یونان و ترکیه استدلال می کنند بیش از حرکت جنجالی را ایاصوفیه مسجد

صادر شده در: 25/07/2020 - 14:13 ترکیه و یونان رد و بدل کلمات خشن در روز شنبه بیش از تبدیل استانبول ایاصوفیه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 4 مرداد 1399

صادر شده در:

ترکیه و یونان رد و بدل کلمات خشن در روز شنبه بیش از تبدیل استانبول ایاصوفیه به مسجد یک روز پس از اسلام نماز برگزار شد در این سایت باستانی برای اولین بار در نه دهه.

تبلیغات

یونانی انتقاد از حرکت برای تبدیل سایت از یک موزه شده است داغدار کرسی تنش روابط میان یونان و ترکیه است. زنگ کلیسا tolled در عزاداری در سراسر یونان روز جمعه به عنوان رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان پیوست نماز در ساختمان است.

"یونان نشان داد یک بار دیگر آن دشمنی نسبت به اسلام و ترکیه به بهانه واکنش به ایاصوفیه مسجد در حال باز به نماز", ترکی سخنگوی وزارت امور خارجه همی Aksoy گفت: در بیانیه ای نوشته شده در شنبه.

وزارت به شدت محکوم اظهارات خصمانه دولت و اعضای پارلمان به هم بزنید تا عمومی و سوزاندن یک پرچم ترکیه در شهر یونانی تسالونیکی آن گفت.

ایاصوفیه افتتاح شد به نماز به عنوان یک مسجد در خط با اراده مردم ترکیه و متعلق به ترکیه مثل همه دارایی های فرهنگی در کشور آن اضافه شده است.

یونانی وزارت امور خارجه در پاسخ خود بیانیه ای گفت: "جامعه بین المللی در قرن 21 است حیرت زده به مشاهده مذهبی و ناسیونالیست متعصب ramblings امروز ترکیه است."

روز جمعه مراسم مهر و موم شده اردوغان جاه طلبی برای بازگرداندن مسلمان عبادت در سایت که اکثر یونانیان مشاهده به عنوان مرکزی برای خود مسیحی ارتدکس دین است.

روز جمعه نخست وزیر Kyriakos Mitsotakis به نام ترکیه یک "مزاحم" و تبدیل این سایت به یک "توهین به تمدن قرن 21".

یونان و ترکیه مخالف در طیف وسیعی از مسائل از حریم هوایی و دریایی به مناطق و قومی تقسیم قبرس. این هفته آنها نیز رد و بدل barbs بیش از تحدید حدود از قاره خود را قفسه در شرق مدیترانه یک منطقه تصور می شود غنی از منابع طبیعی است.

(رویترز)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب