترل گروه های جهادی وابسته به القاعده که با بهره برداری از ناآرامی های ناشی از قومی Tuareg رهبری شورشی قیام. یک فرانسوی به رهبری مداخله نظامی راه اندازی شد در ماه ژانویه 2013 به ضرب و شتم به رو شود.

دولت اسلامی دستگیر رسمی

فرانسه همچنین ادعا کرد که روز جمعه دستگیر کرده اند, رهبر دولت اسلامی در بیشتر صحرای بزرگ آفریقا (EIGS) که انجام حملات مکرر بیش از نیجر غربی مرزهای.

"در مارس 19, فرانسوی, نیروهای اسیر Mohamed el Mrabat کهنه جهادی در منطقه ساحل و مهم کادر در EIGS", Parly گفت در توییتر.

عملیات علیه EIGS "دیگر تهدید تروریستی در منطقه" در ادامه گفت: Parly.

>> منحصر به فرد با القاعده در شمال آفریقا رهبر ابوعبیده Youssef Al-Aanabi

مالی است و تلاش برای مهار یک اسلامگرای شورش است که فوران در سال 2012 و ادعا کرده است هزاران نظامی و غیر نظامی زندگی پس از.

با وجود حضور هزاران نفر از فرانسه و نیروهای سازمان ملل جنگ فرا گرفته مرکز کشور و گسترش به همسایه بورکینافاسو و نیجر است.

یک منبع به خبرگزاری فرانسه گفت که برخی از 500 جنگجویان جهادی کشته شده اند یا دستگیر شده توسط نیروهای فرانسوی در منطقه در ماه های اخیر در میان آنها چندین چهره های پیشرو از جمله فرماندهان و استخدام.

Droukdel مرگ نمادین کودتا برای فرانسه یک منبع نظامی گفت. او تا به حال باقی مانده یک تهدید در منطقه قادر به تامین مالی جنبشهای جهادی حتی اگر خود رهبری بوده است رقابت این منبع اضافه شده است.

مرگ او و از دیگر چهره های القاعده می تواند ترک گروه آشفته در ساحل.

متولد سال 1971 در یک محله فقیر از الجزیره Droukdel در زمان کمک کرد یافت سلفی گروه برای موعظه و مبارزه (GSPC) در الجزایر است. Abdelaziz بوتفلیقه انتخاب رئیس جمهور در سال 1999 موفق به متقاعد کردن بسیاری الجزایر گروه های مسلح برای ذخیره کردن سلاح های خود را. این GSPC حال حاضر و Droukdel تصمیم به متحد با القاعده.

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن