Gisèle Halimi, پیشگام, فرانسوی, وکیل که مبارزه برای حقوق زنان درگذشت 93

صادر شده در: 28/07/2020 - 17:35 Gisèle Halimi یک تونس متولد فرانسه, وکیل, نویسنده و فمینیست که زندگی خود را

توسط NEWSPISHGAMANNN در 7 مرداد 1399

صادر شده در:

Gisèle Halimi یک تونس متولد فرانسه, وکیل, نویسنده و فمینیست که زندگی خود را وقف دفاع از حقوق زنان و نقش تعیین کننده ای در پیروزی decriminalisation سقط جنین در فرانسه درگذشت, شنبه در سن 93.

تبلیغات

Halimi درگذشت مسالمت آمیز یک روز پس از 93 روز تولد یکی از سه پسر امانوئل Faux گفته. "او در مبارزه برای رسیدن به, 93," او اضافه شده است.

متولد در یک خانواده متوسط در تونس در 27 ژوئیه 1927, Halimi سوار بر یک حرفه قانونی قبل از حرکت به فرانسه جایی که او ساخته شده نام او با دفاع از فعالان از الجزایر ملی, جنبش ملی, جبهه آزادی (FLN).

نقطه عطفی مورد سقط جنین

اما او ملی به دست آورده شهرت به عنوان یک مبارزه وکیل به ویژه در یک سال 1972 آزمایشی که در آن او در دفاع جزئی بود که در دادگاه برای داشتن سقط جنین پس از یک تجاوز به عنف.

او اطمینان می داد که نه تنها زن جوان Marie-Claire نجیب زاده بود تبرئه شد اما به کمک چرخش افکار عمومی پشت که تحقق چنین محاکمات تا به حال هیچ جایی در یک سرعت در حال مدرن فرانسه است.

همراه با نویسنده فرانسوی Jean-Paul Sartre و فمینیستی فیلسوف Simone de Beauvoir, او در حال حاضر در سال 1971 تاسیس انجمن "انتخاب" به نبرد برای حق سقط جنین.

او تبدیل به یکی از برجسته ترین 343 زنان که در سال 1971 نیز امضا نامه ای سرگشاده گفته است که آنها تا به حال سقط جنین.

نجیب زاده در مورد انگیزه این حرکت که فعال Halimi و دیگر فعالان از جمله نمادین حقوق زنان مجلس سیمون حجاب به نفع خود decriminalisation سقط جنین در سال 1975.

سیاسی و ادبی مشاغل

در سال 1981 Halimi انتخاب شد و به مجلس ملی فرانسه به عنوان نامزد حزب سوسیالیست اگر چه او فاصله گرفته و خودش را از این حزب پس از انتخابات.

در علاوه بر این به او حقوقی و سیاسی حرفه Halimi نیز مشهور فمینیستی نویسنده. او آثار مفصل شامل "Djamila Boupacha" (1962) یک بیوگرافی از الجزایر FLN فعال بود که به طرز وحشیانه ای شکنجه و تجاوز زیر فرانسه بازداشت کرده است.

مادر سه پسر از جمله Serge Halimi, سرمقاله, مدیر, فرانسوی, ماهانه, Le Monde diplomatique, Halimi گفت: او را دوست دارند به یک دختر به "آزمون" او فمینیستی تعهد است. "من می خواهم که به می دانم که اگر با بالا بردن من خواهد بود منطبق دقیقا به آنچه که من تا به حال ادعا کرد که هم برای خودم و برای همه زنان گفت:" لوموند در سال 2011.

او باقی مانده درست به او آرمان به پایان درخواست در سپتامبر سال 2019 مصاحبه با daily, Le Monde, چرا "بی عدالتی بر زنان تحمیل نمی جرقه کلی شورش."

"بی عدالتی است که از لحاظ جسمی غیر قابل تحمل را به من," او گفت: در فرصت دیگری است. "تمام زندگی من خلاصه میشود با آن است."

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن