آلمان برای گرفتن بیش از ۱۵۰۰ پناهنده از جزایر یونانی

صادر شده در: 15/09/2020 - 22:54 آلمان روز سه شنبه گفت بيش از ۱۵۰۰ پناهنده از يونان را در بالای ۱۵۰ خردسال بدو

توسط NEWSPISHGAMANNN در 26 شهریور 1399

صادر شده در: 15/09/2020 - 22:54

آلمان روز سه شنبه گفت بيش از ۱۵۰۰ پناهنده از يونان را در بالای ۱۵۰ خردسال بدون همراه که اردوگاه شان در جزيره لسبوس سوزانده شد، در حالی که برلين سعی داشت پاسخ تازه اتحاديه اروپا را به بحران سال ها مهاجران که از نو شعله ور شد، جمع آوری کند.

تبلیغات
ادامه

کشورهای اتحادیه اروپا مجبور شده اند با این موضوع مقابله کنند چرا که هزاران اشغالگر سابق اردوگاه موریا در لسبوس در ساختمان های متروکه، در کنار جاده ها و پشت بام ها، پس از تخریب پناهگاه های آنها بر اثر فروغ در شب ۸ سپتامبر، خشن خوابیده اند.

اولاف شولز معاون صدراعظم آلمان گفت ائتلاف چپ راست صدراعظم آنگلا مرکل موافقت کرده است که در ۱۵۵۳ پناهنده از یونان، در بالای ۱۵۰ خردسال بدون همراه از اردوگاه سوخته، شرکت کند.

آلمان هم اکنون از خانواده هایی با کودکانی که از قبل وضعیت پناهندگان را در یونان تأمین کرده اند اما ممکن است اهل موریا ن باشند، استقبال خواهد کرد.

فرانسه موافقت کرده است در ۱۵۰ خردسال از اردوگاه خارج شود در حالی که دیگر ملت های اتحادیه اروپا در مجموع به ۱۰۰ جوان دیگر از موریا اعتراف می کنند.

مرکل روز سه شنبه در اظهار نظرهای نسبت داده شده به او، عدم پاسخ هماهنگ اروپا را مورد توجه قرار داد.

به گفته شرکت کنندگان، او در نشست گروه پارلمانی خود در برلین گفت: «این نشانه ارزش ها و ظرفیت اروپا برای اقدام نیست.»

در همين حال مقامات يونانی گفتند شش مظنون، از جمله "اتباع جوان خارجی" در لسبوس در ارتباط با آتش سوزی دستگير شده اند.

مقامات يونانی چندين بار گفته اند آتش سوزی توسط مهاجرانی آغاز شده است که پس از آزمايش مثبت برای کروناویروس با انزوا روبرو شدند.

اواخر روز سه شنبه آتش سوزی ديگری در نزديکی اردوگاهی در جزيره ساموس که بیش از ۴۷۰۰ مهاجر در آن زندگی می کنند، روی داد.

یک منبع آتش نشانی به خبرگزاری فرانسه گفت: آتش سوزی جنگلی در نزدیکی اردوگاه وجود دارد، اما قابل مدیریت به نظر می رسد.

نیاز به 'قوی' پاسخ اتحادیه اروپا

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا که پس از گفتگو با کیریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در آتن به لسبوس پرواز می کرد، از بلوک ۲۷ کشور خواست که «مسئولیت های بیشتری را به عهده گیرد».

میشل گفت: ما می خواهیم از تلاش های مقامات یونانی حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید پیشرفت بیشتری برای بهبود کنترل های مرزی خود داشته ایم ... ما باید مشارکت های بیشتری با کشورهای ثالث داشته باشیم، ما نمی توانیم همه چیز را به تنهایی حل کنیم.» او در تپه ای مشرف به یک اردوگاه چادری جدید با عجله توسط مقامات یونانی کنار هم قرار گرفت.

من عمیقا با وضعیت دشوار از کسانی که در آن رشته در #Lesbos. اتحادیه اروپا از این چالش چشم پوشی نخواهد کرد.

این مسئولیت ما برای حمایت از کشورهای خط مقدم و یونان است.

مهاجرت نیاز به پاسخ منسجم اتحادیه اروپا بر اساس ارزش هایی دارد که ما را گرد هم می #MoriaCamp pic.twitter.com/rSQPepGVTY

— چارلز میشل (@eucopresident) سپتامبر 15, 2020

يلوا جوهانسون کميسر امور خانگی اتحاديه اروپا گفت بين "۸ تا ۹ هزار نفر قادر خواهند بود پناهگاه موقت فوری پيدا کنند" در آنجا.

پنج سال پس از ورود بیش از یک میلیون پناهجو به اروپا، بسیاری از جنگ های فراری در عراق و سوریه، این سوال که چگونه این بلوک باید مسئولیت های پناهندگان خود را به اشتراک بگذارد، همچنان حساس است.

مخالفت لهستان، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی بر سر گرفتن پناهندگان، یک بلوک بزرگ خفه کننده در تلاش اتحادیه اروپا برای اصلاح سیاست های مهاجرت و پناهندگی آن کشور بوده است.

حتی در آلمان، سیاستمداران از دیدن همان صحنه های ورود مهاجران عظیم به سال ۲۰۱۵ که حق دور برای به دست آوردن جای پایی در پارلمان سرمایه گذاری کرده اند، بیم دارند.

این دور زمانی، دولت مرکل بارها اصرار کرده است که یافتن راه حل اروپایی برای این موضوع کلیدی است.

میشل در آتن گفت: «پاسخی درست، قوی و کارآمد» به این مشکل مورد نیاز است.

هزار مهاجر در اردوگاه جدید

بسياری از مهاجران از ترس اينکه نتونند يک بار در داخل آنجا را ترک کنند، از ورود به اردوگاه جديد چادرهای سفيد در نزديکی روستای بندری شرقی پاناجیودا خودداری کرده اند.

دیگران، هر چند، با اکراه راه خود را به سایت در گرمای دریایی ساخته شده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از مقامات یونانی برای کمک به هزاران آسیب دیده از آتش سوزی ها در موریا حمایت می کند.

در حالی که ما بر روی پرداختن به نیازهای فوری مانند اطمینان از مردم در باز نمی خوابند کار می کنند، راه حل های طولانی مدت کلیدی هستند. pic.twitter.com/kwatj7OIEN

— کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (@Refugees) ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰
...


tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن