گرگ کلی، دستیار سابق غصن نیسان، با شروع محاکمه در ژاپن اعتراف می کند که گناهکار نیست

صادر شده در تاریخ: 15/09/2020 - 05:35 گرگ کلی، دستيار سابق کارلوس غصن رئيس سابق نيسان، روز سه شنبه به اتهام س

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 15/09/2020 - 05:35

گرگ کلی، دستيار سابق کارلوس غصن رئيس سابق نيسان، روز سه شنبه به اتهام سوء رفتار مالی در حالی که محاکمه عليه او در توکيو آغاز شد، اعتراف کرد که گناهکار نيست.

تبلیغات
ادامه

غصن هم اکنون پس از پریدن از وثیقه و فرار از ژاپن به لبنان در سال گذشته به عنوان یک فراری بین المللی بزرگ شده است.

که کلی را ترک کرده است تنها کسی که با محاکمه در حماسه طولانی، rollercoaster شامل غصن مواجه است.

کلی روز سه شنبه وارد دادخواست عدم گناه به اتهام واحدی شد که با آن مواجه است -- توطئه برای گزارش ده ها میلیون دلار حقوق که گفته می شود غصن پس از بازنشستگی اش وعده داده شده است.

"من این ادعاها را تکذیب می کنم. من درگیر یک توطئه جنایی نبودم.»

او همواره هرگونه خلافکاری را تکذیب کرده است، استدلال می کند -- مثل غصن -- که هیچ توافق نهایی در مورد هیچ گونه پرداخت پس از بازنشستگی صورت ن گرفته است و به همین دلیل هیچ افشاگری از نظر قانونی مورد نیاز نبود.

کلی که روز سه شنبه ۶۴ ساله شد، با لباس تیره و کراوات قرمز وارد دادگاه شد و ماسک جراحی به تن داشت. او از صحبت با رسانه های جمع شده در خارج برای محاکمه خودداری کرد.

دستگیری غصن در پایتخت ژاپن در نوامبر ۲۰۱۸ به اتهام سوء رفتار مالی تیترهایی را در سراسر جهان مطرح کرد و سقوط حیرت انگیزی را از فضل برای مردی که زمانی به عنوان نجات دهنده شرکتی برای نجات نیسان از آستانه ورشکستگی مورد ستایش قرار گرفت، لگد زد.

اما تحت الشعاع بازداشت او دستگیری همان روز کلی بود که از اواخر دسامبر ۲۰۱۸ به قید وثیقه در توکیو بیرون بوده است.

این محاکمه که انتظار می رفت حدود ۱۰ ماه به طول انجامد، مراکزی در حدود یک سوال مملو از فنی بودن: آیا کلی و نیسان بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ پرداخت های حدود ۹٫۲ میلیارد ین (۸۷ میلیون دلار با نرخ های امروزی) را به طور غیرقانونی در بازنشستگی به غصن وعده دادند؟

نیسان که در کنار کلی محاکمه می شود، می گوید بله، و روز سه شنبه به اتهام آن اعتراف کرد.

اما کلی که در صورت محکومیت تا ۱۰ سال زندان مواجه است، از روز اول بر بی گناهی خود پافشاری کرده است.

او در مصاحبه ای در اوایل سپتامبر به خبرگزاری فرانسه گفت: «من کار اشتباهی نکردم.»

او اصرار داشت: «کارلوس غصن هرگز چیزی پرداخت نکرد و به او قول چیزی داده نشد.»

دفاع 'اعتماد به نفس'

نیسان و دادستان های ژاپن با این استدلال که شواهدی دارند که نشان می دهد این پرداخت های آینده به غصن تعهد شده است، اختلاف نظر دارند و به همین دلیل باید در پرونده های مالی این شرکت به الزام قانون ژاپن فاش می شد.

به گفته وکلای کلی، دادستان ها بخش گسترده ای از اسناد را جمع آوری کرده اند که تنها بخش کوچکی از آن تا کنون به دفاع داده شده است.

با وجود آن، تیم او موافقت کرد که به دادگاه نقل مکان کند و استدلال کرد که «چاره ای ندارند»، کلی از خروج از کشور جلوگیری کرد و در حالی که منتظر رفتن پرونده اش به دادگاه است، از خانواده اش جدا شد.

تیم حقوقی کلی می گویند مطمئن هستند که او می تواند تبرئه شود - با وجود سابقه دادستان های ژاپن، که بیش از ۹۹ درصد از پرونده های جنایی را که به دادگاه می دهند، به دست می آورد.

اما آنها استدلال می کنند که آنها در نقطه ضعف قوی توسط امتناع دادگاه از اجازه دادن به شاهدان خارج از کشور به شهادت توسط ویدئوکانفرانس قرار داده شده است.

با وجود موانع، وکیل ژاپنی کلی یویچی کیتامورا گفت که او "مطمئن است که ما می توانیم این پرونده را برنده شویم".

نیسان در مورد محاکمه تنگ شده است، با یک منبع نزدیک به رهبری شرکت گفت که نگرانی در مورد توجه منفی رسانه ها وجود دارد.

یکی از شاهدان کلیدی محاکمه هاری نادا، همکار سابق کلی خواهد بود که در ازای همکاری اش وضعیت سوت زن را از دادستان ها به دست آورد.

هیروتو سایتاوا، مدیر عامل سابق، که به دلیل بی خاصیتی های مالی کشف شده توسط تحقیقات داخلی در پی رسوایی غصن مجبور به خروج شد، نیز شهادت خواهد داد.

این واقعیت که او توانست بدون مواجه شدن با پیگرد قانونی استعفا دهد، از سوی غصن به عنوان مدرکی مبنی بر آنچه ادعا می کند یک نظام عدالت مغرضانه است، ذکر شده است.

رئيس سابق خودرو با اين ادعا که محاکمه عادلانه ای دريافت نخواهد کرد، از تصميم خود برای فرار از ژاپن دفاع کرده است.

(AFP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن