آلفا کوند گینه به دنبال دوره سوم ریاست جمهوری با وجود اعتراضات جمعی

صادر شده در تاریخ: 01/09/2020 - 07:32 حزب حاکم گينه روز دوشنبه ماه ها گمانه زنی را تائيد کرد که آلفا کوند رئي

توسط NEWSPISHGAMANNN در 11 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ:

حزب حاکم گينه روز دوشنبه ماه ها گمانه زنی را تائيد کرد که آلفا کوند رئيس جمهوری ۸۲ ساله به دنبال دوره سوم ریاست جمهوری خواهد بود، احتمال آن که پیش از این اعتراضات دسته جمعی مرگباری را برانگیخته بود.

تبلیغات

این خبر پس از آن منتشر شد که کوند در ماه مارس اصلاحات قانون اساسی را پشت سر زد که منتقدان استدلال کرده بودند طراحی شده است تا به او اجازه دهد در انتخابات ۱۸ اکتبر دوباره نامزد مقام ریاست جمهوری شود.

در این بیانیه از تجمع مردم گینه (RPG) که در تلویزیون خوانده شده است، آمده است: «آلفا کوند رئیس جمهور در واقع نامزد ما در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.»

حزب به طور رسمی او را نامزد کرده بود تا در ماه اوت دوباره به عقب برگردد، اما کوند هیچ پاسخ رسمی ارائه نکرده بود.

او در عوض به نمایندگان گفت که آرپی جی باید تعهد کند که قبل از موافقت با ایستادن برای انتخابات به زنان، جوانان و فقرا کمک کند.

کاند در سال ۲۰۱۰ و دوباره در سال ۲۰۱۵ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

بر اساس قانون اساسی گینه، روسای جمهور ممکن است تنها دو دوره خدمت کنند. اما به گفته تحلیلگران، قانون اساسی جدید می تواند شمارنده دوره ریاست جمهوری را تنظیم مجدد کند و او را قادر سازد تا بار سوم را اداره کند-- دیدگاهی که اکنون توسط آرپی جی تأیید شده است.

چهره های مخالف در ماه مارس در صدر یک جنبش اعتراضی علیه همه پرسی قانون اساسی قرار داشت و ناموفق سعی در سازماندهی تحریم داشت.

نزدیک به یک سال است که تجمعات دسته جمعی برای مخالفت با احتمال کاند که به دنبال قیمومیت سوم است، برگزار شده است.

نیروهای امنیتی در مستعمره سابق فرانسه بارها اعتراضات را سرکوب کردند و چند ده غیرنظامی کشته شدند.

کاند یکی از چهره های سابق اپوزیسیون است که تحت رژیم های قبلی در گینه، کشوری غنی از مواد معدنی اما گرفتار فقر رسوخ شده و سابقه بی پایداری به زندان افتاد.

امیدها به سپیده دم سیاسی جدید زمانی گل زد که کوند اولین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک گینه در سال ۲۰۱۰ شد، اما منتقدان می گویند او به طور فزاینده ای استبدادی شده است.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن