درگیری های تازه در بلاروس پس از لوکاشنکو چالشر تیخانوسکایا از کشور فرار کرد

صادر شده در تاریخ: 12/08/2020 - 05:23 سوترلانا تیخانوسکایا رهبر اپوزیسیون بلاروس روز سه شنبه گفت او به خاطر ف

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 مرداد 1399

صادر شده در تاریخ:

سوترلانا تیخانوسکایا رهبر اپوزیسیون بلاروس روز سه شنبه گفت او به خاطر فرزندانش به خارج از کشور فرار کرده است پس از ادعای الکساندر لوکاشنکو رهبر قوی الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه اعتراضات خیابانی خونین را برانگیخت.

تبلیغات

Tikhanouskaya، معلم 37 ساله سابق انگلیسی که جای شوهرش را در رای پس از او به زندان بود، فرار به لیتوانی همسایه. او از هم میهنانش خواست که با پلیس مخالفت نکنند و از به خطر انداختن جان خود اجتناب کنند.

اما ناارامی ها برای یک شب سوم در یک ردیف در روز سه شنبه در حال شلیک گلوله های لاستیکی و نارنجک های بی ثبات برای متفرق کردن هزاران معترض ی که به خیابان ها حمله کردند و لوکاشنکو را متهم می کردند، از سال ۱۹۹۴ به قدرت شلیک کردند.

یک شاهد رویترز شاهد بازداشت ده ها نفر از مردم و ضرب و شتم معترضان در خیابان بود. یکی دیگر از نیروهای امنیتی را دیدم که پنجره های ماشین را می شکستند و برخی از افراد را از خودروها بیرون می کشیدند تا به آنها حمله کنند. سوم یکم دید که دست کم دو عکاس خبری مورد حمله قرار می گرفته اند و دوربین های آنها آسیب دیده است.

شاخ ماشین در همبستگی با مخالفان به اهتاز درمی آورد و مردم راهپیمایی می کنند، دست و پا می زدند و فریاد می زدند که "برو کنار".

اتحادیه اروپا پیش از این دولت لوکاشنکو را به «خشونت نامتناسب و غیرقابل قبول» متهم کرده و گفته بود که روابط خود را با مینسک بررسی می کند.

اگر چه ساراهای شوهر تیخانوسکایا، وبلاگ نویس ضد دولتی، در بلاروس در زندان باقی مانده است، اما او با فرزندانش در لیتوانی دوباره متحد شد. او آنها را قبل از دریافت تهدیدات ناشناس در مورد ایمنی آنها منتقل شده بود.

او در یک ویدیو احساسی گفت: «می دانید، من فکر می کردم که تمام این کمپین واقعاً مرا سخت کرده و آنقدر به من قدرت داده که می توانم از پس هر چیزی بربیایم»

اما احتمالا، من هنوز زن ضعیفی هستم که در درجه اول بودم. من تصمیم بسیار سختی برای خودم گرفته ام." او گفت که تمول سیاسی در بلاروس ارزش این را نداشت که کسی زندگی خود را برای از دست دادن.

تیخانوسکایا گفت: «کودکان چیز اصلی زندگی هستند.

گل ها

خلق و خوی در خیابان های مینسک در طول روز سه شنبه آرام تر شده بود، اما یک خبرنگار رویترز دیده است پلیس ضد شورش در خارج از کارخانه های متعدددر مینسک در میان تماس های شبکه های ضد لوکاشنکو رسانه های اجتماعی برای اعتصاب عمومی پارک شده است.

مردم گل در محل در مینسک مرکزی که در آن یک معترض در درگیری های دوشنبه درگذشت.

لوکاشنکو معترضان را با باندهای تبهکار و انقلابیون خطرناک با پشتبان خارجی سایه دار مقایسه کرده است. رسانه های دولتی روز سه شنبه مردان جوان بازداشت شده را با دست های پشت سر نشان می داد و آنها را "تحریک کنندهای روسی" می داند.

بلاروس روابط با مسکو را تیره و تار کرده است، هر چند رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از تلگراف تبریکی برای nudge Lukashenko برای پذیرش روابط نزدیک تر استفاده کرد. لوکاشنکو از مدت ها پیش روسیه را متهم کرده است که هدف شرائط بلع ملت خود از ۹/۵ میلیون نفر است.

لیناس لینکیویچوس، وزیر امور خارجه لیتوانی گفت که تیخانوسکایا خود را در وضعیت ی غیرممکنی پیدا کرده است.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «او ظاهراً با فشار خاصی مواجه بود و چاره ٔ زیادی جز ترک کشور نداشت»

مقامات بلاروس گفتند که او مجبور به ترک نیست بلکه یک ظاهر ویدئویی جداگانه است، ظاهرا ً قبل از اینکه بلاروس را ترک کند در کمیسیون مرکزی انتخابات فیلمبرداری شده است، سوالاتی را در مورد خروج او مطرح کرده است.

در آن، او از یک کاغذ به زبان رسمی کج دیده می شد و موضع قبلی خود را برعکس می کرد و از هواداران می خواست که نتیجه انتخابات را بپذیرند و دست از اعتراض بردارند تا از خونریزی جلوگیری کنند.

معلوم نبود که آیا ویدیو تحت فشار ساخته شده بود یا به عنوان بخشی از یک معامله که به او اجازه می داد از کشور خارج شود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که انتخابات بلاروس «آزاد و عادلانه نیست» و «خشونت های جاری علیه معترضان و بازداشت طرفداران مخالف» را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا گفت که رابطه اش با بلاروس در دست بررسی است، هر چند که از اظهار نظر در مورد اینکه آیا تحریم ها بر این کشور اعمال خواهد شد، ابا نکرد.

ناظران خارجی از سال ۱۹۹۵ در بلاروس برای آزاد بودن و عادلانه بودن در انتخابات قضاوت نکردند و نامزدی در این ماه، رقبای لوکاشنکو را در زندان و تحقیقات جنایی باز از دیگرانی که مخالفت را اعلام کردند، مشاهده کردند.

تظاهرات مبارزاتی تیخانوسکایا برخی از بزرگترین جمعیت را از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به وجود می آورد.

(رویترز)

...

tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن