توسل وست های زرد فرانسه با پلیس در حالی که اعتراضات از سر گرفته می شود

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 19:19 پليس فرانسه روز شنبه در حالی که با معترضان "ويراست زرد" که به دنبال احي

توسط NEWSPISHGAMANNN در 23 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 19:19

پليس فرانسه روز شنبه در حالی که با معترضان "ويراست زرد" که به دنبال احيای يک جنبش ضد دولتی مهار شده توسط يک قفل کروناویروس در سال جاری بودند، بيش از ۲۵۰ نفر را در پاريس دستگير کرد.

تبلیغات
ادامه

«واسکل زرد» که به نام ژاکت های پر دید رانندگان نامگذاری شده بود، در اواخر سال ۲۰۱۸ در اعتراض به مالیات بر سوخت و هزینه های زندگی پدیدار شد و با گسترش تظاهرات در سراسر فرانسه، چالش بزرگی را برای رئیس جمهور امانوئل ماکرون به وجود آورد.

تا نصف النهار روز شنبه صدها تظاهرکننده در نقاط آغازین دو راهپیمایی مجاز در پاریس تجمع کرده بودند.

در حالی که یک کورتژ بدون حادثه پیش رفت، راهپیمایی دیگر در حالی لغو شد که پلیس با گروه هایی درگیر شد که مسیر تعیین شده را ترک کردند و سطل ها و یک ماشین را به آتش کشید.

برخی از معترضان لباس های سیاه می پوشیدند و پرچم یک جنبش ضد فاشیست را حمل می کردند و پیشنهاد می کردند حضور تظاهرکنندگان تندرو لقب «بلوک های سیاه» را اغلب مسئول خشونت در راهپیمایی های خیابانی در فرانسه می داند.

پلیس بارها از گاز اشک آور برای مقابله با گروه های کوچکی از معترضان رومینگ استفاده می کرد، قبل از اینکه به سمت پایان بعد از ظهر متفرق شوند.

پلیس تا ساعت ۶ بعد از ظهر (۱۶۰۰ به وقت گرینویچ) ۲۵۶ دستگیری انجام داده بود که بسیاری برای حمل وسایلی مانند ابزارهایی که می توانستند به عنوان سلاح مورد استفاده قرار گیرند.

حضور سنگین پلیس به ویژه برای جلوگیری از رسیدن معترضان به شانزلیزه ها کار می کرد. خیابان خرید معروف صحنه شورش در اوج جنبش 'دامپزشکی زرد' بود، و بسیاری از فروشگاه ها در آنجا روز شنبه سوار شدند.

بازگشت اعتراضات در حالی صورت می گيرد که فرانسه با تجدید حیات در پرونده های کروناویروس دست و پنجه نرم می کند که روز پنجشنبه نزدیک به ده هزار نفر بالا رفت.

پليس از تظاهرکنندگان روز شنبه خواسته بود به اقدامات کروناویروس در پاريس که در ميان "مناطق قرمز" پرخطر فرانسه است و پوشیدن ماسک صورت در خيابان اجباری است، احترام بگذارند.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب