پارلمان فرانسه مجسمه 'کد سیاه' نویسنده مخدوش در ضد نژادپرستی اعتراض

صادر شده در: 24/06/2020 - 09:14Modified: 24/06/2020 - 09:14 یک مجسمه در مقابل پارلمان فرانسه, ساختمان ارج نه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 4 تیر 1399

صادر شده در: Modified:

یک مجسمه در مقابل پارلمان فرانسه, ساختمان ارج نهادن ژان باپتیست کلبر پوشانده بود نقاشی های دیواری در روز سه شنبه میان جهانی فشار توسط ضد نژادپرستی فعالان به خراب کردن بناهای تاریخی ارقام به برده داری و یا استعمار.

تبلیغات

یکی از چهره های برجسته تحت عنوان "خورشید شاه" لویی چهاردهم کلبر بود 17th-century سلطنتی وزیر نوشت که احکام بردگان در فرانسه و خارج از کشور شدند. مجسمه خود را می ایستد در مقابل مجمع ملی برجسته برجسته مشرف به رودخانه سن در پاریس است.

پاریس به پلیس گفت: یک نفر بازداشت شد و پس از "دولت negrophobia" بود و ناخوانا در قرمز رنگ در مجسمه را پایه و صورتی رنگ بود هایش در کلبر شباهت.

یک گروه به نام ضد Negrophobia تیپ ارسال شده عکس های آنلاین از نقاشی های دیواری و یکی از فعالان خود در یک ون پلیس در سایت. این گروه به نام برای یک بحث ملی در مورد چنین آثار تاریخی و آنچه در آن خواستار نهادینه ضد سیاه نژادپرستی در فرانسه.

آن است که برجسته ترین بنای تاریخی در فرانسه هدف از جورج فلوید مرگ در ایالات متحده گالوانیزه اقدام در بسیاری از کشورها در برابر نژادی و بی عدالتی و خشونت پلیس. مجسمه قرار داده شد و تحت حفاظت پلیس در اوایل این ماه در حال رشد در میان تماس به تجدید نظر چنین چهره های تاریخی.

کلبر است که در جشن فرانسه برای یک دکترین اقتصادی شناخته شده به عنوان "colbertism" که متکی بر این ایده است که دخالت دولت مورد نیاز است برای خدمت به اقتصاد کشور و ثروت است.

بحث برانگیز Colbert همچنین پیش نویس کد نوآر (سیاه و سفید"Code"), اعلام دو سال پس از مرگ او که تنظیم, زندگی, مرگ, خرید, دین و درمان از بردگان با اربابان خود.

هیچ مجسمه در فرانسه گرفته شده را به عنوان آنها در ایالات متحده و یا کشورهای دیگر اما چند تخریب شده است در هفته های اخیر.

روز دوشنبه دو مجسمه های مجاور به نزدیکی Invalides بنای تاریخی که در آن ناپلئون است به خاک سپرده شدند و خیس در رنگ قرمز.

یکی از مجسمه بود از ولتر پیشرو متفکر و نویسنده فرانسوی عصر روشنگری که بدهکار بخشی از ثروت خود را به استعمار دوران تجارت است. از دیگر افتخارات هوبرت Lyautey عمومی و استعمار مدیر که خدمت در مراکش و الجزایر و ماداگاسکار و هندوچین زمانی که آنها زیر فرانسه کنترل و بعد از آن بود که فرانسه و عربستان در طول جنگ جهانی اول

(FRANCE 24 با AP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن