سرباز فرانسوی کشته شده در جنگ در مالی

صادر شده در: 23/07/2020 - 19:57 یک سرباز از ارتش اولین چتر نجات سرباز سواره نظام سبک اسلحه هنگ کشته شده در ج

توسط NEWSPISHGAMANNN در 2 مرداد 1399

صادر شده در:

یک سرباز از ارتش اولین چتر نجات سرباز سواره نظام سبک اسلحه هنگ کشته شده در جنگ در مالی رئیس امانوئل پاکسازی را میگوید.

تبلیغات

"این سرباز ... کشته شد در مبارزه با مسلح گروه های تروریستی که یک دستگاه منفجره دست ساز باعث شد در کنار خودرو زرهی," ریاست جمهوری در بیانیه ای گفت.

فرانسه بیش از 5000 سرباز در ساحل غربی آفریقا منطقه به عنوان بخشی از تلاش های بین المللی برای مبارزه با شبه نظامیان اسلام گرا در منطقه است.

این اخبار از سرباز فرانسوی را مرگ آمد به عنوان رهبران پنج کشور برگزاری شد یک روز اجلاس در مالی سرمایه باماکو در یک پیشنهاد برای حل و فصل این کشور افزایش سیاسی و بحران امنیتی.

روسای جمهور سنگال ساحل عاج غنا نیجریه و نیجر شد جلسه با مالی رئیس جمهور ابراهیم Boubacar کیتا و رهبران جنبش اعتراضی تقاضاهای مصرانه برای استعفای خود را.

ناآرامی عمیقا نگرانی های مالی را از همسایگان و متحدان که از ترس یک کشور خون آلود توسط شورشیان جهادی می تواند اسلاید به هرج و مرج.

فقیر کشور حدود 20 میلیون نفر بوده است و تلاش برای مهار یک شورش است که برای اولین بار پدید آمده در شمال در سال 2012 قبل از گسترش به آن مرکز و همچنین به عنوان همسایه بورکینافاسو و نیجر است.

هزاران نفر از سربازان و غیر نظامیان کشته شده در جنگ و صدها هزار نفر از مردم رانده شده از خانه های خود.

فرانسه آغاز عملیات نظامی خود را در مالی در سال 2013 پس از شمال مالی ربوده شده بود توسط افراط گرایان اسلامی که تا به حال ربوده شده یک شورش طوارق در این کشور شمال مناطق بیابانی سال قبل است.

ارتش فرانسه با موفقیت سوار افراط گرایان از چند کلید شهرهای اما شورشیان جهادی از سراسر کشور مالی و در سراسر مرز به نیجر و بورکینا فاسو.

(FRANCE 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب